Jump to content
Sign in to follow this  
Henri TDM

Eindelijk een TDM

Recommended Posts

Ik ben Henri, bijna 50. Toen ik met mijn brommer, een Yamaha RD50 naar stage reed kwam ik steeds langs Oude Monnik in Vroomshoop waar ze een TDM850 hadden staan. Regelmatig gestopt om even te kijken naar de motor die ik zou kopen als ik mijn rijbewijs had. Liep natuurlijk anders, mijn eerste motor was een Kawasaki GPX600, daarna een KZ1100 LTD, een Z1000 Eliminator en een GPZ900. Hierna heb ik in 2000 een Buell Thunderbolt S2 gekocht. Prachtig ding, reed heerlijk. Enorm koppel, kon ik de 3e versnelling wegrijden zonder bokken. Ook heb ik daarnaast nog een Duitser R100RS met Moturist zijspan gehad als vervanger van de Yamaha FJ600 van mijn vrouw. Die heb ik na een aantal jaren verkocht wegens ruimtegebrek in de schuur. Kan hem gelukkig nog wel af en toe lenen.

2 jaar geleden ontdekte ik de dag voor vertrek naar het meer van Annecy dat de vorkpoten van de Buell lekten. Was niet op tijd te repareren maar kon gelukkig een TDM900 van een vriendin lenen. Erg goed bevallen, stuurt erg goed maar miste toch wel wat koppel. Moest ineens actief gaan schakelen. Nog 2 jaar kunnen genieten van de bijzondere Buell, zijn er 3 van in Nederland. Helaas is na bijna 19 jaar de krukas eruit gelopen op weg naar een weekendje Eifel. Complete blokrevisie en de nodige andere reparaties zoals een gescheurde uitlaat en banden die bijna aan vervanging toe zijn werd iets teveel voor de portemonnee, dus einde Buell-tijdperk. Ding verkocht met kapot blok.

Nu deze TDM900 uit 2006 gekocht na proefrit van 3 kilometer, voelde direct goed. Heb er nu in een week iets meer dan 800 km mee gereden dus het schakelen begint ook al te wennen. Begin al aardig vriendjes te worden. Dus al een vertraging van een 30 jaar toch eindelijk een TDM.

Heb ik direct al een vraag. De stickers op de kuip zie ik niet zo vaak, komt dat doordat het een importmotor is?

20190601_091355.jpg

Henri TDM,

Welkom bij onze club ik wens je vele veilige kilometers toe op deze fantastische fiets.

Gr,

Jan van Ingen

Posted (edited)

Welkom.

Stickers zijn heel normaal hoor, hoort gewoon bij deze uitvoering  :-)

Edited by harald66