Jump to content
Sign in to follow this  
Ray59

XENON lampje

Recommended Posts

Mijn elektronic control gear for Xenon light bulbs , HID System ES-8000 is stuk , dus ik dacht gewoon even eruit gooien en een H7 halogeen lamp erin zetten . Maar dat gaat dus niet ....lamp is veel te groot. Vind trouwtens het oude xenon lampje er niet lekker inzitten .....valt nergens in . Ik bedoel als ik de H7 halogeen lamp in de auto unit zet valt i in 3 gaten .

Zijn er ook andere lampen die in de koplampunit Passen ? Zoals bijvoorbeeld de gewone halogeenlampen of ledlampen ??

Groet en tot horens...

Ray

IMG-20190514-WA0000.jpg

Ben nu aan het uitzoeken naar de mogelijkheden om de Xenonvitting te omzeilen. Er zit ook een speciale lens er in . Weet niet wat dat gaat doen met halogeen en/of ledverlichting. Maar ok weet nu dat het H3 vittingen zijn die er in zitten.

https://www.cheaptech.nl/myxl-2-stks-h3-led-auto-licht-fog-led-high-power-l.html?gclid=CjwKCAjw8e7mBRBsEiwAPVxxiJ6YudkWMBYolabEucbfaotsFToY4p3gsmebnXYowel0tC1LEaFSDhoCMkgQAvD_BwE&utm_medium=5139681&utm_source=Channable.Google

IMG-20190515-WA0000.jpg

Misschien handig even het juiste type TDM te vermelden al dan niet met een fototje van de betreffende koplamp unit.
Standaard is nooit Xenon gebruikt, dus de vorige eigenaar (?) zal dit aangepast hebben...

Gaat om een 4tx , kan me ook niet voorstellen dat het standaard was . Het Xenon kastje hing los achter de linker kunstofkap. had het met testrijden met tywraps vastgezet aan het frame. Heb al een 35 Watt H3 halogeen besteld en hoop dat het glaswerk wat smaller is dan de 55 Watt .....anders word het uitvijlen.

Gr. Ray

De orginele lampjes zij H1 en H3. (12/55) Je kan dat lezen op je koplampglas. Je weet dan meteen wat en waar. Mocht je koplampunit stuk zijn ... Ik heb er 1 liggen.

Grt,

Chris

Edited by chris

Chris je heb helemaal gelijk en ik heb het helemaal niet gezien . Toch weer een nieuwe leesbril nodig ? Of word ik echt kippig .......

Het grootlicht is dus H3 en 55 Watt en het gewone licht is dus H1 ....weet alleen niet hoeveel watt.

IMG-20190517-WA0001.jpg

IMG-20190517-WA0002.jpg

De boordspanning is 12 volt. Lampjes 55W.

Te koop in elk tankstation, of automaterialenzaak, op internet....in verschillende uitvoeringen.

Grt,

Chris

Zit er dan geen verschil in wattage ? Groot licht is 55 Watt dan moet gewoon licht toch kleiner zijn ? Heb er nu H3 35 watt erin gezet en het past ook.

Ga nu wel kijken in de catogorie H1 wat er te koop is.

Gr. Ray

Ok , er zitten inderdaad 2 soorten spiegels in . Bij de H1 kant lijkt het wel een vergrootglas.

Toch dan maar op zoek gaan naar H1 55 watt.

Gr. Ray