Jump to content
ronaldm74

mijn tdm wat aanpassen

Recommended Posts

Posted (edited)

laatst begonnen met mijn tdm uit 2000 wat aanpassingen te doen. Een poging gewaagd om mijn kappen zelf te spuiten. En ik moet zeggen is aardig gelukt voor een amateur😂.

beetje bij beetje proberen er iets van te maken.

Ideeen zijn altijd welkom

IMG_20190506_165457774.jpg

IMG_20190513_203222_3.jpg

IMG_20190513_203228_6.jpg

weet iemand waar ik die rubberdopjes kan vinden om je scherm vast te zetten. er is er 1 gescheurd 

Edited by ronaldm74

Ziet er netjes uit zo. Laat je het wit van de lowers ook doorlopen op de tank?

Die rubber dopjes heten rubnuts. Te koop bij bv. Louis, of HPs.

Ik heb er misschien ook nog wel een paar, ik zal wel ff kijken.

Grt,

Chris

16 minuten geleden zei chris:

Ziet er netjes uit zo. Laat je het wit van de lowers ook doorlopen op de tank?

Die rubber dopjes heten rubnuts. Te koop bij bv. Louis, of HPs.

Ik heb er misschien ook nog wel een paar, ik zal wel ff kijken.

Grt,

Chris

oke bedankt chris... ja ik zit er wel over te denken om dat wit te laten doorlopen op de tank . enik wil het frame ook zwart of antraciet kleur gaan doen

Mooie kleurstelling zo. Zeker als je de tank meeneemt. Zwart frame is ook leuk. Maar ik denk niet je daarvoor de hele motor gaat strippen?

Voor de rest is "wat aanpassingen" ook wel een ruim begrip. Je hebt i.i.g. al de juiste uitlaten.

Is de motor op z'n kant gevallen? Krassen op de demper, missend stuurgewicht, afgebroken remhendel. Hopelijk alleen dat en geen grotere (duurdere) schade. 

Zelf kappen spuiten doe ik niet meer. Het is veel werk, en het resultaat is nooit top, maar hooguit redelijk. De verf is ook niet hard genoeg. Eén keer ergens tegenaan stoten, en de verf ligt er af. 

Het enige wat ik nog zou overwegen is 2K verf, met 2K hoogglans. Dat is knijterhard en UV bestendig.

Maar ik hou toch stofdeeltjes in de laklaag, hier en daar een zakker of druiper. 

Nee, spuitwerk laat ik voortaan buiten de deur doen.

1 uur geleden zei appie26:

Mooie kleurstelling zo. Zeker als je de tank meeneemt. Zwart frame is ook leuk. Maar ik denk niet je daarvoor de hele motor gaat strippen?

Voor de rest is "wat aanpassingen" ook wel een ruim begrip. Je hebt i.i.g. al de juiste uitlaten.

Is de motor op z'n kant gevallen? Krassen op de demper, missend stuurgewicht, afgebroken remhendel. Hopelijk alleen dat en geen grotere (duurdere) schade. 

Nee is niet de bedoeling de hele motor te strippen...heb een idee erover nu nog uitvoeren. Ik had m gekocht met schade. Moet nog een keer een nieuwe remhendel bestellen..het kuipwerk was knullig gerepareerd dus via marktplaats goede kuipstukken gekocht.stuurgewichten zaten er niet op,maar qua trillingen geen last van. Wil een setje bestellen staat afgewerkter. Uitlaat of polijsten of netjes hittebestendige lak op spuiten. Ach het blijft een hobby..haha

1 minuut geleden zei Prop-er:

Zelf kappen spuiten doe ik niet meer. Het is veel werk, en het resultaat is nooit top, maar hooguit redelijk. De verf is ook niet hard genoeg. Eén keer ergens tegenaan stoten, en de verf ligt er af. 

Het enige wat ik nog zou overwegen is 2K verf, met 2K hoogglans. Dat is knijterhard en UV bestendig.

Maar ik hou toch stofdeeltjes in de laklaag, hier en daar een zakker of druiper. 

Nee, spuitwerk laat ik voortaan buiten de deur doen.

Ja klopt...stof is lastig..en een kleine druiper klopt ook. Maar het is een probeersel. En als het niet bevalt laat ik het op mijn werk over doen. Bouwen hier grote luxe jachten en hebben mooie spuitcabines.

51 minuten geleden zei ronaldm74:

Nee is niet de bedoeling de hele motor te strippen...heb een idee erover nu nog uitvoeren. Ik had m gekocht met schade. Moet nog een keer een nieuwe remhendel bestellen..het kuipwerk was knullig gerepareerd dus via marktplaats goede kuipstukken gekocht.stuurgewichten zaten er niet op,maar qua trillingen geen last van. Wil een setje bestellen staat afgewerkter. Uitlaat of polijsten of netjes hittebestendige lak op spuiten. Ach het blijft een hobby..haha

Tja dat frame.... Ik zie bij mij ook overal plekjes ontstaan zo door de jaren heen maar met Hammerite bijstippen doet vooralsnog de truc. Het frame helemaal kaal maken, daar is het nu nog te netjes voor.

Chris heeft vast wel een gebruikte remhendel liggen, of anders HPS. Stuurgewichten zelfde verhaal.

Ik zou persoonlijk Lasers NOOIT spuiten. Die zijn zo mooi in RVS. Oppoetsen is voor mij de enigste oplossing. 

Abjan heeft goede ogen ik had het niet eens gezien  😎. Ik heb wel eea liggen. Je krijgt een pb, Ronald

grt,

Chris

en ach ,als het niet helemaal 100% eruit ziet zoals het vanaf de band komt gerold, je heb er wel plezier van en je kan toch zeggen...heb ik zelf gedaan. Het is geen motor van 5000 euries of hoger. Ik vind persoonlijk het ermee bezig zijn ook leuk om te doen.Behalve als je na ongeveer 5 keer weer de carbs eraf moet halen omdat ze alsnog door bleven lopen..hahaha..maaaar dat is ook al een tijdje opgelost incl de waterpomp. Laatst een rit van 240 km achter elkaar. behalve de houten reet geen centje pijn en benzinemeter stond nog maar net een stukje onder de helft. En toch redelijk gang erin gehad op de snelweg

Ieuk dat je zo met de motor bezig bent. Ik heb wel eens de indruk dat hoelanger hoe minder motorrijders er zo mee bezig zijn.

Ik ben zelf ook graag een beetje aan het klooien met de TDM.

Grt 

Chris

7 uur geleden zei ronaldm74:

Bouwen hier grote luxe jachten en hebben mooie spuitcabines.

Waar???

41 minuten geleden zei chris:

Ieuk dat je zo met de motor bezig bent. Ik heb wel eens de indruk dat hoelanger hoe minder motorrijders er zo mee bezig zijn.

Grt 

Chris

is met alles zo tegenwoordig.als men een huis koopt moet het al af zijn, ik ben zelf technisch opgeleid en zit nu al 23 jaar in de techniek(scheepvaart) mijn carport ziet er ook uit als een werkplaats,gewoon omdat het leuk is om te doen en je kan zeggen dat heb ik toch maar zelf weer gefixt. Men heeft wel tijd genoeg om een fb pagina bij te houden en het uitstralen van kijk mij eens wat ik heb. Ik ben zelf anti social media,behalve hier dan😉, dus tijd over om dit soort dingen te doen. geeft ook een ontspanning met mijn toch al drukke baan.

19 minuten geleden zei brand:

Waar???

moet je maar eens googlen op amels holland.  zit in vlissingen. 

3 uur geleden zei chris:

Grt 

Chris

Ze zijn er nog wel. :) Altijd zoekend naar iets om te verbeteren en/of veranderen gewoon omdat het kan. Niet elk probeersel is een succes maar dat maakt niet uit. Na alle jaren ben ik al weer oude upgrades opnieuw aan het upgraden. 

2 uur geleden zei ronaldm74:

moet je maar eens googlen op amels holland.  zit in vlissingen. 

Aha ik Royal van Lent Feadship Kaag

39 minuten geleden zei brand:

Aha ik Royal van Lent Feadship Kaag

ahaa een concullega....😂    nu mag ik niet zo veel meer zeggen🤐

Posted (edited)
1 uur geleden zei appie26:

Ze zijn er nog wel. :) Altijd zoekend naar iets om te verbeteren en/of veranderen gewoon omdat het kan. Niet elk probeersel is een succes maar dat maakt niet uit. Na alle jaren ben ik al weer oude upgrades opnieuw aan het upgraden. 

ik ken dat. zit ook te denken hoe ik de kont omhoog kan brengen. ben zelf erg gecharmeerd van adventure achtige fietsen en op zich tevreden over de huidige achterdemper maar zou het wel een aantal cm-ers omhoog willen hebben. ik zag bij de trx is dit handig aan te passen door verlengstukken te gebruiken,maar bij de tdm zit je eigenlijk een beetje vast.verlagen kan wel.eens kijken of ik met mooie rvs plaat uit de afvalbak bij ons...hahaha ligt altijd genoeg, verhoogstukken kan laten lassen. of er zijn vast wel mede tdmers die hier ook al eens mee bezig zijn geweest

hier een link om tdm stickers te bestellen https://www.stickermania.nl/a-42756575/yamaha/yamaha-tdm-sticker/

Edited by ronaldm74

31 minuten geleden zei ronaldm74:

ahaa een concullega....😂    nu mag ik niet zo veel meer zeggen🤐

Vooral niet doen.🤣😂😎

De kont omhoog brengen is bij een trx of tdm 900 eenvoudiger. De achterveer is gemonteerd met dogbones, die langer of korter resulteert in hoger of lager. De 850 staat met de veer direct op de achterbrug... Ik heb een WP achterveer, die geeft wel een iets hoger achterwerk.

Voor mooie en niet te dure stickersets ga ik altijd naar onlinedekor.hu je kan dan de kleur aanpassen naar je wens. 

Voor upgrades voor jou...

R1 remklauwen met staalommantelde remleidingen,

idd mooie stickers,

om het wit een beetje terug te laten komen, grabrail ook wit,

bijpassende rimstriping...

weet er nog wel een paar.....😊

Op 5/14/2019 om 8:05 PM zei appie26:

👍😉

Op 5/14/2019 om 9:45 PM zei chris:

De kont omhoog brengen is bij een trx of tdm 900 eenvoudiger. De achterveer is gemonteerd met dogbones, die langer of korter resulteert in hoger of lager. De 850 staat met de veer direct op de achterbrug... Ik heb een WP achterveer, die geeft wel een iets hoger achterwerk.

Voor mooie en niet te dure stickersets ga ik altijd naar onlinedekor.hu je kan dan de kleur aanpassen naar je wens. 

Voor upgrades voor jou...

R1 remklauwen met staalommantelde remleidingen,

idd mooie stickers,

om het wit een beetje terug te laten komen, grabrail ook wit,

bijpassende rimstriping...

weet er nog wel een paar.....😊

ben  nu begonnen met de grabrail...het zal stapje voor stapje gaan.zodat ik ook nog kan rijden tussendoor...ook heeeeel belangrijk😂

Hm, je kunt het zilver van het frame wat terug laten komen in het wit om meer geheel te krijgen, bijvoorbeeld 10 cm strook bovenkant van de zijkap op het wit tegen het zwart van de kuip en (smaller) op onderkant wit van de kuip tegen het zwart.

Kan misschien ook met folie.

Mooiste is een dikke harde finishlaag erover heen (niet in 1x spuiten)

Probeer het eens uit met een beeldbewerkingsprogramma zoals photoshop met een foto van de zijkant.

Op 5/20/2019 om 4:36 PM zei List:

Hm, je kunt het zilver van het frame wat terug laten komen in het wit om meer geheel te krijgen, bijvoorbeeld 10 cm strook bovenkant van de zijkap op het wit tegen het zwart van de kuip en (smaller) op onderkant wit van de kuip tegen het zwart.

Kan misschien ook met folie.

Mooiste is een dikke harde finishlaag erover heen (niet in 1x spuiten)

Probeer het eens uit met een beeldbewerkingsprogramma zoals photoshop met een foto van de zijkant.

op zich een goed idee,maar ben het zilver beu..hahaha

IMG-20190521-WA0000.jpeg

aan 1 kant zit de eerste laag erop

Edited by ronaldm74