Jump to content
Prop-er

Begrafenis VFR Fred

Recommended Posts

Vandaag was de begrafenis van Fred, een hele bekende en markante verschijning binnen de Honda VFR Club.
Tijdens het verkennen van de routes voor een aanstaande buitenlandrit in Duitsland, raakte hij van de weg, en kwam een vangrail tegen. Fred is na een paar dagen hersendood verklaard en van de life-support gehaald. 

Vanmiddag was zijn begrafenis, en zo'n 200 motorrijders vormden een erehaag. Bij het passeren van Fred werd de motor in de begrenzer gejaagd, en middels dodemansknop uitgezet. Heel indrukwekkend, ook als je Fred niet hebt gekend.

http://www.koraalserver.nl/VID_20190509_100834.mp4

Mooi georganiseerd door onze collega merkenclub. Rust zacht Fred.

img_9291-tbv-MF.jpg

IMG_20190509_122114.jpg

Ik heb Fred dit jaar nog op de Motorbeurs ontmoet. We waren allebei erg laat klaar met het opruimen van de stand, en de garderobe bleek al opgedoekt. Samen zijn we op zoek gegaan naar de nieuwe locatie van onze helmen. In dat kwartiertje hebben we uitgebreid over VFR's en TDM's gesproken. Hele aardige man. 

Edited by Prop-er

De scheidslijn tussen een leuke hobby en een fataal ongeluk kan heel dun zijn, dat blijkt maar weer eens.  Een prachtige foto van een man, die één met zijn motor de bocht aansnijdt en dan zo'n vreselijke gebeurtenis  Dit soort ervaringen wordt pas echt concreet en overstijgt de impact van een berichtje als je Fred - zoals in het geval van @Prop-erj - onlangs nog ontmoette en sprak. Hoewel ik Fred niet kende,  springen de tranen in de ogen bij het zien van het filmpje. 

Even het VFR forum erop nageslagen, Fred betekende veel voor de VFR club, die hem met en indrukwekkende gebeurtenis naar zijn laatste rustplaats begeleidde. 

Edited by Henk Helder

Ik krijg er nog steeds kippenvel van.  Ben blij dat ik Fred gekend heb en dat ik heb kunnen bijdragen aan deze uitvaart.