Jump to content

Recommended Posts

Hallo! Goeiedag.

Ik meld mij vers op het forum en ben sinds zondag eigenaar van een 4tx uit 98 met 51000 op de klok.

Deze motor voor een zacht prijsje aan kunnen schaffen(850 eutjes). Hij had ongeveer een jaar stil gestaan en toen ik hem ging bekijken liep die op een cilinder.

Met een nieuwe bougie was dit gelijk opgelost, maar hij was nogal futloos. Na de motor uit elkaar gehaald te hebben kwam ik er achter dat beide diafragmhs flink kapot waren. Allemaal kleine scheurtjes. 2 nieuwe besteld en morgen een nieuwe uitlaat ophalen. Er komt denk ik ook een breder en lager stuur op. Ik vind hem ook wat laag met mijn 1.90. Maar dat is al snel met veel motoren. 

Verder is de motor in supergoeie staat. Ik heb er een tupperware box bij en zijtassen voor de trips. 

WhatsApp Image 2019-05-05 at 17.37.27.jpeg

fijn ding en niet duur toch? (weet niet wat de onderdelen en reparatie kosten) 

maar te klein voor je 1900 mm?

ik ben plm 1860 en hij past me perfect.

en troost je, als je ouder wordt krimp je vanzelf en zittie straks als gegoten.

Het lijkt zo op de foto denk ik. Als ik met foto's vergelijk lijkt die hetzelfde.

Een keer de hoogte met een andere TDM vergelijken. 

Hier een foto van de verkoper. Hier lijkt die niet verlaagt. 

WhatsApp Image 2019-05-03 at 18.59.05.jpeg

Edited by pannekoek

Welkom op dit forum!

De motor ziet er helemaal niet verkeerd uit, veel plezier ermee!

Mocht idd de zadelhoogte niet voldoende zijn.... je kan een zadel ook laten verhogen. Samen met een superbikestuur heb je dan een heel andere houding.

Ook kan je denken aan andere vering.

Grt,

Chris

Nieuwe demper erop, gekocht incl pijp voor 80 piek. Hopelijk valt het geluid mee🤐 Er zit nog wel een zelfgemaakte db killer in, ben benieuwd hoeveel die dempt :P

Met deze foto's kan ik het nog is inschatten. Eerst maar een goed stuk rijden voordat ik inschat dat een verhoging nodig is.

WhatsApp Image 2019-05-08 at 20.34.46.jpeg

WhatsApp Image 2019-05-08 at 20.34.47.jpeg

Zo! Al even gereden met de motor helemaal gemaakt. Luid maar het is te doen, maybe de db killer even aanpassen om het nog iets stiller te maken. De 270 graden crank is iig helemaal genieten, wat een geluid, en ook. WAT EEN KOPPEL! Een ander stuur is wel nodig, en dan is het zadel ook gelijk prima. 

Ik zat er aan te denken om voor deze drag bar te gaan. Een stuk lager dan de gewone, hij moet natuurlijk niet tegen de tank aankomen. Iemand anders ervaring met zon stuur?

Dragbar is mi te laag, idd problemen met de tank. Gewoon even op internet superbike stuur intikken en je komt wel wat tegen, ook op MP of Speurders. Het stuur kan wel wat lager dan orgineel maar niet veel.

Ff gekeken, op mp staat er 1 voor €25,00, ook kan je daar een bedrijf vinden Caferaceronderdelen, die ook eea heeft.

Grt,

Chris

45 minutes ago, chris said:

Dragbar is mi te laag, idd problemen met de tank. Gewoon even op internet superbike stuur intikken en je komt wel wat tegen, ook op MP of Speurders. Het stuur kan wel wat lager dan orgineel maar niet veel.

Ff gekeken, op mp staat er 1 voor €25,00, ook kan je daar een bedrijf vinden Caferaceronderdelen, die ook eea heeft.

Grt,

Chris

Das balen, het lijkt er ook dat die een stuk minder naar binnen staat. Dit is de 2e optie

Ik heb een fat bar stuur ingekort van 820 naar 780 mm anders waren de kabels aan de korte kant. Past nu mooi maar wel op risers gemonteerd i.v.m. de vrije ruimte naar de tank. Ik vind het een fijn stuur maar ik ben niet zo groot en denk dat het model dat je als optie 2 aangeeft wat beter bij mijn lengte past. Dus misschien is ook voor jou je lichaamslengte een factor om mee te laten wegen in de keuze van je stuur. 

Na wat meten, passen en zoeken heb ik HET stuur gevonden! Eentje met weinig pullback, komt wel een stukje omhoog en niet te duur. Dit is m

Hebben ze hem potver niet op voorraad. Maandag wel even bellen dan.

Edit: Met het advies van appie toch voor dit stuur gegaan, ook in verband met de vrije ruimte bij de tank. ik heb hem denk ik dinsdag, ik laat jullie weten of het wat is!

Edited by pannekoek
  • 1 year later...
On 5/12/2019 at 7:19 PM, pannekoek said:

Na wat meten, passen en zoeken heb ik HET stuur gevonden! Eentje met weinig pullback, komt wel een stukje omhoog en niet te duur. Dit is m

Hebben ze hem potver niet op voorraad. Maandag wel even bellen dan.

Edit: Met het advies van appie toch voor dit stuur gegaan, ook in verband met de vrije ruimte bij de tank. ik heb hem denk ik dinsdag, ik laat jullie weten of het wat is!

Dinsdag is onderhand een tijdje geleden, is het nou wat?

• 2 weeks later...
1 uur geleden zei Pieter H:

Je zou bijna denken dat je nu zonder wielen rijdt.. gelukkig weet ik beter!😜

Zeer content met mijn andere velgen en bandjes 👍

Edited by RBS