Spring naar bijdragen
distinq

tupperware box

Recommended Posts

Hi, 

Deze zomer wil ik nog een aantal mooie tripjes maken met wat vrienden. Het zou wel prettig zijn om een mooie manier te hebben om wat extra baggage mee te kunnen nemen. Wat zijn jullie ervaringen met tupperware boxs voor de TDM 850? Moet ik hier nog speciale bevestigingen voor monteren of hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De box komt meestal op een rek dat gemonteerd wordt op de schroefdraad van de "spoiler" / grabrail op het kontje. Is best wel een oplossing voor bagageproblemen. Enige probleem is dat je het absoluut niet zwaar kan belasten, enerzijds niet goed voor de balans van de motor, anderzijds omdat je het het frame waarop je het kontje monteert ermee kapot kan maken. Betere oplossing kan een koffersysteem zijn.

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is zeker handig maar Ik vind de bevestiging niet altijd mooi.

Zelf ben ik gegaan voor 2 zijkoffers van Krauser. Ik heb daar ook de beugel en koffer bij voor de tupperware box maar heb die nooit geplaatst omdat twee koffers zat ruimte bieden.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een "bjoetie kees" is "not done" op een TDM😜 

Gewoon een tanktas nemen en/ of een bagage- tas/ rol achteropknopen past meer bij een TDM rijder😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn vind ik het ook geen gezicht.. Ik heb al twee zijtassen maar hoopte met de tupperware box ook de oplossing te hebben gevonden van de helm die ik overal mee naartoe moet slepen als ik ergens met de motor heen ga.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een mooie TDM en een prachtige tupperware box. Er gaat flink wat in, met een rolletje achterop tegen de box aan kan ik dan genoeg meenemen.

Maar, ik ben het wel met @Bierco en @RonSpoor eens: een mooie fiets en een mooie tupperware box of beauty case  - in de kleur nog wel - laten de combinatie niet beter uitkomen als het om het totale plaatje en de aerodynamica gaat.

IMG_1496.thumb.jpeg.3cc248a93170937c51210c0065a94f8c.jpeg

De koffer zit nogal hoog, vangt veel wind en vooral.....teveel aandacht. Mocht ik ermee met vakantie gaan, dan denk ik toch eerder aan leren tassen, die je over je buddyseat voor de duo passagier heen gooit en daar bovenop een bagagerol. Dan zit alles ook goed stormvast. 

51141589_Schermafbeelding2019-02-25om20_05_28.png.322772c0e462bfa7087d0dbb3e4bddc3.png

Je ziet wel eens van die supersport brommers langsvliegen, met een duo passagier als een springkikkertje achterop die dan 2 koppen boven de bestuurder uittoornt.  Zelfde effect, het kan wel maar is ook geen gezicht. 

Op het forum vind je al diverse andere oplossingen, o.a. :

https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3802-zadeltassen-op-tank/

of origineel Yamaha: 

https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3839-nieuw-hier/?do=findComment&comment=53966

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bierco:

Gewoon een tanktas nemen en/ of een bagage- tas/ rol achteropknopen past meer bij een TDM rijder😃

I'm with stupid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bierco:

7 uur geleden zei fernand:

I'm with stupid

Nou ga ik er ook nog een aanhangwagen achter hangen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

16 uur geleden zei robnieuw:

Het Aarden beest gelezen?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2/25/2019 om 6:55 PM zei RonSpoor:

Hij is zeker handig maar Ik vind de bevestiging niet altijd mooi.

Zelf ben ik gegaan voor 2 zijkoffers van Krauser. Ik heb daar ook de beugel en koffer bij voor de tupperware box maar heb die nooit geplaatst omdat twee koffers zat ruimte bieden.

.

Hier een foto van mijn koffers. De beugel voor de bijbehorende tupperware box heb ik niet geplaatst.

22DA7AB0-A976-467A-BFF5-8198BC3B7661.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de 3VD was geen door Yamaha geleverd koffersysteem. Bij de 4TX werd het Krausersysteem geleverd, met Yamahastickers erop. Voor de TDM 900 kwam een  (origineel?)Yamaha koffersysteem dat ook op andere Yam's gemonteerd is. Ik gebruik zelf het Krauser systeem, ik heb zelfs de beautycase erbij.... gebruik echter eerder een bagagerol. Overigens demonteer ik het hele spul weer na de vakantie. .

Grt,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei jbpddlr:

Het Aarden beest gelezen?  

Op 2/26/2019 om 6:05 AM zei robnieuw:

Nee, maar ik maakte maar een grapje over de aanhangwagen omdat de koffersets en tupperware box ‘gedissed’ werden ... ( op een leuke manier, hoor.. is juist grappig, elkaar plagen) dus ik dacht , laat ik t vuurtje nog even opstoken .. 😉👍

bewerkt door robnieuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt op de internet op verkoop sites zoeken naar een kofferset die van eenzelfde TDM af komt. Deze zou zo  1 op 1 overgezet kunnen worden. Als er geen tupperware box bij zit, geen probleem, een waterdichte bagagerol er voor in de plaats is net zo gemakkelijk. Tanktas erbij, en je kunt voor weken vakantie spullen meenemen. Maar, het is vaak de kunst om met zo weinig mogelijk spullen op vakantie te gaan. Als je niet gaat kamperen maar alleen maar ovenacht in hotels ect. dan zou ik alleen maar een tanktas en een bagagerol meenemen. Uiteindelijk neem je vaak veel te veel mee :)

( Misschien is er wel iemand op dit forum die heel graag van zijn  `tupperware` af wil.  ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2/27/2019 om 1:39 PM zei slop:

naar verhouding vind ik dit nog een `mooie` oplossing de originele zijkoffers, maar bedenk wel, ik heb het nagemeten, ik ben nu bijna 1,1 meter breed 😟

Gr. Jakob

Ben benieuwd wat mijn breedte is. Ik zal voor de gein eens meten als ik mijn schuifmaat kan vinden!

Hierbij een foto van mijn vorige Yamaha set! Die was ook best breed

39712931190_840d277527_o.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch maar een duimstok gebruikt omdat ik de schuifmaat niet kon vinden.

Het is ongeveer 1m10cm.

MeterTien.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei frederik:

Dat noemen ze in de veeteelt een DIKBIL .😂

In Nijkerk noemen ze dit handig. 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdens het opruimen kwam ik een oude  Givi Simply E450 tupperware box TDM850 4TX

Hij mag gratis worden opgehaald. Zie de advertentie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites