Jump to content
Tdmfun

3vd stottert bij 3000toeren

Recommended Posts

Al ff gezocht, helaas weinig gevonden.

Mijn 3vd heeft nieuwe buizen en naalden gekregen ivm hoog benzine verbruik.hij liep verder goed. Ik heb verder geen wijzigingen aangebracht. Starten gaat prima, choke kan er bijna meteen af. Rond 3000 toeren gaat ie stotteren en slaat bijna af. Dit bij elke versnelling. Daar boven gaat ie weer als een trein. Als ik de choke gebruik bij 3000 toeren loopt ie ook weer goed. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Waarschijnlijk staan de mengselschroeven niet goed afgesteld en loopt hij in dit gebied te rijk, en verzuipt de motor.

Gasnaalden moeten misschien ook een standje lager...

Mengselschroeven dicht draaien, tellen hoeveel slagen je kan draaien en daarna 2,5 slag uitdraaien als basis, daar vanuit verder afstellen.

gewoon proberen!

Toch nog ff terug komen op mijn probleem.  Na veel proberen loopt ie weer zoals ie moet. Allerlei instellingen geprobeerd en net zo vaak tank erop tank eraf ☹

Uiteindelijk bleken de naalden te arm te staan. De bougies waren ook te wit.

Nu weer lekker rijden

Vandaag mijn tdm voor het eerst weer eens goed getest. Ruim 400km gereden naar en door zeeland. Zelfs met deze temperaturen " no problemo" . Ruim 1 op 21.

En een fotootje natuurlijk. 

20190624_131530.jpg

Edited by Tdmfun

Op 6/24/2019 om 10:21 PM zei Tdmfun:

Vandaag mijn tdm voor het eerst weer eens goed getest. Ruim 400km gereden naar en door zeeland. Zelfs met deze temperaturen " no problemo" . Ruim 1 op 21.

En een fotootje natuurlijk. 

Da's goed voor elkaar dan!!

Mijn 3VD red net de 1:15,  maar rijdt verder prima.

3DG