Spring naar bijdragen
Ray850

Spiegels en zo

Recommended Posts

Hoi, ik ben maar net begonnen met motorrijden en ik merk dat de spiegels die er standaard op zitten niet genoeg zicht naar achter bieden.

Ik zoek dus een set spiegels met een langere arm, wie oh wie??

Spiegelverbreders vind ik niet echt mooi, of er moet echt geen spiegel te vinden zijn.

Kheb een setje valbeugels besteld waar LED's op komen, kan ik de LEDs rechtstreeks naar de accu lussen? En mn USB oplader ook?

Ook zoek ik een goede Yamaha garage in de buurt van Utrecht  voor motoronderhoud.

Alvast bedankt

Raymond

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

MOD: Draadje verplaatst van Motormarkt naar TDM.

Het gaat hier om een TDM 4TX. 

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kijk even op pag 8 met betrekking tot zekeren of niet van je accessoires.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de spiegels van de laatste generatie 850 en de 900 zijn/waren er steelverlengers. Misschien is dat een optie voor het spiegelprobleem. Je kan uiteraard zaken, eventueel met een beveiliging op de accu aansluiten. Ook de draadjes van het stadslicht worden vaak gebruikt.

Grt,

Chris,

024 /95,

3VD rules...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op mijn 4TX (1997) heb ik spiegels van een Diversion laten zetten. Lijken als 2 druppels water op de originele spiegels alleen de stelen zijn langer. Resultaat: Veel meer zicht naar achteren! Ik heb ze toen gekocht bij Kommer, die had toevallig een setje liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha Prutser, 

Dank voor je advies, ik ga es kijken. Al vraag ik me af of ik advies van een TDMprutser serieus moet nemen?!? ; B

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook bedankt voor deze tip. Mijn spiegels hebben hun beste tijd gehad, en ik was al een tijdje op zoek naar iets wat jij net omschrijft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel oppassen, de spiegels van de XJ900 Diversion zijn weer heel anders dan die van de XJ600. Ik denk dat je die laatste moet hebben.
Nu in de aanbieding, 20% korting bij Ten Kate:
https://www.tenkateshop.com/spiegel-yamaha-xj600s-left-721068.html

https://www.tenkateshop.com/spiegel-yamaha-xj600s-right-721069.html

Ter vergelijking, de spiegel van de 900 Diversion:

https://www.tenkateshop.com/spiegel-yamaha-fj-xj-right-721066.html

En de TDM spiegels:

https://www.tenkateshop.com/spiegel-yamaha-tdm-850-91-98-right-722431.html

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan er weinig over vinden, maar nou schijnen de spiegels van de laatste serie Tracers en Tenere 1200's gebogen spiegels te hebben, zodat je de dode hoek beter ziet.  Dat is eigenlijk nog mooier. Iemand met een Tracer die dit kan bevestigen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

image.png.3f8404524a1dfde58f621322086ad533.png

Heb after market spiegels geplaatst waarvan ik de steel nog eens extra geknikt heb en heb ze ook nog eens op verbreders geplaatst.

Nu heb ik zo veel zicht naar achteren dat ik zelfs via de spiegels kan zien wat er in mijn rugtas zit!

En of die verbreders nu zo lelijk zijn.... Ik vind in ieder geval van niet, zeker in vergelijking met wat een zicht je er voor terug krijgt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi verbouwd superbikestuur! Op zo'n stuur zitten de spiegels al wat verder weg, en eigenlijk heb ik met de huidige standaard spiegels best aardig zicht, maar moet ze daarvoor wel aardig naar de uiterste stand verbuigen. Er zit wat corrosie in het glas. 

Maar ik weet nog dat ik in de auto voor het eerst een zijspiegel met gebogen glas had, en dat geeft zoveel meer zicht in je dode hoek. En op de motor is dat eigenlijk nog belangrijker dan in de auto. Ik heb zelfs ooit eens bijna met de motor een motoragent vol in de flank geraakt, ware het niet dat de dame achterop me met een flinke por wakker schudde...

Ik zal voor nu die Diversion spiegeltjes mee laten komen, maar als ik weer eens een Tenere of Tracer zie, toch eens kijken of daar gebogen glas in zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie