Spring naar bijdragen
slop

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo motorliefhebbers,

Ik ben Jakob, 53 jaar jong en woonachtig in het hoge Noorden des lands.

Rij al vanaf mijn 18de, en heb in de garage een Honda Cx 650E en een Honda Pan European staan. 

De Pan is mij toch te zwaar, deze gaat een nieuwe eigenaar krijgen.

Ik ben me nu aan het orienteren voor een TDM 900.

De TDM is ook een mooie 2 cilinder, lichter in gewicht als de Pan maar toch multifuncioneel te gebruiken voor binnenwegen, snelweg maar ook als het moet op gravel.

( dat verwacht ik, want de eerste lange rit moet eerdaags nog eerst maar eens gemaakt gaan worden :) )

De Cx, waar een EZS aanhanger achter kan, wordt gebruikt voor treffens, vaak met een van mijn beide zoons.

Heerlijk lekker een lang weekend, genieten van elkaar, en van de mede motorliefhebbers in binnen en buitenland.

Hoop jullie nog in een rit of meeting te zien.

Groeten van Jakob.

stierman_vechta.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zult geen spijt krijgen van een TDM, ik had in het begin als oud-Ducati rijder ook mijn twijfels over deze 2-pitter maar er is echt niks mis mee, een feest om op te rijden. Succes met je keuze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op dit forum en misschien bij de club.

Een TDM 900 is een fijne motor en zeker bij de abs versie een veilige keus. Suc6 met zoeken!

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En er kwam afgelopen weekend een hele mooie TDM te koop op het internet. Gisteren met een aanhanger opgehaald net boven Hamburg, aan de Elbe. 

Het is er een uit 2007 met ABS, 2de eigenaar met 25.000 km, en een ordnermap vol met documentatie, facturen, TUV papieren ect.

Heb dus de schone taak om hem (hernieuwd) te gaan inrijden ;)

Maandag langs de RDW, en zodra de thermometer dubbele cijfers aangeeft gaan we rijden. Zin in!

Gr. Jakob

$_3 (8).JPG

$_3 (5).JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heren succes met jullie aankopen. Ik kwam van een adventure af, met rugklachten door de rechte zit,  en zocht een lichte en vlotte brommerd naast mijn toer BMW. Wat ik niet verwachtte was dat de TDM een heerlijke snelle motor bleek te zijn met een fantastische zithouding. Met een Pan scheelt een TDM ongeveer 100 kilo! Da's een zware dikzak constant bij je achterop. Je zult versteld staan van de acceleratie met deze 270 graden twin!   

Geen houtje-touwtje, maar wat een fraaie kofferset !!

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijkoffers zijn originele Yamaha koffers, de tupperware boxrek is een universe Hepco & Becker rek. Hierop een H&B tupperware box type journey 42 ltr.

Maar ik zal het meeste zonder deze koffers rijden. Voor dagtochten volstaat de H&B plm 7 ltr. tanktas, gemonteerd mbv een magneet tankring.

Ik zal het hier mee moeten doen, het zat namelijk bij de koop inbegrepen ;)

Groeten, Jakob

(en ja, van een pan afkomende voelt de TDM als een brommert)

bewerkt door slop

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie