Jump to content
Prop-er

TDM's op Marktplaats topic

Recommended Posts

je kan een redelijk idee krijgen van de TDM kleuren op de site van JBX  www.yamaha-tdm.heliohost.org bij pictures staan bijna alle kleuren.

Grt,

Chris,

024/095,

3VD rules...

Op 2/3/2019 om 1:59 PM zei Prop-er:

Ik heb de TDM gekocht voor een hele mooie prijs (1000 euro). Motor startte zelfs na weken stilstand met een druk op de knop, geen rook. Voorband goed, achterband en kettingset kunnen misschien nog een seizoen. Wel: remblokken voor zijn op, remklauw rechtsvoor lekt, kering rechter voorvork lek. Kleine beschadigingen op de kappen, maar deze wil ik toch onder handen nemen (zwart maken).  Al met al een leuke motor voor een leuke prijs, wel wat werk aan. Deze klussen ga ik misschien zelf doen als leerproces. Ik zie op marktplaats een setje klauwen + goede blokken van een 3vd voor 60 euro. Passen deze op de 4tx? Kan ik deze goede gebruikte blokken gewoon gebruiken op deze schijven? (een revisieset kost 100 euro)

Update, remschijven voor zijn nog maar 3,3mm. Die zullen dus ook wel moeten..? Balen!

7a89292f-3a78-4879-9edd-40589208f741.jpeg

Edited by Gyssertje

Gefeliciteerd! Da's inderdaad een koopje. Altijd leuk om een motor te hebben die nooit minder waard kan worden, zolang je 'm heel laat. 

Gefeliciteerd met je nieuwe motor!,

Wat de remmerij betreft, 3VD klauwen passen op de 4TX. De remblokken passen ook in de klauwen van de 4TX. Zelf adviseer ik altijd dat de "nieuwe" 2e hands gekochte remklauwen eerst goed moeten worden nagekeken.... beter safe dan sorry. Als je wilt veranderen van klauw is een set blauwe klauwen van r1 of r6 een goede keus, samen met staalommantelde remleidingen. Slijtlimiet van de remschijven is 3,5... Duur grapje. Ik denk overigens dat best wel veel motoren met behoorlijk versleten schijven rondrijden...

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

aanschaf incl de reparatie/vervangingen bij elkaar nog geen verkeerde deal lijkt me, EN ZEKER NIET IN DIE KLEUR ;-)

Bedankt voor de reacties en het meedenken/zoeken wat een leuk forum is dit! Ik kan een setje schijven + klauwen krijgen van een fzr 1989 voor een prikje. Deze lijken volgens google hetzelfde te zijn! 

Voorvork keering lijkt trouwens toch goed te zijn!

@list hahaha, de kleur zal ik helaas wel aanpassen! ;) 

12 minuten geleden zei Gyssertje:

Bedankt voor de reacties en het meedenken/zoeken wat een leuk forum is dit! Ik kan een setje schijven + klauwen krijgen van een fzr 1989 voor een prikje. Deze lijken volgens google hetzelfde te zijn! 

Voorvork keering lijkt trouwens toch goed te zijn!

@list hahaha, de kleur zal ik helaas wel aanpassen! ;) 

dan ben je niet goed bezig gyssertje ;-)

24 minutes ago, Gyssertje said:

wat een leuk forum is dit!

28 april is de Kennismakingsrit ergens in Midden-Nederland. Ook voor niet leden! 

Die originele remklauwen van marktplaats staan hier te koop voor 55 euro 😇, of een goed bod. 

Van de TDM 3VD/4TX zijn er een paar dingen tweedehands ruim voorradig : originele uitlaten en remklauwen 😉. Wie heeft ze niet in de schuur liggen ...😆

Edited by robnieuw

18 uur geleden zei Prop-er:

Ik heb contact voor deze schijven+remklauwen voor een mooie prijs, dankje! 

@,TDMfun, deze man had ook klauwen en kon ze voor een mooi prijsje overnemen. Anders had ik de jouwe gekocht. 

@List.. ik ben al bezig met het minder geel maken van de motor. De gele stickers zijn van de tank en Action carbon wrap (2,50) + een Fohn=
De lak is niet super meer op vooral de achterkant, anders vind ik het altijd zonde om zelf te gaan prutsen, maar in dit geval weegt mijn voorkeur zwaarder :P

p.s. motorhoes maat M van de action uit het krantje past NIET ;)

88c15e71-504f-4067-85c5-35f7e1d8e649.jpeg

Edited by Gyssertje

6 uur geleden zei List:

Carbon folie op het spatbord?

Yes!

Trouwens, er is dus een nieuw blok onder gekomen. Hoe kan ik zien uit welk jaar dit blok is? Hij schakelt namelijk super vlot, misschien is het wel zo'n nieuw type blok? Het type nummer in het blok is: *4 TX 052148*. Google word ik niet echt wijzer van.

Edited by Gyssertje

Ah, helaas. Dan zal dat een mysterie blijven. Misschien dat ik eens naar een meeting kom en dat we het vraagstuk kunnen oplossen.

Op 2/7/2019 om 1:12 PM zei Gyssertje:

Yes!

Trouwens, er is dus een nieuw blok onder gekomen. Hoe kan ik zien uit welk jaar dit blok is? Hij schakelt namelijk super vlot, misschien is het wel zo'n nieuw type blok? Het type nummer in het blok is: *4 TX 052148*. Google word ik niet echt wijzer van.

Bij de blokken vanaf 1999 is de 5e versnelling langer, maar de tandwielverhouding wat korter qua overbrenging. bij 120km/u moet je op ca 4000 toeren rijden in de 5e versnelling.

Zit er een blok in van het laatste type en is de tandwiel overbrenging niet aangepast, dan draait hij minder toeren bij die snelheid.

1 uur geleden zei Prop-er:

Het schijnt dat de Yamaha dealer hier wel het antwoord op kan geven:

https://tdm-forum.net/viewtopic.php?t=17168

Dank, gebeld met de Yamaha dealer, die denkt dat het een blok van 1999 is! :)

38 minuten geleden zei Pieter H:

Bij de blokken vanaf 1999 is de 5e versnelling langer, maar de tandwielverhouding wat korter qua overbrenging. bij 120km/u moet je op ca 4000 toeren rijden in de 5e versnelling.

Zit er een blok in van het laatste type en is de tandwiel overbrenging niet aangepast, dan draait hij minder toeren bij die snelheid.

Dit ga ik ook nog even proberen, thanks!

Ik heb even gekeken bij mijn 4TX 1999 Motornummer is * 4TX 049223 *. 1e tenaamstelling van deze motor is januari 1999. Gesteld dat het een oplopende nummering is...

grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Edit: Ik loop nu tegen een serieuzer probleem aan. De motor maakte een vreemd geluid en loopt nu maar op 1 cilinder.. Hij vonkt wel.. Wat een pech.. :(
Ik maak wel even een topic aan.

Bovengenoemde schijven die ik heb besteld zijn helaas 3,5mm op het dunste stuk, hij mat zelf 3.7. Misschien is mijn action schuifmaat niet helemaal goed, dus ik zal ze nog even nameten met een andere schuifmaat.

Edit: Buurman meet 3,6. Ze kunnen dus nog net. 

Edited by Gyssertje