Jump to content

TDM's op Marktplaats topic

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is duidelijk.... Als het mee of tegenzit ( het is maar net uit welke hoek je kijkt) krijg je een goedaardig TDM virus...

Is denk ik motor nr 3 voor Rob ga je hem opknappen?

1 uur geleden zei chris:

Is denk ik motor nr 3 voor Rob ga je hem opknappen?

Nr. 4. Hij loopt,  41k op de teller (?). maar schiet uit de 2e versnelling bij flink gas geven, zei de vorige eigenaar. Wil dat graag herstellen aangezien ik nog een versnellingsbak heb liggen maar het aloude liedje: Weet niet kan niet durf niet .. maar wie weet ... info verzamelen hier en misschien durf ik t een keer aan. 
Schijnen ‘snelle’ nokkenassen in te zitten. Is dus precies hetzelfde model als de andere rode 3vd die ik al heb. Kon t niet laten ..😁

F08E2264-4D1C-44CE-B3E9-067871826B0F.jpeg

C4661929-0B87-46DC-8850-B2A9FA216CB5.jpeg

Edited by robnieuw

@RBS... Ik vind dit 1 van de mooiste kleurcombinaties van de 4TX, blij dat ik er zo één heb...

@ Rob, mooie motor, als er verder niks loos mee is blok in orde (laten) maken en lekker rijden... Ik heb overigens zo'n blok staan.

• 2 weeks later...
1 uur geleden zei robnieuw:

Vanmorgen zelfs. Als het blok goed is, is dit wel heel aantrekkelijk met 50k en uitgevoerd onderhoud.

Dan koop je hem 🏍!! Je bent toch al halverwege een verzameling 😜. Wilde je niet alle kleurstellingen hebben 😂

Ik herken het wel. Ook 4 motoren in de schuur. Echter heb ik besloten afscheid te nemen van de lopende Triumphs en mijn project. Dus als er nog eens een leuke goedkope 3vd langs komt 😇. Eerst de 4tx nog pimpen en onderhoud geven. 

• 2 months later...

Ik ben nu hobbymatig bezig een TDM 850 op te knappen na 10 jaar stilstand. 15.000 km dus was dat wel de moeite waard. Maar echt.... remmen, voorvork keeringen, kettingset, banden, carburateurs, benzinepomp, startrelais en alles wat voor een beurt nodig is, werkelijk alles behoeft aandacht. 

Achterschokbreker is nog een twijfelpunt, hoop nog een keer een goede gebruikte tegen te komen.

Begonnen met lopend maken en compressie gemeten. Dat lukte en compressie was goed.

Dus de gok maar gewaagd en begonnen. Wil volgend jaar met schoonvader op zijn GS richting Noorwegen ofzo.

Dat lijkt me dan wel een mooie test voor het 30 jaar oude beestje.

13 uur geleden zei Yammer900:

Twijfel, is een ABS uitvoering waarvan de ABS niet werkt. Mogelijk als gevolg hiervan doet ook de km teller en de snelheidsmeter het niet. Signaal hiervoor komt bij de ABS uitvoering van het ABS signaal van de voorrem. ABS lampje brand ook.   Wellicht meer aan de hand?

Kan niet goed zien op de foto's, maar lijkt op een voorwiel zonder ABS