Spring naar bijdragen
chris

3VD / 4TX blok

Recommended Posts

Het project vordert langzaam maar gestaag. Omdat dit blok een samenraapsel is van onderdelen, van een 3VD en van een 4TX blok onstaan er soms probeempjes. Bijvoorbeeld een veer van het schakelmechanisme die bij de 4TX een net iets andere vorm heeft dan bij de 3VD....Gelukkig heb ik dan m'n grote voorraad onderdelen en pak zo het juiste onderdeel. Deze veer kan je zelfs bij CMSnl niet meer kopen.. Verder, omdat het materiaal is dat veelal al een tijd ligt moet je alles heel nauwgezet schoonmaken, het is dus poetsen, soms met wattentips schoonmaken, kanaaltjes uitblazen, pakkingresten verwijderen... Noemen ze in de VS labour of love... 

Ik zou het nooit alleen kunnen doen, fantastisch dat Michiel het allemaal precies weet, en anders het WPh erbij. Het is echt een vader/zoon project..( of andersom?)

Volgend week hoop ik dat het blok helemaal klaar is. 

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules

IMG_20190204_145432078.jpg

IMG_20190204_145444614.jpg

IMG_20190204_194245113_BURST000_COVER_TOP.jpg

IMG_20190204_194255160.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi project! Lijkt me fijn om een blok helemaal fris op te bouwen. Past een 3vd kop met nokkenassen ook zo op een 4tx?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad mooi om een blok zo op te bouwen. Veel blokonderdelen van de 3VD en 4TX zijn uitwisselbaar. Ik gebruik nu 4TX koppen met 3VD nokkenassen, uiteraard kan andersom ook. Zelfs zijn er onderdelen uitwisselbaar met het blok van de 900... 1 van de blokken van Theo was zo'n hybride.

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie