Spring naar bijdragen
List

kuipruitje

Recommended Posts

2 uur geleden zei Nico:

Ruitje voor de TDM 900. 

TDM2007_SETigerScreen1.jpg

Het bekende tiger-screen van het engelse TDM forum, volgens mij maakt de enthousiaste Australiër deze niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei SoSo:

@list.

voor mij voldoet een kleine centimeter maar het is naar mijn mening een illusie te denken dat je er helemaal af zult komen.

ik denk zelf maar gewoon je kiest voor een motor en dat is nu eenmaal geen auto.

maar het is voor zeker de goedkoopste manier om mee te beginnen.

Soso, Ik rij al 47 jaar heb heb nog nooit zoeits extreems meegemaakt. Verder een prima motor ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Henk Helder:

Ik heb juist een tdm gekocht om vol in de wind te kunnen zitten, zonder teveel druk op de borst. Dat lukt prima achter het standaard ruitje bij een lengte van 1.85 mtr.

Voor het gebruik bij grote afstanden op hoge snelheid, slecht weer of lage temperaturen lijkt een standaard naked als de tdm wat minder geschikt. 

Echt uit de wind zitten lukt alleen als de afstand tussen scherm en hoofd beperkt is, daar lijkt de tdm niet op ontworpen te zijn. 

Met een ander type en merk , dat zich hier niet laat  noteren zonder dat er vreemde poppetjes in de tekst verschijnen,  lukt dat weer beter. 

De beleving van het motorrijden daarentegen neemt af met de hoogte van het scherm en de grootte van de kuip, zelfs als dat scherm verstelbaar is.

Ook Yamaha maakt prima machines waarmee je uit de wind zit, dan zeul je wel meer dan 300 kilo mee en dat rijdt niet echt lichtvoetig, vlot en lekker met je kop in de wind.   

Een bekende voetballer oreerde ooit: Elk nadeel hep z'n voordeel.

Als je het bij één motor moet houden of houdt, dan biedt het bolle scherm wellicht een aardig compromis.

@SoSo lijkt wel een punt te hebben, al zit er gelukkig nog wel flink wat ruimte tussen een auto en een tdm. 

De volle wind is voor mij geen punt maar die valse wind maakt het zo vervelend. Rij al vanaf mijn 18e op verschillende merken en type's motoren, met en zonder (race)kuip. Heb ook nog een vergelijkbaar iets gehad, de Cagiva gran canyon maar deze Yamaha slaat alles. Heb hiernaast nog een suzuki gsx1100f met verstelbare ruit (ideaal moet ik zeggen), altijd in de laagste stand, hoge stand is ook niet echt fijn. En om nou zonder ruit te gaan rijden...., het oog wilt ook wat toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Alex:

Het bekende tiger-screen van het engelse TDM forum, volgens mij maakt de enthousiaste Australiër deze niet meer.

wel apart maar of je bij zo'n hoge ook van turbulentie afkomt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12/4/2018 om 9:32 AM zei Pieter H:

Je mag ook komen proefrijden hoor, een ruitje is zo even overgezet op jou TDM!

@Pieter, mijn bestelling blijft gewoon bestaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie