Spring naar bijdragen
LeonS

7 Oktober 13:00 Technodag met Mr. GPS Hans Vaessen

Recommended Posts

Leuke test Leon ,

Dat Scenic segments (wat een naam trouwens) levert wel mooie dingen op ,het zou mooi zijn als deze toevoeging ook in myroute-app erbij komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk onderzoek, altijd interessant om te volgen. Helaas leidt de link tot onderstaande foutmelding.

Of komt dat door mijn beperkte digitale omgeving binnen het TDM forum en staat het uitsluitend  voor leden open? 

1240320758_Schermafbeelding2018-10-08om10_00_29.png.57d4e10eebc2c9de9e79d49bd2ae74d3.png

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Henk Helder:

Wat een leuk onderzoek, altijd interessant om te volgen. Helaas leidt de link tot onderstaande foutmelding.

Of komt dat door mijn beperkte digitale omgeving binnen het TDM forum en staat het uitsluitend  voor leden open? 

1240320758_Schermafbeelding2018-10-08om10_00_29.png.57d4e10eebc2c9de9e79d49bd2ae74d3.png

Ik denk dat het downloaden van deze route inderdaad beperkt wordt door je status van geregistreerde gebruiken, maar via de PM heb je hem toch binnen ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Henk Helder:

Ik vind het trouwens een misvatting dat navigatieprogramma s gratis zouden moeten zijn, iets wat ik nog wel eens hoor. Het is al heel wat dat MyRouteApp in de gratis versie al op onderdelen werkt. Wil je meer, dan is het niet meer dan logisch dat er een redelijke vergoeding tegenover staat. Je betaalt wat en dan heb je ook wat. 

<knip> Helaas is in Duitsland en Oostenrijk die functie niet bruikbaar, vanwege de doorgeschoten privacy wetgeving. 

Mee eens: kaartlicenties zijn best kostbare dingen. Paar maanden geleden heeft Google z'n licentie veranderd, Voor routesites die weinig gebruikt worden verandert er weinig, maar bij veel sitebezoekers lopen de kosten van routesites al snel behoorlijk op; zodanig dat die kosten amper uit reclamebanners te dragen zijn. Je ziet dan ook dat sindsdien veel gratis planners (zoals Tyre en de gratis versie van MRA) zijn overgestapt op open street maps. 

Niets mis mee, maar de extra mogelijkheden zoals MRA die kent (streetview, extra kaarten) kosten gewoon geld... 

Qua Duitsland/Oostenrijk: zie https://www.mrgps.nl/duitsland-google-streetview/

14 uur geleden zei LeonS:

OK, zoals gewoonlijk heel enthousiast geworden van de presentatie van Mr GPS .

<knip>

• Mydrive tomtom kaart, Spannend Bochten Middel Hoogteverschil Middel , Handmatig over stukken Scenic segments heen gelegd levert, juist doordat er ook handmatig eea wordt gewijzigd naar mijn mening de mooiste route op.
  • In alles buiten Mapsource( en zelfs Basecamp) om mist ik de het directe beeld van mijn collectie van Motorwaypoints met 5000 motorafsluitingen, motorvriendelijke restaurants, biergartens, terrassen, motorhotels enz... 

Ik persoonlijk vond het ook een heel geslaagde middag gisteren. Met, ondanks groot verschil in gebruikersaard en -ervaring naar mijn gevoel de hele middag de volle aandacht; en niemand in slaap gevallen!

En dan ook heel erg leuk om te zien dat er dezelfde avond nog, thuis achter de computer vervolg gegeven wordt!

Uitstekende exercitie van Leon overigens! En inderdaad: jouw conclusie is ook mijn ervaring. 

Qua motorwaypoints: misschien een goed idee om je in contact te brengen met de TT productmanager van MyDrive; wie weet wat dat nog oplevert. 

Nogmaals dank voor jullie aandacht en succes met eea!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10/8/2018 om 1:51 PM zei MrGPS:

Qua motorwaypoints: misschien een goed idee om je in contact te brengen met de TT productmanager van MyDrive; wie weet wat dat nog oplevert. 

Nogmaals dank voor jullie aandacht en succes met eea!

Ik heb nu nog weinig recht van spreken.  Eerst maar eens afwachten wat er straks onder de kerstboom ligt ;) .   Ik heb de kerstvrouw in ieder geval alvast gewezen op de link hieronder:

https://www.mrgps.nl/gps/tomtom-rider-550-premium/

Als er tegen die tijd bij TomTom nog geen beweging is op dt gebied, dan meld ik me wel even bij je. 

En die Zümo 660? Ik denk dat ik die toch ook maar even achter de hand houd, al was het alleen maar om voor de clubroutes een actuele Garmin kaartenset ter beschikking te hebben.

Bedankt voor je aanbod, tips, tijd en uitleg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van MrGPS ontvingen wij de onderstaande e-mail:

Beste lieden,

Volgens mij was het een geslaagde training afgelopen zondag! Als beloofd zou ik nog wat zaken via mail nasturen:

a. drie maanden gratis MyRouteApp Gold

Om gebruik te maken van drie maanden gratis MRA Gold ga je naar www.myrouteapp.com/go en vul je daar de code MRA-X52FT-ELXJP in.

Kort voor afloop van die drie maanden ontvangen je van MRA een mail met de mogelijkheid tegen betaling het account te verlengen. Wil je dat niet dan hoef je niets te doen en valt je account vanzelf terug naar de standaard, gratis, versie.

De ‘teller’ van die drie maanden start op moment van registratie; je kunt dus ook nog even wachten met registreren tot je er echt mee aan de slag wilt.

Als gezegd: het is ook errug leuk ‘speelgoed’ voor tijdens de wintermaanden.

b. korting online cursus

Ik heb op dit moment twee relevante online cursussen beschikbaar:

- Basecamp voor motorrijders - https://www.mrgps.nl/gps/basecamp-motorrijders-online/

- Toeren met je TomTom - https://www.mrgps.nl/gps/toeren-met-je-tomtom/

Vooral die laatste behandelt de verschillende routeplanners zoals gisteren gedemonstreerd (is gericht op de TomTom gebruiker maar ook bruikbaar voor de Garmin).

Er komt voor het eind van het jaar ook nog een ‘Toeren met je Garmin Zumo’ cursus, die eveneens vooral ingaat op de nieuwe vormen van routeplanning.

Als je bij het bestellen van de cursus de kortingcode ‘TDM’ invult krijg je vanzelf 10 euro korting.

Die code is geldig t/m 31 okt a.s.

c. aanschaf toestel

Tijdens de presentatie bleek dat verschillende mensen voornemens zijn een nieuw toestel aan te schaffen. Dat zal dan veelal de TomTom Rider 550 (https://www.mrgps.nl/gps/tomtom-rider-550/) zijn, maar wellicht ook de Zumo 396 (https://www.mrgps.nl/gps/garmin-zumo-396-lmt-s/).

De code ‘TDM’ geeft tot 31 okt eveneens 10 euro korting op aanschaf van één van die toestellen.

TIP 1: als je én toestel, én cursus wilt bestellen: voeg dan eerst het toestel aan de winkelmand toe; je krijgt dan vanzelf een aanbod met 50% korting op de cursus; scheelt weer vijf euro.

TIP 2: de zumo 396 is standaard mét autosteun; de Rider 550 echter niet. Wil je het toestel ook in de auto gebruiken kies dan voor de 550 Plus of de 550 Premium. Die laatste heeft als extra een afsluitoptie voor de motorsteun. Onderschat het nut van gebruik in de auto niet: als gezegd: de verkeersinfo van de Rider is erg goed en dat is zeker ook in de wintermaanden erg handig.

Groet!

Hans Vaessen

MrGPS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je dan toch gaat overstappen van Garmin naar Tomtom: De TomTom 550 Premium zojuist besteld bij Mr. GPS.

Vooral ook als signaal naar Hans dat het geven van demonstraties zoals op 7 oktober ook wat terug mag opleveren.

Bovendien:  De aanbieding tot 31 december van 429  Euro met daarbij het standaard gratis aangetekend en verzekerd verzenden voor een TomTom Rider 550 Premium is een hele scherpe.

Beetje reclame maken: https://www.mrgps.nl/mrgps-winteractie-2018-2019/ :)

winteractie.thumb.JPG.7826758f5c65116bccf68edfe7d89860.JPG

Oh ja!  De Zumo660 blijft inderdaad gewoon, al was het alleen maar om MAPSOURCE te kunnen blijven gebruiken als instrument met actueel kaartmateriaal náást MRA voor het maken van leuke clubroutes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Leon,

Da's aardig van je. Als de posterijen meewerken heb je 'm morgen in huis. 

Ik wens je er alvast veel plezier mee!

Hans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De combi van een Tomtom vanaf de 400 serie en MyRouteApp is echt een geweldige! Hans zette me met zijn youtube kanaal wel op dat spoor. 

Het draadloos overzetten van de routes en de mogelijkheden om daarnaast op de Tomtom zelf-  zonder tussenkomst van computer, tablet of telefoon - routes uit te zetten, blijkt heel praktisch te zijn. Die combi gebruik ik nu twee jaar en ben er zeer tevreden over. MyRouteApp biedt daarnaast ook nog de mogelijkheid om routes van elkaar over te nemen en direct te rijden of ze eerst naar eigen inzicht aan te passen. Soms download ik een gpx route ter inspiratie om die vervolgens naar eigen inzichten aan te passen met het type weg en natuurlijk met het begin- en eindpunt.

Een kind kan de was doen, dat was bij basecamp wel even anders. Als ik daaraan terugdenk...pffft. 

Twee handige route netwerken - waar je routes kunt up- en downloaden - zijn te vinden op MRA: 

https://www.myrouteapp.com/group/routes/2254#-1/name/asc 

en 

https://www.myrouteapp.com/group/members/3534

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Henk Helder:

Die combi gebruik ik nu twee jaar en ben er zeer tevreden over.

Ik mag het eigenlijk niet verklappen, maar op grond van de testversies verwacht ik komend voorjaar nog wat leuke vernieuwingen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MrGPS:

Ik mag het eigenlijk niet verklappen, maar op grond van de testversies verwacht ik komend voorjaar nog wat leuke vernieuwingen..

Eigenlijk kan dat niet missen, gezien de ontwikkelingen van de afgelopen 2 a 3 jaar, ingezet door de 400 serie. 

Betreffen de vernieuwingen het kastje op het stuur of MRA?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MrGPS:

Je gaat me toch niet vertellen dat er volgend jaar een TomTom  Rider 660 uit gaat komen hoop ik? ????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei MrGPS:

Nee, ik heb het over de mogelijkheden van mydrive. 

*O**O**O*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12/6/2018 om 11:33 AM zei appie26:

Dat maakt me zeer nieuwsgierig. Kannie wachtu

Ik denk niet dat je lang hoeft te wachten...

De tendens is dat Mydrive een beperkt aantal ontwikkelingen van (de betaalde versie)  MyRouteApp op enige afstand volgt. 

Dat is bijvoorbeeld terug te zien in het omzetten van een gpx track naar een route, die naar eigen smaak en beleving kan worden aangepast. Mydrive heeft in navolging van MRA ook een netwerk opgericht - de community  - om routes uit te wisselen. 

MR GPX licht al een tipje van de sluier op in de nieuwste motodrive van december '18: de 'scenic segments' als variant op de spannende routes die op mydrive ingesteld kunnen worden. Ms is het beter dan Hans zelf even aangeeft hoe de scenic segments ingesteld kunnen worden op mydrive.  En wie  weet wat er nog meer in het vat zit?

Het is prima dat er keuze is in programma 's, zowel in betaalde als onbetaalde versies. Persoonlijk vind ik het een misvatting dat alles van het internet maar gratis zou moeten zijn. Ik betaal liever voor een compleet en goed werkend programma , dan is er ook wat te eisen tav after sales en toegevoegde features als routes op elkaar kunnen leggen, toepassing van verschillende kaarten (Here, Tomtom, Open Streetmap, Google en zelfs Michelin enz) , het gelijktrekken van gpx tracks voor Tomtom en Garmin/Here en vooral de geïntegreerde toepassing van Streetview in de geplande route.  Dat moet allemaal ontwikkeld worden en mag dan ook wat kosten. 

Gratis programma s voldoen vaak al bij beperkt gebruik of bieden een goede mogelijkheid om tijdelijk gebruik te kunnen maken van de volledige betaalde versie. Dat voorkomt teleurstellingen en onnodige uitgaves.

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Henk Helder:

Persoonlijk vind ik het een misvatting dat alles van het internet maar gratis zou moeten zijn.

Geheel mee eens.

Steeds vaker zal zelfs gaan blijken dat voor niets de zon opgaat. Zo maakten tot dusverre veel online planners en apps gratis gebruik van google maps. In de loop van afgelopen jaar is daar veranderd en kosten kaartlicenties (veel) geld. Dat zie je ook terug in de prijsontwikkeling van MRA, waar een lifetime abbo ineens vele malen duurder is geworden. 

En tsja, ondertussen nemen de mogelijkheden van MyDrive toe. Dat wordt nog een interessant spanningsveld. Nog steeds vind ik MRA het meest interessant (vanwege de integratie met Streetview) maar niet iedereen zal daar 50 euro per jaar voor over hebben. Ondertussen verwacht ik wél dat MyDrive gratis blijft; die kaarten zijn immers van TT zelf. 

Overigens is het activeren van de scenic segments een kwestie van bij 'instellingen' linksonder een schakelaar omzetten. Mind you: die segments zijn nog in beta fase. Het levert vaak al leuke effecten, maar ik ben ook een vrijliggend fietspad tegengekomen. Het zal nog wel even duren voor dat dat echt uitgekristalliseerd is (en dat zal deels 'community-based' gebeuren). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaar dat ik afgelopen voorjaar mezelf heb getracteerd op een lifetime account van MRA. Hopelijk blijft dat account inderdaad onbeperkt geldig.

Maar Ik gebruik daarnaast ook wel graag Mydrive. Vanaf nu ga ik de beta versie maar eens bekijken. Het blijft ook wel leuk om routes in beide programma's te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Henk Helder:

Ms is het beter dan Hans zelf even aangeeft hoe de scenic segments ingesteld kunnen worden op mydrive.

Dat was nu nét een van de zaken die op deze dag uitvoerig door Hans is uitgelegd *O*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:)

Weet eerlijk gezegd niet zeker of die scenic segments toen al in mydrive aanwezig waren. Wat ik wel heb laten zien waren de michelin-wegen, maar dat was in MRA.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei appie26:

Hopelijk blijft dat account inderdaad onbeperkt geldig.

Ja, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Dat is - zeker achteraf gezien - een voordelig e en goede traktatie gebleken.

Bij de aankondiging van de prijsaanpassingen door MRA vanwege de google licenties heb ik contact gezocht en de garantie gekregen dat het eerder aangeschafte lifetime abbo ook echt een lifetime duurt. MRA werd - zoals alle andere afnemers - ook verrast door de opdoemende extra en niet te vermijden kosten en speelde daar vervolgens markttechnisch op in met andere types abbo's . 

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie