Spring naar bijdragen
LeonS

7 Oktober 13:00 Technodag met Mr. GPS Hans Vaessen

Recommended Posts

kopfoto.PNG.b74f311e8e5e8981535f89b5f154fd42.PNG

Wanneer:   7 oktober a.s.  13:00

MVA Almere

Meerveldstraat 55

1359 HZ  Almere

Tijdens deze informatieve middag zal Mr GPS Hans Vaessen uitleg geven over navigatie en alle ontwikkelingen die er momenteel zijn bij de verschillende systemen Welke mogelijkheden hebben ze Wat kun je er als motorrijder mee Voor- en nadelen van de verschillende systemen Etc.

Aanmelden:

Graag even van tevoren per Email laten weten aan:  evenementen@tdm-trx-tracer.nl

430479767_hans2.jpg.9a71e8511ae6be46ef88e76979d05ee5.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal wel willen maar ik ben nu pas begonnen met de revalidatie en loop nu met 2 krukken i.p.v. het looprek.

ik hoop dat de motor snel naar huis komt dan kan ik ook weer leren om op de motor te stappen.

mijn fysiotherapeute rijd ook motor en het doel is dat ik op 26 november met de motor naar mijn broers verjaardag ga.

dus wie weet zien we elkaar weer snel op de motor.

iedereen veel plezier en tot een volgende keer.

gr,

Jan van Ingen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er voorwaarden aan verbonden? Bijvoorbeeld minimum aantal deelnemers, kosten of lidmaatschap? 

Op de site van de MVA motorvereniging staat geen aanvullende info.

Een oproep op de site van de motorclub valt in dit kader nogal op. De club zoekt leden voor de toercommissie, die kennis moeten hebben van ....Basecamp?

Tsja, die tool is echt verleden tijd, wordt ook niet meer ondersteund. MRS GPS komt daar niets te vroeg.

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Lonelyrider:

Ik zal wel willen maar ik ben nu pas begonnen met de revalidatie en loop nu met 2 krukken i.p.v. het looprek.

ik hoop dat de motor snel naar huis komt dan kan ik ook weer leren om op de motor te stappen.

mijn fysiotherapeute rijd ook motor en het doel is dat ik op 26 november met de motor naar mijn broers verjaardag ga.

dus wie weet zien we elkaar weer snel op de motor.

iedereen veel plezier en tot een volgende keer.

gr,

Jan van Ingen

Komt er niemand uit jou buurt Jan ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Henk Helder:

Zijn er voorwaarden aan verbonden? Kosten of lidmaatschap? 

Lid worden kan die dag :-)  Of Jan van Ingen meenemen .hahahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Henk Helder:

Zijn er voorwaarden aan verbonden? Bijvoorbeeld minimum aantal deelnemers, kosten of lidmaatschap? 

Een oproep op de site van de motorclub valt in dit kader nogal op. De club zoekt leden voor de toercommissie, die kennis moeten hebben van ....Basecamp?

Tsja, die tool is echt verleden tijd, wordt ook niet meer ondersteund. MRS GPS komt daar niets te vroeg.

We maken gebruik van de locatie, denk niet dat er leden aanwezig zullen zijn van de betreffende motorvereniging. Nog even naar aanleiding van jou reactie gekeken op hun website maar ze werken ook met carmin-bestanden dus wellicht is dat een bestandstype wat door de opvolger van Basecamp wordt gegenereerd ;-)

Moet ik wel zeggen dat ik routes maak in My Route App, als deze klaar is openen in Basecamp en nog even naloop om vervolgens de track te slepen naar mijn Garmin. Dus iets omslachtig maar in mijn ogen onvermijdelijk om een redelijk foutloze route te krijgen want om direct vanuit MRA de route naar de Garmin te sturen levert problemen op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Iron Maiden:

Komt er niemand uit jou buurt Jan ?

Niet dat ik dat weet.

maar ik zie wel misschien komt het ook iets te tv=roeg voor mij.

maar als er iemand uit de buurt van Nijmegen hier naar toe gaat laat dat dan even weten.

Gr,

Jan van Ingen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Alex:

Moet ik wel zeggen dat ik routes maak in My Route App, als deze klaar is openen in Basecamp en nog even naloop om vervolgens de track te slepen naar mijn Garmin. Dus iets omslachtig maar in mijn ogen onvermijdelijk om een redelijk foutloze route te krijgen want om direct vanuit MRA de route naar de Garmin te sturen levert problemen op.

Ik begrijp wel wel wat je bedoelt, je hebt het over het inladen van een gpx bestand op de Garmin als een soort van interface.

Om een route te ontwerpen is Basecamp achterhaald door Mydrive, RouteYou, MyRouteApp, Kurviger, Calimoto en noem maar op. Het programma wordt ook niet meer ondersteund. Om het nog een beetje te laten draaien is de Google Earth koppeling onlangs zelfs verwijderd. Een merkwaardige manier van updaten, die wel iets aangeeft over de beperkte toekomst ervan. 

Juist in clubverband is het gpx bestand als track erg handig gebleken, het vertoont immers geen afwijkingen. In de toercomissie van de betreffende motorclub worden routes ontworpen,  vandaar mijn verwondering over de onvoorwaardelijke benodigde Basecamp kennis. Dat de uiteindelijke gebruiker Basecamp nog nodig heeft om de gpx route op de Garmin te kunnen plaatsen, is net een ander verhaal. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

In de betaalde versie van MyRouteapp kunnen de gpx tracks voor Garmin en Tomtom precies gelijkgetrokken worden door de ontwerper van de route.  Daarmee zijn alle leden, ondanks de verschillende merken navigatie op het stuur, voorzien van precies dezelfde wegen onder het voorwiel.  

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Henk Helder:

Basecamp mag dan achterhaald zijn, maar een route maak je op basis van wat je op een kaart aan leuke wegen denkt te zien.

Ik kan je verzekeren dat de persoon binnen M.V. Almere, die de routes regelt Mr GPS niet nodig heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Alex:

We maken gebruik van de locatie, denk niet dat er leden aanwezig zullen zijn van de betreffende motorvereniging. Nog even naar aanleiding van jou reactie gekeken op hun website maar ze werken ook met carmin-bestanden dus wellicht is dat een bestandstype wat door de opvolger van Basecamp wordt gegenereerd ;-)

En hoe denk je dan binnen te komen als er geen lid van M.V. Almere aanwezig is? ????????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Bertho:

En hoe denk je dan binnen te komen als er geen lid van M.V. Almere aanwezig is? ????????????

????dat wordt spannend

bewerkt door fernand

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bertho:

Basecamp mag dan achterhaald zijn, maar een route maak je op basis van wat je op een kaart aan leuke wegen denkt te zien.

Ik kan je verzekeren dat de persoon binnen M.V. Almere, die de routes regelt Mr GPS niet nodig heeft.

;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bertho:

Ik kan het je nog gekker vertellen Bertho, Ik ben nooit een liefhebber geweest van Basecamp. Dus hier nog in volgorde Mapsource (lekker recht-toe-recht-aan) , WingDB(om track te maken) , Myroute-App Gold (tbv vergelijking Tomtom/Garmin), TomTom Mydrive (voor last minute verkeersinfo).

Ik kom tegenwoordig teveel mensen tegen die MRA op kronkels zetten, een rondrit laten plannen, en dan denken dat het de mooiste wegen zijn. Zo werkt het wellicht met een individueel te rijden ritje maar niet met een georganiseerde clubrit. Die moet gewoon kloppen. En dan nóg kan je vooral in DE tegen verrassingen aanlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Henk Helder:

Juist in clubverband is het gpx bestand als track erg handig gebleken, het vertoont immers geen afwijkingen. In de toercomissie van de betreffende motorclub worden routes ontworpen,  vandaar mijn verwondering over de onvoorwaardelijke benodigde Basecamp kennis. Dat de uiteindelijke gebruiker Basecamp nog nodig heeft om de gpx route op de Garmin te kunnen plaatsen, is net een ander verhaal. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Henk,

De Yamaha TDM-TRX-Tracer Club heeft geen eigen clubhuis. We huren voor sommige evenementen onder andere het clubhuis van MV Almere. De actviteiten van MV Almere staan volledig los van de activiteiten van de Yamaha TDM-TRX-Tracer Club. Zo maakt bijvoorbeeld ook de FJ Club regelmatig gebruik van dat mooie clubhuis.

Toevallig is Bertho én clublid (en 18 jaar lang Bestuurslid geweest) van de Yamaha TDM-TRX-Tracer Club én clublid ( en ik geloof nog steeds bestuurslid)  bij MV Almere. Vandaar dat onze club via Bertho dankbaar gebruik kan maken van dat gemeenschappelijke.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bertho:

Touche, maar ik meende mij te herinneren dat bij de ALV van afgelopen Maart niemand extra aanwezig was dan leden van onze club. Sluit niet uit dat er eerst even een sleutel overdracht heeft plaats gevonden.

edit: Ik lees net dat jij dus het aanwezige lid bent van M.V. Almere :thumbsup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Alex:

Touche, maar ik meende mij te herinneren dat bij de ALV van afgelopen Maart niemand extra aanwezig was dan leden van onze club. Sluit niet uit dat er eerst even een sleutel overdracht heeft plaats gevonden.

edit: Ik lees net dat jij dus het aanwezige lid bent van M.V. Almere :thumbsup:

En met sleutel! ????

Wat de ALV betreft klopt, de barhulp van alle jaren had iets anders leuks die dag.????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei LeonS:

Ik kan het je nog gekker vertellen Bertho, Ik ben nooit een liefhebber geweest van Basecamp. Dus hier nog in volgorde Mapsource (lekker recht-toe-recht-aan) , WingDB(om track te maken) , Myroute-App Gold (tbv vergelijking Tomtom/Garmin), TomTom Mydrive (voor last minute verkeersinfo).

Ik kom tegenwoordig teveel mensen tegen die MRA op kronkels zetten, een rondrit laten plannen, en dan denken dat het de mooiste wegen zijn. Zo werkt het wellicht met een individueel te rijden ritje maar niet met een georganiseerde clubrit. Die moet gewoon kloppen. En dan nóg kan je vooral in DE tegen verrassingen aanlopen.

Het kan nog gekker hoor.

Doe ik mijn best om in basecamp routes te maken en netjes op de garmin te zetten, hoor ik tijdens de reis vanaf de passagiersstoel, " ga hier maar links, is ook een leuk weggetje". Dat is dan op de onvolprezen "ouderwetse" landkaart ontdekt, waar de route op aangekruisd wordt.  ????????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer het een en ander geleerd. 

De rode draad is dat TomTom vernieuwt en beter afgestemd is op het Europese wegennet. Garmin is meer afgestemd op de Amerikaanse gebruiker en de vernieuwing gaat daar op dit moment gewoon trager.   TomTom is in ieder geval beter als het gaat om het maken van een leuke motorroute in het toestel zelf.  I

Als je een route wil maken op je laptop kun je zowel Garmin  als TomTom gebruiker heel goed - eigenlijk beter - gebruik maken van programma's als RouteYou  of de MyRouteApp. In die programma's kun je vrij gemakkelijk  kronkelroutes maken en vooral in de MyRouteApp via een "directe verbinding" met Google Earth zien hoe de wegen zijn, waar je de route langs leidt. Bij de MyRouteApp is dat niet gratis. Ik gebruik het al een tijdje. Het is beslist de moeite waard. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt me een mooie samenvatting,  zo ervaar ik het ook. In principe gebruik ik de combi Tomtom uit de 400 serie en MRA in de betaalde versie. De gpx route wordt in die combi draadloos van de computer/tablet/smartphone op de Tomtom geplaatst. Zelfs als de Tomtom zich in de Eifel bevindt en er een route op geplaatst moet worden vanaf een computer in  Nederland. Dat is helemaal super.    

Ik vind het trouwens een misvatting dat navigatieprogramma s gratis zouden moeten zijn, iets wat ik nog wel eens hoor. Het is al heel wat dat MyRouteApp in de gratis versie al op onderdelen werkt. Wil je meer, dan is het niet meer dan logisch dat er een redelijke vergoeding tegenover staat. Je betaalt wat en dan heb je ook wat. 

Dat in MRA de wegen en de omgeving concreet bekeken kunnen worden, blijkt heel handig te zijn. Bij het kiezen tussen verschillende wegen maak ik daar vaak gebruik van. Helaas is in Duitsland en Oostenrijk die functie niet bruikbaar, vanwege de doorgeschoten privacy wetgeving. Als er al blauwe puntjes te vinden zijn, dan blijkt het te gaan om een boerenerf of interieur van een hotel, restaurant of museum. Ik tour nog wel eens in Sauerland en de Eifel en dan is er nog de escape van rechtstreeks kijken vanuit Google Earth zelf, zij het vanaf hoogte. Dat geeft niet de details weer van de ingebouwde streetview functie binnen MRA. Als ik actuele verkeersinfo wil, dan pak ik de app van Mydrive er nog wel eens extra bij op de smartphone. 

Wat een verschil met vroeger.

bewerkt door Henk Helder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK, zoals gewoonlijk heel enthousiast geworden van de presentatie van Mr GPS .

Nu zit ik ieder jaar met een groep van IHC Kinderdijk in Lütz bij Bernd in Hotel Sonnenblick.  En vanaf 2009 ben ik degene die de routes maakt.

Dus : wat is nu een mooiere praktijktest dan de verschillende apps het tweede deel van de route te laten berekenen.

• My Route App Gold Tomtom kaart Bochten Hoog Hoogteverschil Hoog
  • My Route App Gold Tomtom kaart Bochten MIddel Hoogteverschil Middel
  • My Route App Gold Tomtom kaart Bochten MIddel Hoogteverschil Middel, Handmatig over stukken Michelin heen gelegd
  • Mydrive tomtom kaart, Spannend Bochten Middel Hoogteverschil Middel , Handmatig over stukken Scenic segments heen gelegd
  • Mydrive tomtom kaart, Spannend Bochten Middel Hoogteverschil Middel
  • Mydrive tomtom kaart, Spannend Bochten Hoog Hoogteverschil Hoog
  • Mapsource met Onroute Motorkaart v 3.90  (Ja de mensen die vanmiddag aanwezig waren weten inmiddels dat ik Basecamp een vrouwelijk geslachtsorgaanpakket vind. En dat is mijn persoonlijke mening)

Mijn eerste Conclusies:

• MRA met Tomtom kaart en Mydive met Tomtom kaart op Spannend komen zoals verwacht op het eerste gezicht exact overeen.
  • Hoewel de Onroute Motorkaart en de Route-You omgeving dezelfde basis zouden hebben, verschillen de routes nogal, maar dat zou ook zomaar een instellingen ding kunnen zijn.
  • Mydrive tomtom kaart, Spannend Bochten Middel Hoogteverschil Middel , Handmatig over stukken Scenic segments heen gelegd levert, juist doordat er ook handmatig eea wordt gewijzigd naar mijn mening de mooiste route op.
  • In alles buiten Mapsource( en zelfs Basecamp) om mist ik de het directe beeld van mijn collectie van Motorwaypoints met 5000 motorafsluitingen, motorvriendelijke restaurants, biergartens, terrassen, motorhotels enz... 

beide lijstjes zullen de komende periode nog wel groeien.

.

Hieronder de GPX met de verschillende tracks.

verschillen.gpx

De route:

Mc Donalds Gronsveld - Holstraße 23 Lütz.

Wordt gegarandeerd vervolgd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie