Jump to content
LCV

dubbel licht TDM 900

Recommended Posts

:o Ik weet het. Het is een terug komend verhaal.

Maar mijn vraag heeft er iemand mischien een elektrische schema hoe je er voor kan zorgen dat beide koplampen kunnen branden zonder te verblinden.

Guest

Met de modules van doubletronic kan je instellen voor hoeveel procent het grote licht mee gaat branden, de hobbymodules welke vroeger wel binnen de club zijn gemaakt zijn er volgens mij niet meer. 

Thanks 

Zal voor de 850 wel zo'n kant en klaar setje moeten kopen .

Want .zelf maken wordt hem niet voor johan .

Want zo handig ben ik nie hahhahahh

Guest

Werkt de zelfbouw ook zo dat het grote licht ook nog normaal werkt, als ik het schema bekijk niet. Dat is het voordeel bij die module van Doubletronic, standaard kan je het grootlicht voor xx % mee laten branden met je dimlicht maar schakel je over naar grootlicht dan doet dat het zoals het bedoelt is.

Guest LeonS

Volgens mij was het systeem dat Robje ooit eens heeft ontwikkeld stukken simpeler, maar werkte dat met vast percentage, maar kon ook gewoon groot licht schakelen. 

13 uur geleden zei Prop-er:

Volgens mij is dit het schema wat ik zelf gebruikt heb:

post-4-1186768550_thumb.jpg

Ziet er goed uit.

Maar heb jij ook toevallig een beschrijving wat voor een type onderdelen er nodig zijn. 

Of 

20 uur geleden zei Prop-er:

Ik heb volgens mij nog ergens een ongebruikte werkende zelfbouw-unit liggen. 

Heb je deze nog en wil je er van af?

Ik zit nu nog in Denemarken, maar ik kom hier over een paar dagen even op terug. De unit die ik heb liggen zou op zich wel weg mogen, maar wat Alex zegt klopt wss wel, seinen met grootlicht werkt dan niet meer. 

1 uur geleden zei Prop-er:

Ik zit nu nog in Denemarken, maar ik kom hier over een paar dagen even op terug. De unit die ik heb liggen zou op zich wel weg mogen, maar wat Alex zegt klopt wss wel, seinen met grootlicht werkt dan niet meer. 

Dat is wel minder.

Ik denk dat het me toch wat meer geld gaat kosten.:cry: Ik wil wel de mogelijkheid van grootlicht houden.

Maar bedankt voor het aanbod.:Blij Up: En geniet nog even van het Deense land.

Guest LeonS

Rob heeft het ontwerp van zijn dubbellicht setjes destijds aan HPS over gedaan dacht ik. Die oplossing was absoluut niet zo gek duur. Het mooie van Doubletronics is dat hij ook kan schakelen naar grootlicht maar ook LED kan dimmen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb dubbelicht  van Doubletronics gehad op zowel de 850 TX als op de 900. Vond het op de 4TX niet zo mooi/zinvol ivm de lenzen die in het koplampglas zitten.Op de 900 stond het beter, door een heel ander koplampglas. Het systeem van Doubletronic is prettig met het  instellen van de koplamp sterkte is prettig.

De 3VD is in dit opzicht eenvoudiger, meestal alleen een draadje, al dan niet met zekering, en dan de lamp wat bijstellen..

Grt,

Chris