Jump to content
Robert

Krauser Koffers

Recommended Posts

Allen,

ik heb mijn Krauser koffers te koop gezet, maar heb nu enkele vragen over "pasbaarheid" van de types TDM850.

Ik heb zelf een 4TX van 1997, dus ga ik er van uit dat de beugels op alle 4TX'en passen.

Volgens mij zijn de 3VD en 4TX technisch gelijk, dus zouden ze ook op alle 3VD's moet passen.

Klopt mijn aanname?

Guest

Volgens mij niet omdat het subframe iets anders is bij een 3VD in vergelijk tot een 4TX, wat ik in het verleden voorbij heb zien komen is dat wat op een 3VD past wel op een 4TX kan maar omgekeerd niet. Maar wellicht dat iemand anders dit nog kan bevestigen?

Subframe is er niet, de naam suggereert  een apart verwijderbaar frame. Het probleem zit in de vorm van de kontpanelen. Kan zijn dat er een stukje plastic weggehaald moet worden om eea passend te krijgen.

grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Guest
1 uur geleden zei chris:

Subframe is er niet, de naam suggereert  een apart verwijderbaar frame. Het probleem zit in de vorm van de kontpanelen. Kan zijn dat er een stukje plastic weggehaald moet worden om eea passend te krijgen.

grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Ik dacht altijd dat je het los te maken "kontdeel" een subframe noemde, wel gehoopt dat je even zou reageren omdat je het wel vaker bij de hand hebt gehad ;)

Bedankt mannen.

Ik heb voor de zekerheid mijn advertentie aangepast:

Geschikt voor 4TX. Dan is het in ieder geval duidelijk waar het wél op past.

Gr. Robert.

@Alex, bij  een 900 heb je een frame  gedeelte achteraan dat je er af kan schroeven. Ben geneigd  dat een subframe te noemen.

grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Guest
10 uur geleden zei chris:

@Alex, bij  een 900 heb je een frame  gedeelte achteraan dat je er af kan schroeven. Ben geneigd  dat een subframe te noemen.

grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Ik meende dat zoiets ook bij de 850 series mogelijk was maar wist het inderdaad niet helemaal zeker. Heb maar 2 X het "kontje" van mijn 4TX eraf gehaald om die extra beugel te plaatsen voor een topkofferrek maar meende dat op het oude / oude forum van voor 2012 eens stond dat er verschil is in de gebruikte beugel tussen de 3VD en 4TX.

Guest LeonS

Toen ze bij HPS mijn GIVI Wingrack om hebben gezet van de 3VD naar de 4TX heeft Hielke er een plaatje van een MM of 7 onder moeten zetten omdat het anders niet paste tov het kontje achterop.

11 minuten geleden zei LeonS:

Toen ze bij HPS mijn GIVI Wingrack om hebben gezet van de 3VD naar de 4TX heeft Hielke er een plaatje van een MM of 7 onder moeten zetten omdat het anders niet paste tov het kontje achterop.

Laat 'haar' dit maar niet lezenlol.

Guest LeonS
3 uur geleden zei fernand:

Laat 'haar' dit maar niet lezenlol.

:thumbsup:

Koffers verkocht en meteen op de motor gezet.

Kostte toch wat meer tijd dan ik dacht.

Op mijn 4TX van '97 was het ongeveer een 45 minuten.

De koper heeft een 4TX van 2000. Maar het spatbord is net even anders en er zaten geen originele knippers meer op.

Ruim twee uur bezig geweest, maar wel gelukt.