Jump to content

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

22 uur geleden zei Lonelyrider:

Ach ja misschien is dan een minder gevorderde rij opleiding iets want tot mijn spijt hebben de laatste tijd toch geen winter gehad of wel?

Minder gevorderde rijopleiding in sneeuw en ijs. 

Ik leer al + 50 jaar alles over motorrijden, maar dat is nieuw.

Ik ben niet verder gekomen dan uitlaten over de grond in de eifel met een sneeuwrandje onder de vangrail.....

• Replies 694
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Op 9/9/2020 om 7:40 PM zei Yammer900:

Lampjes van ali-express binnen gekregen,

Gelijk gemonteerd. Passen prima met de rubber kap netjes op z'n plek.

Het is wel een ontzettend gek#%$% om

ze te plaatsen,  je past niet echt lekker met je handen in het vooronder... maar,  ze zitten en doen het prima. Ook in combinatie met de reeds aanwezige doubletronics module. Alleen werkt daar het adjustment niet meer van... maar het licht beeld is goed, niet te fel.

20200909_160406.jpg

20200909_160636.jpg

20200909_194248.jpg

Hi, ik wil deze graag ook op mijn 850 4tx zetten, maar welke heb je precies gekocht? Heb je zowel grootlicht als dimlicht led? En heb je de H7 aansluiting?

2 hours ago, Larsoss said:

Hi, ik wil deze graag ook op mijn 850 4tx zetten, maar welke heb je precies gekocht? Heb je zowel grootlicht als dimlicht led? En heb je de H7 aansluiting?

Hier is een linkje:
https://nl.aliexpress.com/item/32926180856.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.71a34c4dp4KNVg

En inderdaad is het H7 aansluiting die ik gekocht heb. Ik heb ze inderdaad voor het groot en dimlicht gebruikt. Het is wel even klieren om ze erin te krijgen, maar dat kwam omdat ik de koplampunit niet uitgebouwd had. In een TDM 900 zit alleen H7, een 4TX weet ik zo niet.

9 minutes ago, List said:

@Yammer900
zijn deze lampen direct te plaatsen dus als vervangingslamp??
Vergelijkbaar met deze?
https://www.ledperf.nl/ledlampenset-yamaha-tdm-850-1996-2001-formaat-mini-p-18963.html?gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6UTYUXpx80arm3kuAgWXmcwv_g_WZjQZzaEeGQWRWhzhufG5lg83OfxoC7EMQAvD_BwE

En wat bedoel je met: "
 Alleen werkt daar het adjustment niet meer van..."

Ze zijn niet helemaal vergelijkbaar als ik het plaatje zo zie, bij de H7 zo te zien op het plaatje zitten 4 ledjes in een vierkantje, bij die van mij op een rijtje waardoor een normale halogeenleamp mijns inziens beter nagedaan wordt.

En die adjustment, bedoelde ik mee dat het leek alsof ik de helderheid van de grootlicht lamp niet goed meer kon regelen. Later las ik in de gebruiksaanwijzing dat het een meerslagen potentiometer is, dus vele malen doordraaien ipv maximaal 1 slag rond. Zie ook de website van https://www.doubletronics.com/

Let op.. je hebt voor de 4tx 2 soorten lampjes nodig.. h3 en  h1  de ene is alleen groot licht, de andere groot en dim. Ik heb zelf andere lampjes in combinatie met double tronic geprobeerd, ik vind dat niet mooi door het type koplamp van de 4tx. Het kopje over adjustment gaat over de double tronic module, je kan daarmee de lichtintensiteit regelen.

Ik heb nu de normale set up, met een paar goede lampjes en ik heb licht zat, en geen behoefte aan led of zoiets... Maar dat is persoonlijk...

Op een 900 blijft door een ander type koplamp een net lichtbeeld en aanzicht bewaard, ook met 2 koplampen brandend. De 4tx heeft aan 1 kant een soort facet/ projectie lamp.. geen gezicht bij 2 brandend.

@chris

Ik rij weinig in het donker maar gisteren een rondje zuid-limburg gedraaid en in het donker terug, regenachtig en uiteraard geen snelweg.
Nou, kan niet zeggen dat er veel licht zit op de TDM (heeft wat weg van een mijnwerkerslamp haha) vandaar mijn interesse naar een betere lichtbron.

Op een Suzuki had ik LED en dat is geweldig moet ik zeggen.

Op 10/7/2020 om 7:15 PM zei Nico:

Minder gevorderde rijopleiding in sneeuw en ijs. 

Ik leer al + 50 jaar alles over motorrijden, maar dat is nieuw.

Ik ben niet verder gekomen dan uitlaten over de grond in de eifel met een sneeuwrandje onder de vangrail.....

Tja, die bergtraining herinner ik me nog wel....... 😉

Ben al aan mijn 3e Ali-klokje bezig, batterij gaat niet echt lang mee, 1 tot 1,5 jaar en je kunt ze niet vervangen. Maar ja, ze kosten ook bijna niets, moet er alleen even op wachten dus tijdloos door de ruimte rijden.

• 2 weeks later...
Op 8/23/2020 om 11:43 AM zei Prop-er:

Bedankt voor je reactie, Rob.

Ik heb de oude pomp terug gezet: gelijk lopen. 

Nog eens goed gekeken, maar de vacuumslang hoort op de nieuwe pomp op een andere plek te zitten tov de oude pomp. 

Slangen op de juiste wijze op de nieuwe pomp gemonteerd: hij loopt weer! 

Er liep dus benzine van de tank zo de vacuumslang en inlaatstuk van de linkercilinder in...

Straks nog maar even de olie checken. 

Even terug postte je dit bericht. Eerder al een foto van het benzinepompje wat je had besteld. Er zitten 3 aansluitingen op waarvan de aansluiting van de vacuumslang die een kleinere diameter heeft. Blijven er 2 grotere benzineslangaansluitingen over die duidelijk van pijlen zijn voorzien. Eigenlijk een 1 op 1 kopie van het originele benzinepompje. 

Heb je nu zelf de slangetjes per ongeluk verwisseld of kloppen de aansluitingen op de Aliexpress pomp niet?

Op jouw foto van het nieuwe pompje zie ik namelijk geen verschil met het pompje wat ik heb gekocht op Aliexpress.

CA414B24-2D71-4510-8F71-24CCF17609C5.jpeg