Jump to content
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

Dat pijpje wil idd wel eens problemen geven bij inzetten/aansluiten. Wel eens behoorlijk zitten pielen. Eerst pijpje plus rubbertje op z'n plaats duwen, voorzichtig boutje erin en vast draaien..

Zie ik nu dat je schroefdraad beschadigd is?

Dat gelukkig niet. Maar ik kreeg het pijpje er met geen mogelijkheid meer in. Wat blijkt? Er zit een grote braam precies op het afdichtvlak voor de O-ring in het blok. 

Het is mij is een raadsel hoe dit is ontstaan. 

Kom je er er een beetje bij? Ik herken de plek nog niet helemaal...

Klein beetje voorzichtig vijlen met een rond vijltje om de ergste braam uitsteeksels weg te krijgen?

En (als het diep verstopt zit zoals ik denk) zou je een lange bout/draadeind oid onder de juiste hoek kunnen slijpen met de slijptol en schuurpapier, met het draadeind in de (kolom-)boormachine (=beunhaas draaibank). En dan met polijstpasta (voor kleppen, of evt koperpoets of tandpasta) met deze zelfgemaakte polijstdoorn in de accuboormachine het oppervlak weer mooi vlak polijsten (zoals je met kleppen doet)?

Een heel klein likje vloeibare pakking kun je altijd nog gebruiken als het op het eind nog steeds wat zou lekken: los monteren dan en een dag later pas aantrekken als de pakking droog is.

30 minuten geleden zei MipeTDM:

Kom je er er een beetje bij? Ik herken de plek nog niet helemaal...

hier toch , waar de buis de kop in gaat ?

3B09C667-B3A3-42EC-8FF1-603633963674.jpeg

Helemaal juist, Rob. Bij een gemonteerd blok kan je er lastig bij, daarom is dat pijpje lastig te monteren. Beschadigen is daarbij goed mogelijk als je niet precies weet hoe dat ding zit. Ook los maken is vaak lastig, boutje wil wel eens goed vastzitten. Opknappen van zo'n braam moet je voorzichtig mee zijn..je wilt niet dat er rommel in je circuit valt.

Echt, als ik m'n eigen uren moest betalen, had ik m'n geld teruggevraagd! 

Uur op zoek geweest naar de diamantvijltjes, motor aan de kant zodat ik beter kan zoeken, rij ik met het voorwiel de radiatorkap krom, m'n vrouw tovert na thuiskomst binnen 5 sec de vijltjes tevoorschijn. 

De kromme pijp was ovaal geworden. (bij demontage gebeurt?) Bij montage daardoor de hele boel vernaggeld. Uiteindelijk met de drempel, via een spiegel de braam weggefreest. Gat afgedicht met doek, daarna doorgespoeld. 

Het koelsysteem is weer gevuld! 

Nu de rest nog. 

Ik heb dopje 10 nodig. Onvindbaar. Na 10 minuten zoeken vind ik dopje 8, die ik sinds gisteren kwijt was. 

Uiteindelijk m'n reservedopje 10 opgezocht. Loop naar het vast te zetten onderdeel, blijk ik dopje 8 nodig te hebben....

Nadat het vastzit wil ik het volgende onderdeel vastzetten, pak een willekeurig dopje van de grond. Mijn dopje 10...........

En zo gaat het al de héle dag! 

Klinkt bekend..... Dat soort dagen waarvan je denkt, was ik maar in bed blijven liggen....... Maar je hebt wel al weer wat vast gedraaid. Dus het is blijkbaar 2 stappen vooruit, 1 stap terug, 2 stappen vooruit, etc etc etc. Dus hoe langzaam ook, je gaat vooruit. En da's belangrijk. 

1 uur geleden zei Prop-er:

En zo gaat het al de héle dag! 

Klinkt heel bekend, ook regelmatig last van... soms een goede reden voor ff een pauze, of om er een nachtje over te slapen.

Maar zo te lezen ben je toch weer een stuk opgeschoten!

Ouderwets, Jaap. Tegenwoordig hoort er op z'n minst stadionverlichting op te zitten. 

Goed zichtbaar zijn is mooi, maar je kunt het ook overdrijven. Dat stadslicht staat immers altijd aan. 

4 hours ago, Japie said:

@Mattro ik heb wel een led lampje erin maar niet zo'n plakaat.

@Japiemijne gaan na 2 ritten steeds stuk al 2 keer gebeurt XD vandaar dacht als ik nou iets stabielere hebt die minder massa heeft zal die ook mindersnel stuk trillen ( vermoed ik)