Jump to content
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

Een quickshifter..... dacht dat dat alleen op injectie motoren kon. Ik zag op de site idd de laatste 3 bouwjaren van de 4TX. Is dat dan ook plug & play? Heeel benieuwd of het allemaal zo makkelijk is als ze doen voorkomen EN natuurlijk hoe het rijdt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een passende kabelset bij, die je tussen de bedrading van CDI naar spoel moet monteren. Plug & Pray.

Er is ook een uitvoering voor injectiemotoren, maar de werking is in principe hetzelfde. 

De set wordt aangeprezen als te monteren op alle motoren, zelfs die zonder accu. (De module krijgt dan stroom van een 9V blokje)

Mocht de kabelset niet passen, omdat mijn motor van een jaar eerder is, dan soldeer ik 'm er tussen. 


Het werkingsprincipe is doodsimpel. en eigenlijk vind ik zelfs dit nog overpriced, maar er zit een app bij voor op de telefoon, waarmee je alles kunt instellen. 
Dat maakt dan weer en hoop goed, en ik heb nergens iets vergelijkbaars kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor minder geld koop je een Ignitech programmeerbare ontsteking waar je een quickshifter schakelaar op aan kunt sluiten...

die gebruiken wij ook op onze RaceTRX.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te weten, Pieter. 

Voorlopig heb ik geen behoefte aan een programmeerbare ontsteking. De motor loopt als een zonnetje, heeft voor mij ruim voldoende vermogen, waarbij ik eigenlijk nauwelijks boven de 5000 / 6000 toeren kom. Door de Remus uitlaat heb ik lekker veel koppel onderin (Dyno uitdraai aanwezig), en deze TDM wordt eigenlijk als een soort tractor bereden. 

 

Ik schakel wel standaard zonder koppeling, omdat dat zo lekker rap gaat. Dat gaat me een keer opbreken door slijtage aan de schakelwals/vork, dus daarom lijkt me dit een goede, betaalbare en vooral makkelijke oplossing. (geen mechanische aanpassingen)

 

Daarnaast begrijp ik het principe (dat kan ik van de Ignitech niet zeggen), en is deze quickshifter met een app op de telefoon via Bluetooth volledig instelbaar.

 

Verder lees ik dat een programmeerbare ontsteking op een standaard straatfiets weinig tot geen voordelen biedt, en dat je schakelaars moet gaan fröbelen rond het schakelpedaal om de quickshifter werkend te krijgen.

Edited by Prop-er

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Prop-er said:

 

Mijn TDM 850 ging met de Ignitech ECU van 86 naar 94 pk, dus best grote vermogens winst.

De quickshifter schakelaar bouw je in de schakelstang in. Je kan kiezen tussen trek- en drukschakelaar. Die sluit je aan op de Ignitech ECU en dan nog even de shift master functie activeren via je laptop. 

Dus je hoeft niet echt te fröbelen 😃

Edited by Prop-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet de vermogenswinst die ik online vind. Verre van dat zelfs. 

 

Ik lees veel geklooi met timing, pagina's informatie, theorie, verbeteringen, testen, heel veel dyno testen, waarbij het eindresultaat zonder meer beter is dan stock, maar niet significant. 

 

http://www.bikeboy.org/ducati2vignition.html

 

Zeker geen zuivere volle 8 pk extra, zonder verhoging max. toerental, en zonder andere aanpassingen, zoals in- en/of uitlaat, compressie, carbs, nokkenassen, flowen, etc. 

 

Maar ik laat me graag verrassen door het bewijs! 

2020-01-24-19-40-03.jpg

Edited by Prop-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information