Spring naar bijdragen
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

Ik heb al weer een andere gevonden, maar moet even over de prijs onderhandelen. 

De as van de 4TX koppelingshendel heeft een vertanding en de duwstang een tandheugel.

De 5PS heeft echter een soort in elkaar grijpende halve asopeningen. 

De twee systemen zijn dus niet compatibel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat meende ik al gezien te hebben idd. Ik ben stiekum een beetje aan het rondneuzen om iets te verzinnen in de hydraulische bediening. Heb de koppeling net van het winter opgeknapt met nieuwe veren en het deksel opgefrist dus die wil ik ff zo houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De spullen van Ali Express zien er mooi uit zo op de foto maar in de commentaren staan toch af en toe dingen waardoor ik twijfels heb over de kwaliteit. Oplossende o ringen etc. etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
On 3/3/2019 at 4:22 PM, Prop-er said:

Vraagje: Volgens het handboek moet je de keerring er met een platte schroevendraaier zo uit kunnen wippen. Deze keerring denkt daar anders over. Iemand tips hoe deze netjes te verwijderen is? 

IMG_20190303_162003.jpg

Stel ik een keer een vraag, reageert er niemand! Dus zelf opgelost, met een beetje hulp van Youtube:

Ik gebruikte een 400mm bandenlichter, en de afdichtingen floepten er zo uit.
Lagers in het voorwiel zaten muurvast. Ben twee uur aan het tikken geweest. Het randje op de binnenring is zo klein, dat je geen grip kunt vinden. Langzamerhand ontstond er steeds meer ruimte, en nadat ik de naaf met een heatgun had behandeld, kon de binnenbus veel meer opschuiven, en toen was het zo gepiept.

De 4 lagers in het achterwiel was 5 minuten werk...

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De manier met de zo breed mogelijke schroevendraaier werkt best goed...Al meer dan eens op die manier die keerring eruit gehaald. 

Was ook weer goed te gebruiken na het poedercoaten van m'n velgen. Lagers er weer inzetten is wat lastig maar wel te doen.

Ben heel benieuwd hoe je motor er uit gaat zien na al dit opknap/verbeter werk..:thumbsup:

Grt,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Bedankt Chris. Ik heb een setje nieuwe lagers en afdichtingen klaar liggen.

Zojuist alle belettering op de velgen er geheel afgeslepen. Er stond zowat een heel boek op geschreven...

Voor de volgende keer zorg ik dat er een lange penuitdrijverset aanwezig is, dat maakt het uittikken van de lagers een stuk eenvoudiger.

https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/penuitdrijvers-doorslagen/hbm-5-delige-penuitdrijverset-lang

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 hours ago, appie26 said:

De spullen van Ali Express zien er mooi uit zo op de foto maar in de commentaren staan toch af en toe dingen waardoor ik twijfels heb over de kwaliteit. Oplossende o ringen etc. etc. 

Dat gaat dan specifiek over de ombouw naar hydraulisch bediende koppeling, toch? 
Volgens mij kan dat ook prima zonder Aliexpress spullen.
Koppelingspomp FJR1300: https://hotparts.nl/en/home/2844-yamaha-fjr1300-2006-tm-2012-fjr-1300-abs.html

Achterrempomp TDM: https://www.boonstraparts.com/nl/onderdeel/yamaha-tdm-850-1991-1995-tdm850-3vd-4cn-4cm-rempomp-achter-1995

Het reservoir verwijderen, slang afdoppen, en de remslang aansluiting gebruiken voor de koppeling.

Wel wat experimenteel, ik heb er zelf geen ervaring mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ding schijnt 100PK aan het achterwiel te hebben, met andere zuigers en dynojet stage 3 en K&N filter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je die achterrempomp wil proberen, ik heb er nog wel 1 liggen, is alleen niet zo netjes. Voor deel is dat je hem direct mooi in kleur kan spuiten 😊.  Ik zie op die Italiaan weer dat lelijke 4TX rempedaal... De 3VD uitvoering in chroom is veel mooier.... Beide parts wil ik wel doneren... kost je alleen verzendkosten...

Grt,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
On 3/5/2019 at 9:28 AM, Prop-er said:

Ik ben op zich tevreden over de ronde CNC voetsteunen die er nu op zitten, maar voor langere ritten, wil ik toch eens deze proberen: https://nl.aliexpress.com/item/2PCS-PAIR-Free-Shipping-Motorcycle-Foot-Rest-Off-road-Motorbike-Motorcross-Foot-Pegs-Pedals-Universal-For/32756960302.html

Ik heb ze gisteravond geprobeerd te monteren, maar ze passen niet lekker, echt geen idee hoe de bijgeleverde veer gemonteerd moet worden, de voetsteunen zijn aan de kleine kant, en als de veer dan toch zit, is deze niet krachtig genoeg. 

Geen aanrader. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Prop-er:

Vlgs mij zit er bij een TDM een conische punt aan en niet zo'n naald achtige punt. Ben er bang voor....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

J

16 minuten geleden zei Prop-er:

Ik heb ze gisteravond geprobeerd te monteren, maar ze passen niet lekker, echt geen idee hoe de bijgeleverde veer gemonteerd moet worden, de voetsteunen zijn aan de kleine kant, en als de veer dan toch zit, is deze niet krachtig genoeg. 

Geen aanrader. 

Heb verschillende achter market steps gemonteerd . Ali steps en ook europese varianten. Heb nog nooit iets gehad wat plug & play was. Altijd mankeerde er wel wat aan. Dat met die veer klinkt dan ook bekend.  Rij nu met hele mooie rood geanodiseerde steps. Erg fraai maar zonder veer want die paste dus ook niet........ dan maar zonder. Het oog wil ook wat..

bewerkt door appie26

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minutes ago, appie26 said:

Vlgs mij zit er bij een TDM een conische punt aan en niet zo'n naald achtige punt. Ben er bang voor....

Ik denk, hoop en bid dat het meevalt!

003564.gif

ali.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt idd behoorlijk op elkaar....... dacht echt dat ze meer een punt hadden. Miss. in de war met die van de Yamaha scooter van mijn dochter....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste van die mixture screws op Ali hebben een compleet andere punt. Alleen deze zwarte ziet er zo uit. Hij lijkt er inderdaad heel erg op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben bang dat je dit houdt....... Heb die van mij sinds 2011 en hij staat er nog steeds elke winter net zo bij als die van jou.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3/12/2019 om 12:17 AM zei Prop-er:

Nog zat te doen. Hoeveel dagen nog tot de 13e?

Komt me bekend voor

IMG-20190108-WA0000.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Ha! Ook lekker bezig, Harald!

Heb het geld van de vorige niet leverbare TDM900 koppeling keurig retour ontvangen.
Zojuist in Duitsland een complete TDM900 drukplaat met drukstang weten te scoren voor €30,- !!!

Dat betekend dat de hele koppeling ombouw dus €70,- kost.

Zal de benodigde druk op het hendel eens meten, zodat we straks het verschil kunnen zien.

middle_a210441_0.jpg

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites