Spring naar bijdragen
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

On 11/26/2018 at 9:58 PM, Prop-er said:

Zekeringhouder met 10A zekering:

https://s.click.aliexpress.com/e/bsd6mabn

Zekeringenset: https://s.click.aliexpress.com/e/bJFMtY2l

Nou, ik weet zeker dat het zeker gaat lukken! 

Zijn de handvatverwarmers eigenlijk een beetje waterdicht? Want als ik verrast wordt door een zware regenbui, wil ik niet vanwege stroom op mijn handen moeten stoppen, haha!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang je TDM 12V boordspanning heeft, en je de handvatverwarming niet op de uitgaande zijde van de CDI aansluit, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken!

????

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 hours ago, Prop-er said:

Zolang je TDM 12V boordspanning heeft, en je de handvatverwarming niet op de uitgaande zijde van de CDI aansluit, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken!

????

Ja een beetje een electro-amateur hier hoor haha. Maar hij zal dus ook niet stuk gaan in de regen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang je er niet mee de sloot inrijdt (been there, done that) hoef je geen problemen te verwachten. Ik heb al aardig wat plensbuien gehad dit jaar, maar zit er nog steeds warmpjes bij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De LED spotlights zijn nu vet in de aanbieding bij Banggood, ik heb maar een reservesetje besteld, en moest voor één paar €5,66 afrekenen. (actiecode moto2018 gebruiken) 

https://m.banggood.com/9-85V-1500lm-15W-Motorcycle-Spotlight-Motorbike-Headlamp-Bicycle-Scooter-ATV-Spot-Light-Black-IP65-p-1203692.html

Tevens voor €6,63 een iets compacter setje besteld, om te kijken of ik dat misschien fraaier vind staan:

https://m.banggood.com/2PCS-9-85V-1000lm-10W-Motorcycle-Spotlight-Motor-Bike-Headlamp-Bicycle-Scooter-ATV-Headlight-p-1234537.html

En een setje sproeierruimers: https://m.banggood.com/Motorcycle-ATV-Carburetor-Carb-Dirt-Deposit-Remove-Jet-Cleaning-Tool-p-1134716.html

En twee bleutooth intercoms:

https://m.banggood.com/1000m-Motorcycle-Helmet-Intercom-BT-S2-Waterproof-For-Wired-Wirelessh-Helmet-p-997638.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Prop-er:

Tevens voor €6,63 een iets compacter setje besteld, om te kijken of ik dat misschien fraaier vind staan:

https://m.banggood.com/2PCS-9-85V-1000lm-10W-Motorcycle-Spotlight-Motor-Bike-Headlamp-Bicycle-Scooter-ATV-Headlight-p-1234537.html

Slechts 1000 Lumen, dat is 50% minder dan je oude.... en die chinezen kennende is het 500 Lumen per lamp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We gaan het zien Leon! 

Het lijkt alsof de opbouw van de kleine spotlights identiek is aan de grotere versie, met dezelfde soort LED's, alleen een kleiner aantal. De stralingshoek zou dus ook hetzelfde moeten zijn, met weinig strooilicht. De grote versie geeft zo'n bak licht, dat ik met 50% van het aantal lumen ook nog wel tevreden zou kunnen zijn.

Zal gelijk een paar meter van die zwarte nylon hoes in diverse diameters bestellen om de kabelboom beter te beschermen.

https://nl.aliexpress.com/item/5M-Blue-Black-4-6-8-10-12-15-20-25mm-Wire-Cable-Protecting-PET-Nylon/32823817675.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer nu de nieuwe Ali footpegs te installeren, maar ik heb geen idee hoe ik deze krengen los krijg.. Iemand suggesties? 

20181207_213709.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei distinq:

Ik probeer nu de nieuwe Ali footpegs te installeren, maar ik heb geen idee hoe ik deze krengen los krijg.. Iemand suggesties? 

20181207_213709.jpg

Haakse slijper dr op????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

klinkje vlakslijpen en de pen er uit tikken. na monteren van nieuwe voetsteunen een M8 bout met zelfborgende moer gebruiken of de originele pen TIG lassen, dus de sluitring vast vloeien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gepiept, maar op mijn 4TX zat het met boutjes/moertjes vast. Zowel de voetsteunen voor bestuurder als voor de passagier, maar mogelijk dat het al niet helemaal origineel meer was. 

Uitboren lijkt ook een goede optie trouwens. 

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou de donkere nachten zijn weer een stuk lichter dankzij de breedstralers van Prop-er en de Led lampen van LeonS

VideoCapture_20181208-220812.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Prop-er,

bedankt voor je leuke artikel waar heel wat praktische zaken aan bod komen.

Ik heb sinds kort een voor mij nieuwe TDM 900 black uit 2013 gekocht.(Houd ook mijn oude 850 4TX uit 1998)

Ondanks deze aanschaf moet ik toch op de kleintjes letten, wil ik kunnen blijven motorrijden, wat mijn grote hobby is.

De handvat verwarming die jij aanprijst, lijkt mij wel wat omdat de draden vast blijven zitten.

Mijn vraag: kunnen de doppen aan het eind van de hand vaten er ook uit zodat de oorspronkelijke schroefdraad van mijn stuur nog gebruikt kan worden??  Ik heb daar via adapters bar-end spiegeltjes op gezet en wil deze constructie indien mogelijk blijven gebruiken samen met de nieuwe handvat verwarming.

Ik probeer de motor goed en betaalbaar aan te passen aan mijn wensen en hoop in het voorjaar  o.a. weer eens een mooie tour- de-france toer (rondje Frankrijk met tent, en alles wat daarbij komt kijken) te kunnen maken.

Er is inmiddels al wat ge-Pieterd en ge-Alliexpressed,  zie foto s op pag 3 onder item Handkappen 850 en 900.

Op deze foto zie je hem een week na aanschaf nog vrij maagdelijk in de Friesche wei.

Kijk uit naar je antwoord i.v.m. bestellen.

WP_20181028_10_28_13_Pro.jpg

WP_20181028_10_28_53_Pro.jpg

WP_20181028_10_29_14_Pro.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Martin, 

De chromen dopjes zijn verwijderbaar. Deze zitten geschroefd over het einde van het handvat. De daarvoor gebruikte plastic schroefdraad heeft wel een Chineze toleranties, maar tegen de verwachting in blijven de chromen dopjes tot nog toe goed zitten. 

HTB1y54qPpXXXXXuXXXXq6xXFXXX2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Pro-per, 

dank voor je antwoord.

Ik neem aan dat ik het stukje schroefdraad er wel af kan zagen, als dat tenminste niet belangrijk is voor het verwarmingssysteem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TDMartin:

Hallo Pro-per, 

dank voor je antwoord.

Ik neem aan dat ik het stukje schroefdraad er wel af kan zagen, als dat tenminste niet belangrijk is voor het verwarmingssysteem.

Of een ander stuur erop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TDMartin:

Hi Fernand,

Waarom een ander stuur?

Dat zo te denken dat je het originele niet hoeft te verzagen dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toch..... Electra van Ali Express......... Kweenie....

Heb LED knippers gehad van Ali waarvan de isolatie van de snoertjes brak bij buigen. Isolatie die breekt...... :???:.

En nu heb ik nog een versie van het refectortje onder de kentekenplaat van Ali waar een LED lampje bij in zit die meebrandt met het remlicht.

Hier is een breukje in gekomen omdat de kentekenplaat met dat lampje en al op slecht wegdek nogal kon gaan klapperen.

Dit ondertussen wat steviger gemaakt en het gebroken snoertje weer gefixt maar ook bij dit snoertje was de isolatie vrij hard en kwetsbaar en het koper vind ik nou ook niet echt geweldig. 

Ik ben hierdoor niet meer zo happig op bekabelde shit van Ali en vooral met zoiets als handvatverwarming zou ik toch voor Oxford o.i.d. gaan.

Ik bestel genoeg bij Ali (zo veel dat ik wel een flesje wijn of kerstbrood verwacht voor de feestdagen als regular customer) maar ik houd het bij wat simpeler accessoires zonder draadjes..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fernand,

het gaat om het afzagen van het eindje plastic schroefdraad van de nieuwe handvaten. Ik houd de originele delen van de motor in takt en/of vervang ze.

De vraag blijft staan of dit afzagen mogelijk is zonder het elektrisch gedeelte te beschadigen.

Mogelijk weet Pro-per of iemand anders daar nog een antwoord op voordat ik ze eventueel bestel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Appie26,

ik ben het met je redenering eens. Soms is goed-koop duur-koop. Als ik het me kan veroorloven dan koop ik het liefst de beste (merk-) artikelen. Alleen al omdat ik het de ondernemers hier van harte gun. Ook de expertise van de mensen hier heeft vaak grote waarde voor mij. 

Het is niet de bedoeling om m`n motor te veranderen in een tweederangs goedkope Alie-kerstboom.

Ik ben er met die verwarming nog niet uit en wil de zaken goed voor elkaar hebben. Dat is deze geweldige motor waard en ik misschien ook wel. 

bewerkt door TDMartin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TDMartin:

Hallo Appie26,

ik ben het met je redenering eens. Soms is goed-koop duur-koop. Als ik het me kan veroorloven dan koop ik het liefst de beste (merk-) artikelen. Alleen al omdat ik het de ondernemers hier van harte gun. Ook de expertise van de mensen hier heeft vaak grote waarde voor mij. 

Het is niet de bedoeling om m`n motor te veranderen in een tweederangs goedkope Alie-kerstboom.

Ik ben er met die verwarming nog niet uit en wil de zaken goed voor elkaar hebben. Dat is deze geweldige motor waard en ik misschien ook wel. 

Precies. 

Ben obsoluut niet tegen het "Ali kerstboom" principe. Maar sommige onderdelen waar je op moet vertrouwen koop ik liever dichter bij de deur. Bv een superbike stuur heb ik toch maar van een bekend merk gekocht. En zo'n stroomtrekker als handvat verwarming durf ik niet aan gezien mijn ervaringen met de kabelkwaliteit. Ook probeer ik ook een beetje de kwaliteit in te schatten door het prijsniveau te vergelijken. Bv handvatverwarming kost daar hooguit €12,-- en Oxford gaat naar de € 65,--. Da's een groot verschil. moet toch ergens in zitten. Aan de andere kant denk ik dat je met spullen uit Europa ook wel genaaid wordt omdat er toevallig "Rizoma" o.i.d. op staat. Het blijft per accessoire toch een beetje afwegen wat wijsheid is. En vlak MP niet uit! Ik heb altijd een antenne uitstaan om iets moois 2e hands te scoren. 2e hands A merk heeft dan weer de voorkeur boven Ali.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie