Spring naar bijdragen
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

Guest

Ik heb de handvatverwarming van Ali gehad op mijn vorige TDM (degene met 2 standen schakelaar en interne draadverbinding) maar de kwaliteit valt tegen even als de montage. Hij wordt wel goed warm maar lange levensduur hoef je er niet van te verwachten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Alex,

.                   Dank voor het delen van je ervaring met de Alie-handvat verwarming. Dan ga ik denk ik toch voor meer duurzaamheid.

Wat mij vooral aansprak bij deze verwarming is dat de draden van de gashendel niet meedraaien bij gas geven.

Weet jij of iemand anders of er merken zijn, die gebruik maken van interne sleepcontacten, zodat de draden statisch blijven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Guest

De Chinezen hanteren andere maten dan de 22 mm die op de website en zelfs het doosje staat want ik kreeg hem niet om het stuur zonder eerst met een dremel het wat ruimer te maken. Nu kan dit exemplarisch wezen maar je moet ook het rubber aan het uiteinde weg snijden zodat de stuurgewichten er weer op kunnen. De trek/duw kabels zitten origineel wat anders dus dien je alles iets gedraaid te monteren en als laatste bleef het gas wat hangen bij loslaten dus hier en daar ook met de dremel weer wat weghalen waar het wat aanliep. Kortom 12 euro is leuk maar 2 uren monteren want normaal in een half uur kan is wat minder, hij werd overigens in stand 2 zo heet dat het rubber begon te vervormen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alex bedankt,

.                       ik weet genoeg.

Prima info, ga verder zoeken voor een systeem zonder meedraaiende draad.

Prima info!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar met die van Oxford gedaan, maar vond het een onding. Opwarmen duurde erg lang, de handvatten zagen er lelijk goedkoop uit, en lagen niet goed in de hand. Ik heb er zelfs andere handvatten overheen getrokken, wat wel beter voelde, maar er helemaal slecht uitzag. Toen na 2 jaar de schakelaar het begaf, deze van Ali gekocht. Pasvorm was goed, montage eenvoudig, werkt nu een jaar probleemloos, zeer comfortabel, en wordt snel warm. Geen smeltend rubber, niets hoeven dremelen, geen enkel probleem met het gas. Indien je de bar-end spiegels wilt monteren kun je natuurlijk ook gewoon de bodem van die chromen dopjes dremelen/zagen, en de overgebleven ring op de schroefdraad monteren, dan sluit alles netjes aan, en ziet het er mooi afgewerkt uit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens is montage in mijn geval nooit in een half uur, of zelfs twee uur te doen. Ik nam er de tijd voor, en dan ben je zomaar een weekend bezig, ongeacht welk merk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit werpt weer een ander licht op de zaak.

Zou ik die schroefdraadrandjes er af kunnen zagen zonder schade aan de verwarming?

Is er  kwaliteitsverschil tussen Bengood of Alie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vond deze met andere schakelaar en open einden: https://nl.aliexpress.com/item/New-Universal-Motorcycle-22mm-Electric-Hand-Heated-Grips-Molded-Grips-ATV-Warmers-Adjust-Temperature-Hot-Handlebar/32811184148.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.a6f22e0et5cAfH

Schakelaar kent 5 standen.

Ze schijnen nogal te stinken( het is pvc), de draden zijn vrij kort, maar verder vele positieve reviews. 

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Guest

Deze had ik,

https://nl.aliexpress.com/item/22mm-Electric-Hand-Verwarmde-Molded-Grips-ATV-Warmers-Motor-Verwarming-Handvat-Motocicleta-Verwarmde-Grips-Set-Motorfiets/32921209131.html?spm=a2g0z.search0104.3.197.789f14cdzephAl&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_1_5729911_10065_10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_538_537_536_5730811_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=8526cd7d-c065-4281-99ba-1a13e6878839&algo_expid=8526cd7d-c065-4281-99ba-1a13e6878839-30

Wat ik al aangaf wellicht is het exemplarisch geweest, ik moest destijds mijn Oxford vervangen omdat de controle unit het niet meer deed dus dan hoeft het niet heel lang te duren omdat alles al aanwezig is (geschakelde plus en dergelijke). Het gekke is dat mijn Oxford welke bij aanschaf van die TDM er al op zat juist wel lekker snel warm werden en ook goed warm met fijne handvatten, nu zal je deze ook in meerdere uitvoeringen hebben gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kleinere spotlights zijn binnen, en is precies wat ik had verwacht. Kleiner/compacter, maar zelfde soort lichtbundel, maar minder lichtopbrengst. Het beugeltje heeft zelfs hetzelfde gatenpatroon als z'n grotere broer. Ik ga ze zeker monteren om eens te kijken hoe het staat. 

En de knipperbollen zijn ook gearriveerd. Mooi fel geel licht, en ook het wit en rood knallen er uit. Nadeel: het is een starre constructie, dus geen rubber tussen knipperpoot en draadeind. Maar ergens is dat ook weer een voordeel, omdat het rubber nooit echt goed vast zat. Je moet dus alleen niet per ongeluk ergens achter blijven haken. 

IMG_20181218_213042.jpg

IMG_20181218_213101.jpg

IMG_20181218_213822.jpg

IMG_20181218_213454.jpg

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf al op zoek geweest maar kan er niet zo heel veel over vinden, een LED achterlicht unit. Of misschien gewoon de verlichting erin upgraden naar LED. Hebben jullie hier ervaring mee? Is hiervoor wat leuks te vinden bij onze Chinese vrienden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei distinq:

Ik ben zelf al op zoek geweest maar kan er niet zo heel veel over vinden, een LED achterlicht unit. Of misschien gewoon de verlichting erin upgraden naar LED. Hebben jullie hier ervaring mee? Is hiervoor wat leuks te vinden bij onze Chinese vrienden?

Pieter heeft ze vlgs mij op voorraad en ik zie ze ook op E bay staan: https://www.ebay.nl/itm/Scheda-Elettronica-Fanale-Posteriore-a-LED-per-Yamaha-TDM-850/370284278553?hash=item5636a9b319:g:68gAAOSwgQ9Vs7~J:rk:8:pf:0

bewerkt door appie26

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hiephoi,

Het was hier wat stil, maar ik heb allesbehalve stil gezeten. Twee jaar terug heb ik een twetakt trialmotor met gesloten beurs omgeruild voor een viertakt Sherco (laatste foto is de staat zoals ik hem kreeg). De laatste maanden heb ik hard gewerkt om deze motor weer helemaal goed te krijgen. De hele motor is uit elkaar geweest, frame gepoedercoat, klepzittingen geslepen, kleppen gesteld, tuimelaar vervangen, alles van aluminium gepolijst, blok een kleurtje gegeven, alle slijtdelen vervangen, nieuwe uitlaat, al het plastic vervangen, tank en schokbreker wit gespoten, gehele voorvork gereviseerd, alle lagers schoongemaakt en gesmeerd, en de motor opgeleukt met wat rood gekleurde accessoires. Er zit een andere carburateur op, die moet zorgen voor een mooie rustige motorloop. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden!

Komende weken hebben we nog even een grote verbouwing thuis op de planning staan, daarna kan ik met de TDM aan de slag. 

DSC01921.JPG

DSC01924.JPG

DSC01925.JPG

DSC01926.JPG

DSC01929.JPG

DSC01930.JPG

$_84.JPG

bewerkt door Prop-er

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi gedaan, ik houd wel van die gekleurde /geadoniseerde onderdelen op een motor. En als ze dan ook nog lekker doen wat ze moeten doen..top :thumbsup: (de motor dus 😊)

Grt,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een nieuwe Hagonschokbreker?  Netjes! Was de oude versleten? Als ie nog redelijk is weet ik er misschien wel iemand voor.

Grt, 

Chris.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Chris,

Bijna goed! Het is een YSS (http://www.kedo.de/produkte/22720.html)

Helaas, de oude is echt op. Kwamen hele onheilspellende geluiden vandaan.

Montage van de nieuwe schokdemper stelde niet zo veel voor. Er zit geeneens een linksysteem op. Gewoon alles rechttoe rechtaan. 
Gelijk de achterbrug eruit getrokken, en de hele boel weer in het verse vet gezet. 

Tegenvallers waren er ook. Ik wilde de uitlaat er onder vandaan hebben, omdat het dan makkelijker opbokken is, en ik dan gelijk de uitlaatbochten kon vervangen. Helaas is 1 van de uitlaatwartels een permanente relatie aangegaan met het tapeind. Bekend probleem, maar hoe lossen we dat ook al weer op?

Verder zat er wat roest op de as van de achterbrug, waardoor deze muurvast zat. Uiteindelijk met een moker er toch uit weten te rammen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uitlaatwartels rotten vast om de tapeinden heen. Ik heb ze een paar keer losgekregen door, als niets meer gaat zoals Imal, heet stoken, wrikken,  ze door te slijpen met een klein, superscherp slijpschijfje op m'n Dremel. Duurt even maar je krijgt de bochten er wel af. Bij monteren met orginele wartels, ff ruimer boren en altijd ruim in het kopervet zetten. Het laatste sowieso altijd.

Grt,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie