Spring naar bijdragen
Prop-er

TDM tuned by Aliexpress...

Recommended Posts

Vroeger moesten we altijd lachen om tieners met vet opgedikte auto's. Andere verlichting, overal LEDstrips, raamfolie, spoilerpakket, dikke speakers, glimmende velgen, sportstoelen, een K&N luchtfilter en een open uitlaat. 

"Tuned by Halfords" noemde we dat. Het zag er dan wel heel gemodificeerd uit, maar echt veel sneller werd het niet. Meer geluid dan snelheid, zeg maar. 

Tja. Zoiets heb ik nou ook bij de TDM gedaan. Maar het is wel uit praktische overwegingen geboren. 

Ik vond de mistlampen/foglights op de nieuwe adventure bikes erg mooi en praktisch. Dat wilde ik ook! Maar waar monteer je ze? Ik bestelde de volgende set:

http://s.aliexpress.com/fQ3mu22U

En plaatste de (vrij grote) lampen onder de kuip. Montage was erg eenvoudig, de lampen geven een enorme bak licht, en de straal is zeer gericht, waardoor tegenliggers niet verblind worden. 

Tevens monteerde ik een nieuwe set handvatverwarmers. Ik heb nieuwe bedrading direct vanaf de accu getrokken voor zowel de mistlampen als de handvatverwarming, en een relais toegevoegd, aangesloten op een geschakelde plus. Als het contact uit staat, kunnen deze stroomslurpers dus niet de accu leegtrekken. Dit setje handvatverwarming overtrof al mijn verwachtingen. Echt uitstekende kwaliteit, voor een hele scherpe prijs. Het mooie van dit systeem is dat er een sleepcontact in de roterende gashendel zit, waardoor de kabel statisch is, en dus niet meedraait. Veel beter dan het 6x duurdere Oxford systeem wat ik eerst had. 

https://m.banggood.com/nl/Motorcycle-78inch-22mm-Heated-Handlebar-Grip-Warm-Universal-3-Gears-p-1036432.html

Ik kwam ook een setje rem- en koppelinghendels tegen. Deze klappen om in het geval van een schuiver, waardoor ze niet krom raken, en je in ieder geval verder kunt rijden. Deze hendels zijn ook verstelbaar in de lengte, en in de afstand tot het stuur. Mijn rempomp en potje (en klauwen) komen van een R1. Het gekochte hendelsetje was dus voor een R1. Ik moest helaas het nodige aluminium wegfrezen om de koppelingshendel pas te maken, maar dit is zeer goed en netjes gelukt met een Dremel met VHM freeskoppen. 

Dit is de versie voor een standaard TDM:

http://s.aliexpress.com/7r6VrYVn

Toen nog nieuwe voetsteunen gemonteerd, voor extra bling, en minstens 1 seconde sneller naar de 100 km/u.

http://s.aliexpress.com/rMnIbmEj

Ik heb ooit mijn standaard windscherm als mal gebruikt, en er een glasvezel versie van getrokken die ik zelf op maat kon maken. Dit gaf wel minder turbulentie, maar het kan nog steeds beter. Daarom monteerde ik een instelbare flip up spoiler. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden, dus nog geen ervaring of het helpt. 

http://s.aliexpress.com/EfMRBje6

Voor de toerritjes monteerde ik ook nog een waterdichte standaard voor mijn mobiele telefoon, en een USB stopcontact met klokje. (Altijd al een klokje gemist op de 4TX). Ik vind het niet fraai om te zien, maar het wel praktisch. 

http://s.aliexpress.com/RjQ3uMrQ

https://m.banggood.com/nl/Car-Motorcycle-Handle-Bar-Cell-Phone-Smartphone-USB-Device-Charger-p-76433.html

Om het af te maken ook nog blauwe schroefjes in het windscherm aangebracht:

http://s.aliexpress.com/bE3qERBZ

Deze TDM had al een ander stuur, een 125dB airhorn, LED knipperlichten, Gel accu en een Remus uitlaat gekregen. 

Verder heb ik nog een setje velgstriping liggen die er dit weekend op gaat, en worden ook de passagiers voetsteunen vervangen. 

Het was heerlijk om even de TDM een beetje op te leuken, en zoals je ziet hoeft dat niet veel te kosten. 

Nou nog een sticker er op: tuned by Aliexpress. 

Groet, 

Vincent

IMG_20180531_212619.jpg

IMG_20180531_212650.jpg

IMG_20180531_212824.jpg

IMG_20180531_212812.jpg

IMG_20180531_212802.jpg

IMG_20180531_212752.jpg

IMG_20180531_212858.jpg

IMG_20180531_212716.jpg

IMG_20180531_212734.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi verhaal Vincent.

Kan zo in de 10 kleppers voor de niet forummers.

bewerkt door fernand

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, nou bedankt. Maar juist de linkjes maken het verhaaltje compleet, en misschien dat dat wat lastig in de 10 klepper te integreren is. (ik weet het, het kan, maar acrobat geeft toch vaak begrijpelijke maar onnodige beveiligingswaarschuwingen en zo) 

Dat gaan we dan maar doen met verslag van het bezoek aan Yamaha, OK? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast LeonS

Ben ook wel nieuwsgierig naar en close-up van de montage van de lampen inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond nog 100km gereden, snelweg, provinciaal, dijken, dorpjes. Prachtige route, maar wel spitsuur voor muggenzwermen. Morgen verplicht de motor wassen. 

Flip up spoiler werkt grandioos! Mijn windscherm is dus zo'n 5 tot 10cm korter dan normaal, en ik ben 1,74m lang. Bij 120 km/u raakt de luchtstroom net de top van mijn helm. Geen herrie meer, geen klappen op de helm, geen zenuwachtig heen en weer geschud meer, maar gewoon een constante luchtstroming, die pas helemaal vedwijnt als de kin op de tank ligt. 

Mistlampen de hele tijd aangehad. Ben 2 uur onderweg geweest, er heeft 1x iemand geseind dat hij het te fel vond. Dat kan kloppen. Ben op een pikdonkere dijk even afgestapt om er zelf van voren in te kijken. Het strooilicht valt echt reuze mee, maar het blijven ultrafelle lampen, die best indruk maken. De eerste drie meter voor de motor baden in het licht. En dat heeft zijn effect op medeweggebruikers. Je wordt heel omzichtig benaderd, en tegenliggers gaan echt aan de kant. Die hebben zoiets van "wat komt daar nou toch aan?". Eén nadeel ontdekt: door de felle lampen zien mensen de richtingaanwijzers aan de voorzijde minder goed. (1x gebeurd). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ruitje is origineel maar ik ben 1,83 dus naar verhouding moet dat goedkomen. Ga de Flip-up bestellen. Thx voor de tip. :thumbsup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ga je veel plezier van beleven! Het is ook een heel mooi ontworpen constructie, met een CNC gefreesd brugstuk. Zeer degelijk. Klemming op de ruit is heel goed, beschadigingen van de ruit wordt voorkomen door volrubber inserts. De hoek van de flip up is middels een hendeltje traploos te verstellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie details! Met smaak uitgezocht. :thumbsup:

Al dat blauw past mooi bij elkaar en bij de lakkleur.

Persoonlijk zou ik de draadjes van die verstralers nog ff wat beter isoleren die liggen nu wat open en bloot.

Maar mooi gedaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. Ik heb al een tijdje gevlochten beschermhuls op mijn boodschappenlijstje staan. Eigenlijk iets dat ik al jaren in huis hoor te hebben!

Ik heb de roestige uitlaatbochten opgeschuurd, en ingesmeerd met kachelzwart. De uitlaatbochten zien er weer uit als nieuw!  

Met wat aanpassingen heb ik ook de blauwe CNC voetsteunen achter pas kunnen maken. 

Tevens een halve fles injectiereiniger bij een verse tank gedaan. Ik kon het verschil al snel merken! Vooral onderin liep het blok niet helemaal lekker, maar dat is nu verdwenen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Steuntjes voorop was plug & play? Bochten knappen idd behoorlijk op van kachelzwart. Het verweert wel dus bijhouden! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Tevens een halve fles injectiereiniger bij een verse tank gedaan. Ik kon het verschil al snel merken! Vooral onderin liep het blok niet helemaal lekker, maar dat is nu verdwenen!)

Welke reiniger heb je hiervoor gebruikt?

Zit ook al tijdje te denken om zoiets te proberen.

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 hours ago, appie26 said:

Steuntjes voorop was plug & play? 

Ja, gewoon 1 op 1 uitwisselbaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke post :thumbsup: (al ben ik niet van de gekleurde gadgets :blauwoog:)

Past goed bij een al wat oudere post "paintjob met Action mat zwart"

Nu goed schoonhouden met Dasty van de Wibra :Whiper:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de motor nu in het "echie" gezien... Het blijft toch mooi spul wat onze Chinese vrienden verkopen.. Ik kreeg van deze motor alvast weer nieuwe inspiratie.

Goed gedaan , Vincent :thumbsup:.

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites