Jump to content

MRA double bubble

michel_m
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil een mra-ruitje kopen voor mijn tdm900, echter twijfel ik nog of het een zwarte of smoke-grijs gaat worden.

Heb een zwarte tdm900, dus een zo donker mogelijk ruitje lijkt mij het mooiste.

Het originele ruitje is ook donker, maar wel nog doorzichtig en ik meen dat een zwarte mra helemaal niet doorzichtig is of vergis ik mij hierin?

Of komt een smoke-grijs qua kleur dicht bij de originele ruit?

Groeten Michel.

Edited by michel_m

10 uur geleden zei michel_m:

Hallo,

Ik wil een mra-ruitje kopen voor mijn tdm900, echter twijfel ik nog of het een zwarte of smoke-grijs gaat worden.

Het originele ruitje is ook donker, maar wel nog doorzichtig en ik meen dat een zwarte mra helemaal niet doorzichtig is of vergis ik mij hierin?

Groeten Michel.

De zwarte is zwart en niet doorzichtig.
Altijd weer een leuke discussie, als met de triathlon je begeleidingsnr voorop het ruitje moet met de vergunning om legal de verkeersregels, binnen de grenzen, te mogen overtreden.

Vergunning zou je dan moeten kunnen lezen vanaf de achterkant. :o
Geen foto bij de hand, maar ik vind het niet verkeerd staan

Is dat dan niet storend Bertho als je er tegenaan kijkt ipv doorheen? Lijkt mij dat je dan toch een stukje van je blikveld kwijt bent als je een keer kort voor je motor moet kijken. Of is hoogteverschil met het orginele niet veel?

@Alex jouw ruitje ziet er idd ook mooi uit. Merk je verschil in lawaai met de originele ruit of is het alleen minder winddruk 

Het ruitje geeft inderdaad minder winddruk en levert ook minder turbulentie dus minder herrie, nog niet ideaal maar beter dan het originele of het verhoogde MRA ruitje wat ik erop heb gehad en je kan mooi je navigatie erachter plaatsen. Ik had nog een centimeter of 5 langer moeten moeten zijn om het perfect te hebben (ben 1.93). Woon je in de buurt mag je wel eens ermee test rijden. Ik vond deze iets mooier dan de MRA double bubble, deze loopt geheel bol terwijl die van MRA een plattere kant heeft.

Edited by Guest

Dankjewel voor het aanbod. Ik woon in Geldrop, verwacht dat het niet echt in de buurt zal zijn.

Ben ook vrij klein voor tdm-begrippen (1.76). Dus wat het effect van het ruitje voor mij zal zijn is nog afwachten.

Persoonlijk vind ik die van mra ook mooi staan. Ben er nog niet uit wat ik wil.

13 uur geleden zei michel_m:

Is dat dan niet storend Bertho als je er tegenaan kijkt ipv doorheen? Lijkt mij dat je dan toch een stukje van je blikveld kwijt bent als je een keer kort voor je motor moet kijken. Of is hoogteverschil met het orginele niet veel?

@Alex jouw ruitje ziet er idd ook mooi uit. Merk je verschil in lawaai met de originele ruit of is het alleen minder winddruk 

Kijk er overheen. Verschil qua hoogte is niet zoveel, wel voldoende om de navigtie achter te monteren. Dus als ik al naar het ruitje kijk zie ik mijn navigatie.

Moet je even kijken bij het onderstaande topic, een strip ijzer gebruikt van 4 mm dik (zou ook wat dunner kunnen denk ik maar dat had de bouwmarkt niet).

Ik heb ook een MRA double bubble op mijn 900 zitten. Gewoon helder. Ziet er goed uit.

De beste ervaring heb ik helemaal zonder ruit rijden. Ik had een afdek kapje gemaakt maar het blijft lelijk.

Nadeel dat je nogal veel vliegjes vangt.

Turbulentie en windruis is een stuk minder met de MRA.

Een beetje wind vangen hoort ook wel bij de beleving van het rijden op een motor.

Helaas is het verschil qua geluid nauwelijks merkbaar t.o.v. de originele ruit, maar merk wel dat ik minder last heb van het schudden van mijn hoofd als ik op de snelweg achter een busje rij.

Het grootste voordeel vind ik wel dat mijn vizier een stuk schoner blijft. Voorheen plakten er na een rit het een en ander aan insecten op mijn vizier en nu niets meer ????

11 uur geleden zei michel_m:

Helaas is het verschil qua geluid nauwelijks merkbaar t.o.v. de originele ruit, maar merk wel dat ik minder last heb van het schudden van mijn hoofd als ik op de snelweg achter een busje rij.

Het grootste voordeel vind ik wel dat mijn vizier een stuk schoner blijft. Voorheen plakten er na een rit het een en ander aan insecten op mijn vizier en nu niets meer ????

Qua geluid scheelt het inderdaad niet veel maar de turbulentie (schudden van je hoofd is) is wel een stuk minder, ik heb het ruitje hoofdzakelijk gekozen omdat dan je navigatie er mooi achter kan.

Edited by Guest

• 1 year later...
Op 5/17/2018 om 10:27 PM zei michel_m:

Hallo,

Groeten Michel.

Hoi Michel,

Ik heb er een te koop. Zo goed als nieuw.