Jump to content
DigiPaul

knipperlichten 4tx

Recommended Posts

forumleden,

het liefst heb ik originele knipperlichten op mijn tdm uit 2001.

Nu waren er twee kapot, en momenteel is bij een ander ook het kunstof uitgehard etc.

Ik heb ergens "originelen" gehaald, aftermarket, enkele maanden geleden. Het nadeel is dat deze erg zwak zijn, de schroef van het kapje iets te vast zetten en het kapje is stuk, plus dat ze niet flexibel zijn, het bevestgingsarmpje zeg maar...

Is er een goed alternatief? Of zijn er mensen die een goed alternatief (led) hebben?

Of zijn ze er nog origineel?

groeten Paul

Guest

Even contact opnemen met HPS, zal vast nog wel knipperbollen over hebben. 

Idd, hps zal orginele hebben liggen, op MP zijn er ook te vinden.. Voor een 4TX kan je ook naar LED knippers gaan, samen met een lastonafhankelijk relais. Zelf wilde ik een wat moderner knippertje hebben, kleiner en met helder glas, ik heb er nu Ducati knippers op, ook weer met een ander relais. Eigenlijk  kan elke knipper met een schroefdraad erop. De sky is de limit.

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Hallo Propper,

Mag ik vragen welke diodes en relais jij gebruikt hebt voor die led knipperlichten? Ik heb een setje led knippers onderweg.

mvg

Leo

Ik ben in het bezit van een TDM uit 99 en heb zelf voor 2 maanden geleden alles knippers vervangen voor led.

Hiervoor heb ik een kellerman relais gebruikt.

https://www.mlmparts.com/nl/kellerman-knipperlicht-relais.html

Deze relais is iets duurder dan gemiddeld maar je hoeft geen diodes te plaatsen. 
Er zitten extra aansluitingen op. Als je knippers blijven branden (zoals in mijn geval) kun je de extra draden gebruiken. Dat scheelt diodes plaatsen.

Leuk! Kende ik nog niet. Dan zitten de diodes al in het relais ingebouwd. 

Wel jammer dat je dan toch weer achter je dashboard moet zijn om je verklikker apart te bedraden. Ergens verlies je dan toch het voordeel van een duurdere module waar alles in zit. Diodes kosten bijna niets. 

Op 10/1/2019 om 10:57 PM zei Sentinel1984:

Ik ben in het bezit van een TDM uit 99 en heb zelf voor 2 maanden geleden alles knippers vervangen voor led.

Hiervoor heb ik een kellerman relais gebruikt.

https://www.mlmparts.com/nl/kellerman-knipperlicht-relais.html

Deze relais is iets duurder dan gemiddeld maar je hoeft geen diodes te plaatsen. 
Er zitten extra aansluitingen op. Als je knippers blijven branden (zoals in mijn geval) kun je de extra draden gebruiken. Dat scheelt diodes plaatsen.

Hm wel een mooie optie maar welke moet je nou hebben, type R1 of type R2 ?

gr,

Leo

R1 heeft de optie om het dashboardlampje aan te sturen. Maar dit is alleen nodig, als je een TDM met 1 dashboardlampje hebt. 

6 uur geleden zei Prop-er:

R1 heeft de optie om het dashboardlampje aan te sturen. Maar dit is alleen nodig, als je een TDM met 1 dashboardlampje hebt. 

Ah ja mijn TDM 4Tx uit 1996 heeft maar 1 dashboardlampje dus dan heb ik R1 nodig. Dank !

Inderdaad de R1.
Ik heb hem op de plaats gemonteerd waar de orginele relais zit. De draden zijn dan (net) lang genoeg om overal goed bij de kunnen.
Darbij heb ik het zoveel mogelijk orgineel gehouden.

22 uur geleden zei Prop-er:

Lijkt me inderdaad een handig ding.