Jump to content

Recommended Posts

Goede morgen vanuit een, nog, droog Rickenbach,

Komende week gaan er weer nieuwe banden onder de MythenTracer.

Ik heb, net als de vorige x, gekozen voor de Metzeler Roadtec 01 omdat de banden bij elk weertype goede grip hebben en ook nog een lange (bijna 10.000 km) levensduur hebben.

Uiteraard is ook het bochtenwerk top. De prijs hier in CH is rond 300 euro en dat is exclusief het monteren.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor een band rijden en wat een set banden bij jullie kost.

Groet Coos

Ik heb nu de Z8 van Metzeler er onder en bevallen goed (en zijn na 12.000km nog steeds niet versleten) al zal de 01 Roadtech in de regen het wel beter doen , de volgende (binnenkort)  waarschijnlijk de road 5 van Michelin  of de T31 van Bridgestone 

Nu weer mpr 4....Gaan voor mij lang mee. 30k is nix voor de voorband. Achter 2x band dan. Stuurt redelijk zwaar.

Zat roadtec 01 onder. Stuurt sneller in, ietwat zenuwachtig - balhoofd moest nog nagesteld zat speling op had daar ook invloed op - vond ik. Ook een heerlijke band.

Prijs niet belangrijk. 

Edited by fernand

Onder mijn 4TX heb ik altijd Michelin PR2 gehad, koste rond de 220 voor een set en liet ik bij een bevriende kennis eronder plaatsen. Volgende band zal denk ik geen Metzeler zijn (mijn 900 had bij aanschaf nog zgan Z8) deze bevallen in tegenstelling tot Theo mij niet. De motor is niet zo "wendbaar" en ligt sturend dan wat ik gewend was, de Michelin band was gewoon qua vorm wat puntiger en de Metzeler wat boller. Hopelijk komt de PR5 van Michelin ook nog in de 18" maat van de TDM. 

2 uur geleden zei Japie:

Theo rijdt ook als een oud wijf. Moest constant in de remmen.

Oja sorry , zal de volgende keer snellere banden monteren.  :D

14 minuten geleden zei Japie:

TDM900

Hij reed achter me maar volgens mij  MPR4 :Whiper:

• 1 month later...