Jump to content

Aangrijpen koppeling

Recommended Posts

Je bent zo vrij om te vragen wat je wilt en krijgt hier ook wel genoeg response volgens mij maar het was ook meer om wat te waarschuwen want uit eigen ervaring kan ik vertellen dat zelf sleutelen ook veel duurder uit kan vallen :(.

Ach het is niet zo moeilijk maar aan zo'n simpel iets zoveel posts wijden getuigt niet van ............ Ga als lid naar de sleuteldag en iedereen wil je helpen. Dat heet meerwaarde van een club . Dat gaat in tegen internet of alles gratis willen hebben.  Maar de keuze is aan jou. Ik ben voor een slotje

slot-erop.jpg

Ik ben niet voor een slotje .. bommetje droppen en wegrennen. Wat ik graag zou zien is de inmenging van een moderator of bestuur omdat TS  ( een nieuw , betalend lid) hier tot 4 keer toe geschoffeerd wordt.  ´alleen een dwaas´,  ´hou op met zeiken´,  ´getuigt niet van ´ ,  ´alles gratis willen hebben´.  

Gaan we zo met hulpvragen en met elkaar om ? 

Of je antwoordt krijgt is een tweede maar 'vragen staat vrij'  moet,  denk ik,  echt vrij blijven ... 

46 minuten geleden zei robnieuw:

Ik ben niet voor een slotje .. bommetje droppen en wegrennen. Wat ik graag zou zien is de inmenging van een moderator of bestuur omdat TS  ( een nieuw , betalend lid) hier tot 4 keer toe geschoffeerd wordt.  ´alleen een dwaas´,  ´hou op met zeiken´,  ´getuigt niet van ´ ,  ´alles gratis willen hebben´.  

Gaan we zo met hulpvragen en met elkaar om ? 

Of je antwoordt krijgt is een tweede maar 'vragen staat vrij'  moet,  denk ik,  echt vrij blijven ... 

Dit zijn aannames . Jou uitleg dus.

Weet goed dat ik het niet verkeerd bedoel maar ik lees de oplossing al in de eerste pagina we zitten nu op pagina twee en nog is het niet opgelost. dus besteed je het uit. Kan een hele website vullen met dingen die mensen beter niet zelf hadden moeten doen. ik heb geluk ik verdien  mijn geld met het oplossen van technische problemen en het grootste deel aan onkunde van andere. Behoed je voor een fout of een dure reparatie. De keuze is aan de eigenaar.

Hoop dat dit duidelijk maakt waarom ik zo reageer.

306140_122377971231457_1381729523_n.jpg

Er zijn mensen die geen technische achtergrond hebben maar graag willen (leren) sleutelen.  De drempel om daaraan te beginnen kan hoog zijn omdat je niet echt weet waaraan je begint. Maar dat is wel de enige manier om het te leren. 

Weten dat je op het forum terecht kan, ook met simpele dingen, kan je net over die drempel helpen.  Zonder dat steuntje in de rug zou ik bepaalde klussen niet hebben durven aanpakken. Maar dankzij dat steuntje in de rug en het stellen van ´simpele´ vragen  heb ik sommige klusjes  toch voor mekaar gekregen ( weet niet meer of het na pagina 1 of pagina 2 was ) en daar voel ik me heel goed door. Het creeert ook een band met je machine.  Is dat niet een enorme meerwaarde van de club?

Ik spreek niet voor John want hij heeft aangegeven een ervaren sleutelaar te zijn.

Waar ik verder op aansla is dat er misschien beginnende sleutelaars zijn of toekomstige die bij het zien van jouw reactie niets meer durven te posten uit angst om de kop afgehakt te krijgen.  Die kunnen wellicht niet inschatten of een TS irritante vragen stelt of doordraaft .. (hypothetisch, heb t niet over John) maar die zien wel jouw reactie op een hulpvraag. 

Met jouw ervaring en kennis zou ik liever jouw steun hebben bij de volgende 'simpele'  vraag die ik ongetwijfeld ga posten 

3 uur geleden zei robnieuw:

Er zijn mensen die geen technische achtergrond hebben maar graag willen (leren) sleutelen.  De drempel om daaraan te beginnen kan hoog zijn omdat je niet echt weet waaraan je begint. Maar dat is wel de enige manier om het te leren. 

Weten dat je op het forum terecht kan, ook met simpele dingen, kan je net over die drempel helpen.  Zonder dat steuntje in de rug zou ik bepaalde klussen niet hebben durven aanpakken. Maar dankzij dat steuntje in de rug en het stellen van ´simpele´ vragen  heb ik sommige klusjes  toch voor mekaar gekregen ( weet niet meer of het na pagina 1 of pagina 2 was ) en daar voel ik me heel goed door. Het creeert ook een band met je machine.  Is dat niet een enorme meerwaarde van de club?

Ik spreek niet voor John want hij heeft aangegeven een ervaren sleutelaar te zijn.

Waar ik verder op aansla is dat er misschien beginnende sleutelaars zijn of toekomstige die bij het zien van jouw reactie niets meer durven te posten uit angst om de kop afgehakt te krijgen.  Die kunnen wellicht niet inschatten of een TS irritante vragen stelt of doordraaft .. (hypothetisch, heb t niet over John) maar die zien wel jouw reactie op een hulpvraag. 

Met jouw ervaring en kennis zou ik liever jouw steun hebben bij de volgende 'simpele'  vraag die ik ongetwijfeld ga posten 

Het is geen afhakken, je vraagt je krijgt maar wat doe je ermee.  Meest simpele voorbeeld wat er is: vroeger vroeg ik zie je een groen lampje branden, ze zeiden ka maar zagen niets want ze voelden zich anders dom. Nu vraag ik zie je een lampje branden ? Ja welke kleur ? 

Dat is net zoiets je vraagt het aan de meute met ieder zijn eigen verstand. Een probleem drie oplossingen.  Gevaarlijk voor mens en machine. Luister na de persoon waar je van kunt verwachten dat hij het weet en kijk niet naar de rest. Blijf je dan doorgaan krijg je wat er nu gebeurd en geloof me ik heb vele foute gezien die klauwen geld gekost hebben. Mensen die kleppen gingen stellen en vervolgens de kop naar de kloten hadden. 

Met maakt mij niet uit en Pieter al helemaal niet onderdelen leveren ook geld op.

Probleem met een koppeling kan duur uitpakken ik ben al eens naar Monster gereden om een vriend te helpen die het deksel er niet meer op kreeg net voor een weekje weg.

Platen van een koppeling kosten 68 euro de stalen schijven rond de 100 en als je de drager naar de kloten help kost het echt goud dus vandaar het wijze en het dwaze verhaal. 

Ik waarschuwde alleen maar .

I REST MY CASE