Jump to content

Aangrijpen koppeling


Recommended Posts

Goede middag 

Ik heb sinds kort mijn koppelings veren de koppelings platen En de kabel vervangen de platen waren niet nodig maar had ze liggen, dus erin gezet.

nu heb ik het volgende probleempje het aangrijpen Zit zo Goed als aan het eind van de hendel,en Dit zou ik graag hoger in de hendel willen hebben ergens halverwege!

Bij de hendel is de verstellings mogelijkheid Helemaal in, bij het blok 3 a 4 millimeter schroefdraad aan de Kant van het voorwiel maar draai ik Verder slipt DE koppeling draai ik terug Dus totaal niet gespannen Dan hakt DE 1 Erin.

Heb het met Pieter erover gehad En heeft mee gedacht maar Komen er niet uit .

Wat zou er niet Goed kunnen zijn.wph erbij gehad Zit Allemaal goed.

Rare wat is er hier aan de hand motor!

rijdt verders prima vind alleen het aangrijpen vervelend aan het eind vd hendel.

Iemand nog opties

Link to post
Share on other sites

Is ook wat lastig op afstand te beoordelen, je hebt de hele koppeling uit elkaar gehad, platen, veren en kabel vervangen..

dus je kan best ergens iets fout gedaan hebben, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen.

Dus gewoon even langskomen met je TDM, dan kan ik of mijn monteur er wel naar kijken en het wellicht ook oplossen.

 

Link to post
Share on other sites

Bij een 900 weet ik niet hoe het zit, bij de 850 zit het heveltje, waar de kabel aan vast zit,
(aan de koppelingszijde), vast aan een as met aan de onderkant een tandwiel.
Als je de koppelingsdeksel er af hebt zit een een markering voor het uitlijnen van de hevel
, ivm de veerspanning / stand van de koppelingshendel.
Ik kan me voorstellen dat dit een tandje verkeerd zit?
Nogmaals, dat is van een 850, geen idee of een 900 hetzelfde principe hanteert.  

 

 

Link to post
Share on other sites

zorg dat het aangrijppunt, dus het eind van de vrije slag met de klok mee, net voor haaks tov de kabel zit.

Dan realiseer je de grootste verdraaiing van het asje als je de koppeling bediend.

Dus in het midden van de beweging moet de hevel haakt tov de kabel komen.

dan moet het goed zijn, werkt het dan nog niet goed, dan zit de fout in het koppelingshuis.

Link to post
Share on other sites

Lid (liever wel) of geen lid.... Soms komt daar het moment dat je het zelf niet voor elkaar krijgt en je klus gewoon aan een professional over moet laten, Zo denk ik er in ieder geval over bij mijn motor, die nu dus ook gewoon voor zaken die mijn pet te boven gaan is opgehaald. 

 

Edited by LeonS
Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei LeonS:

Lid (liever wel) of geen lid.... Soms komt daar het moment dat je het zelf niet voor elkaar krijgt en je klus gewoon aan een professional over moet laten, Zo denk ik er in ieder geval over bij mijn motor, die nu dus ook gewoon voor zaken die mijn pet te boven gaan is opgehaald. 

 

Ja Leon dat zou kunnen idd maar ik bijt mijzelf vast in Dit soort Dingen, aart van het beesje!En de voldoening is uiteindelijk groter

Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden zei John/Tdm 900:

Weer bezig geweest maar nog niks hoor, deksel eraf maar Volgens mij heeft het asje Geen tandjes .

nu is het heveltje waar de Kabel in haakt eraf geweest en nu is de vraag in welke stand hoort hij op het asje te zitten en zou Dit verschil maken .

John, kijk ff in het wphb. Daar staat in hoe je dit af kunt stellen. Wphb vindt je op de site.

lukt het dan nog niet dan zou ik je adviseren om de specialist te bezoeken om zeker van een correcte afstelling te zijn????

Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is het ook heel moeilijk om op afstand achter je computer te beoordelen wat het zou kunnen zijn. Je hebt de eerste regel qua sleutelen al overtreden (if it ain't broken don't fix it) en je hebt meerdere dingen gedaan dus wie zegt dat de veren / platen / tussenplaten / as / hevel wel goed gemonteerd zijn? Mijn mening is dat er wellicht een (lokale) expert er naar te laten kijken voordat er dingen kapot gaan wat onnodig is. Je zou ook nog 1 keer het zwikje uit elkaar kunnen halen en alles volgens het WPHB weer in elkaar zetten. De voldoening waar je over praat begrijp ik maar weegt niet tegen de spanning op die je ervan krijgt en uiteindelijk doe je het toch niet zelf omdat je de mogelijke oplossing nu niet zelf hebt bedacht. 

Link to post
Share on other sites

De koppelingskorf is niet losgeweest.heb de Platen tussenplaten en de veren en de Kabel Volgens wph gemonteerd Toen was het heveltje Nog niet los geweest, maar Geen speling in de hendel Dus Dan ga ik Zoeken en als je het Dan niet kan vinden, Dan vraag ik het op een Forum waar mensen zitten die aan Dit type Motor meer gesleuteld hebben.

Lijkt mij de normaalste zaak vd Wereld!!!

Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden zei John/Tdm 900:

De koppelingskorf is niet losgeweest.heb de Platen tussenplaten en de veren en de Kabel Volgens wph gemonteerd Toen was het heveltje Nog niet los geweest, maar Geen speling in de hendel Dus Dan ga ik Zoeken en als je het Dan niet kan vinden, Dan vraag ik het op een Forum waar mensen zitten die aan Dit type Motor meer gesleuteld hebben.

Lijkt mij de normaalste zaak vd Wereld!!!

Vragen staat vrij???? Maar er zit dus wel iets verkeerd, anders zou je koppeling wel goed funktioneren. Kennis is er genoeg, alleen valt niet alles ff met n paar woorden en plaatjes op te lossen.

de keuze is aan jou welke richting jij kiest op dit op te lossen. 

Je hebt hier op het forum voldoende bijstand.

greeeeeeeetzzzzz,

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information