Jump to content

Software voor tdm 900


Recommended Posts

2 uur geleden zei Roelof1968:

Een maat brengt binnenkort zn TDM 900 voor een servicebeurt.

De monteur in kwestie zij dat hij er nieuwe software op zet zodat hij beter loopt ??

 

Kan dit  en of bestaat er software voor een tdm 900 ??

 

Groet Roelof

 

 

Hoi Roelof,

Nu ben ik erg benieuwd hoe jou monteur nieuwe software op de cdi van een TDM 900 gaat zetten..........

Ik heb er nl. nog nooit van gehoord. Wel van die grapjassen die pretenderen het te kunnen.......

Laat je niet gek maken. Een 900 is op vele manieren nog beter lopend te krijgen. synchroonstellen vlinderkleppen, Co2waardes via je dashboard afstellen, Aandrijfketting op goede spanning zetten, de luchtflap in je luchtfilterbox constat open laten staan ( dus afdoppen vacuumslang vanaf je injector) en zo zijn er nog wel een paar van die grappen.

Maar misschien zijn er hier nog experts die mij aan kunnen vullen cq corrigeren. Want ik weet natuurlijk ook niet alles. Daar krijg je alleen maar een dikke kop van:D

Link to post
Share on other sites

Ik lees hier een paar dingetjes waar ik het niet mee eens ben.
Je kunt de originele TDM900 ECU van een bepaald type prima flashen. Ik weet niet of dit voor alle jaartallen geldt, mijne 2010 ging het prima.

Ik heb het zelf laten doen bij een beste man uit griekenland:
http://www.ecu-flashing.com/category/yamaha/tdm-900/ en je merkt wel degelijk verschil.
Wat meer power in eerste versnellingen, en vooral het uitzetten van 'Deceleration fuel cut' maakt het aan/uit effect een stuk minder.

Prijs was iets van 200 euro incl verzenden, of het de moeite waard was? Tja da's persoonlijk, ik vond van wel.

Als je goed zoekt is deze software ook wel op het internet te vinden. Op carpe tdm loopt hier ook een topic over.
Dus ja, er zijn nu ondertussen in Nederland vast ook wel mensen die dit kunnen.

Link to post
Share on other sites

Je kan hem wel flashen zoals jij aangeeft maar niet eenvoudig anders hoefde je de cdi-unit niet helemaal naar Griekenland te sturen... Dan had een motorzaak in de buurt het ook wel kunnen doen. Doormiddel van het kraken van decodering krijgen ze toegang tot de cdi-unit en kunnen ze het één en ander aanpassen, daarvoor lukt de ene wel en andere niet. Samos uit Griekenland heeft de ervaring gekregen omdat hij het helemaal heeft uitgezocht met een hoop trail en error bij het plaatsen van een turbo bij een TDM 900. 

Link to post
Share on other sites

DIAG mode allows user to check tons of stuffs inside the electronic brain of the TDM. It also allows Yamaha servicing to check previous problems too, with the Error Code memory functions. To access DIAG mode : switch off Engine Run switch, switch OFF Key switch. Press both SELECT & RESET buttons and then switch ON Key switch. Keep SELECT & RESET buttons pressed for at least 8 seconds. Display then changes to "DIAG". Release SELECT & RESET buttons. Select Diag mode by pressing again both SELECT & RESET buttons. Select code below by pressing SELECT (up) or RESET (down). Diag Code Number Part I : Sensors 01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened) 02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather) 03 : Differential pressure between air and intake pipe 05 : Air intake temperature (in Celcius) 06 : Cooling liquid temperature (in Celcius) 07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel. 08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!! 09 : Battery voltage - must be above 12.0 20 : Side stand switch - displays ON or OFF 21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF Part II : ECU memory check. 60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders). 61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first. 62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup). 70 : Check Code number, display from 0 to 255 Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too. 30 : Coil 1 is activated 5 times per second. 31 : Coil 2 is activated 5 times per second. 36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second. 37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second. 48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second. 49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second. 50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second. 51 : Cooler fan is activated every 5 seconds. 52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only. And now the ERROR code table and the link to the DIAG mode to check the sensor/activator. Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none) Error Number 12 : Crankshaft posiiton sensor error - DIAG mode (none) Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03 Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03 Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01 Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20 Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none) Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06 Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05 Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02 Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none) Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08 Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30 Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31 Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08 Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21 Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none) Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60 Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none) Error Er-1 : ECU link error Error Er-2 : ECU link error Error Er-3 : ECU link error Error Er-4 : ECU link error Following ERROR codes DO NOT allow engine to run : 11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4 Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start. Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU : 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44 Geplaatst: Ma Apr 25, 2011 3:21 pm Robje

Deze maar dan uitgebreid

Link to post
Share on other sites

Ik ga binnenkort weer experimenteren met een progammeerbare ECU op TDM900.

Die hebben we al eens op Robje zijn 900 gehad, maar er zat toen een softwarefout in waardoor een vreemde dip ontstond.

Ik heb nu nieuwe software, dus nog eens proberen!

Op deze ECU is zowel de ontstekingskromme als de injectie volledig instelbaar.

 

groet,

 

Pieter

Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden zei Pieter H:

Ik ga binnenkort weer experimenteren met een progammeerbare ECU op TDM900.

Die hebben we al eens op Robje zijn 900 gehad, maar er zat toen een softwarefout in waardoor een vreemde dip ontstond.

Ik heb nu nieuwe software, dus nog eens proberen!

Op deze ECU is zowel de ontstekingskromme als de injectie volledig instelbaar.

 

groet,

 

Pieter

Kunnen we mooi op Eddie proberen

Link to post
Share on other sites

Had even nog het draadje opgespoord op Carpe: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=34683

En hier de tooling die je kunt gebruiken voor het flashen: https://sites.google.com/site/mrhollywoodk3/home/other-16bit-ecus/yamaha 
Staan ook de type nummers van ECU bij die je daarmee kunt flashen. Je kunt hier mee je ECU natuurlijk ook eenvoudig naar de kl*ten helpen als je het niet goed doet.

Link to post
Share on other sites
48 minuten geleden zei tdmniels:

Had even nog het draadje opgespoord op Carpe: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=34683

En hier de tooling die je kunt gebruiken voor het flashen: https://sites.google.com/site/mrhollywoodk3/home/other-16bit-ecus/yamaha 
Staan ook de type nummers van ECU bij die je daarmee kunt flashen. Je kunt hier mee je ECU natuurlijk ook eenvoudig naar de kl*ten helpen als je het niet goed doet.

Ik heb dat filetje eens geopend met mijn FDTI account maar ik vindt het een link geval omdat er geen beveiliging op zit. Alle software die ik met FDTI upload zit een beveilings tool op. Kan me niet indenken dat dit  safe is.

Yamaha 16bit OBD Flash tool v4.2.doc

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information