Jump to content
Guest

Gear indicator TDM900 2009

Recommended Posts

Guest
Geen probleem hoor, we zitten hier allemaal op het forum met waarschijnlijk dezelfde instelling namelijk elkaar te helpen... Zondag ben ik er niet bij helaas, maar neem die consumptie zelf maar lekker en geniet van het midzomerfeest ;) Ik ga nu mijn roes even verder verwerken na het concert van gisteravond :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ondertussen ligt de Gear-Indicator voor mijn TDM 850 klaar. Volgende week word hij ingebouwd. Iedereen nog bedankt voor de Tips en Links :Blij Up:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gisteren heeft Michiel de Gear-indicator geïnstalleerd op mijn TDM 850 (1997). Hij werkt perfect! :thumbsup: :hobbybob: Het installeren was mijn technische kennis te boven gegaan en gelukkig had ik dit gevraagd aan Michiel. Ik wil hem in mijn tellers inbouwen dus dat moet ik nog even doen. Als alles klaar is post ik daar een foto van! Tijdens het installeren ontdekte Michiel dat mijn Ketting en Tandwielen aan vervanging toe zijn. Dat gaan we nu oppakken... Michiel bedankt :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
[quote="RonSpoor"] Ik wil hem in mijn tellers inbouwen dus dat moet ik nog even doen. Als alles klaar is post ik daar een foto van! [/quote] Dit had ik ook gedaan bij mijn 850, de beste plaats hiervoor is onder in de toerenteller. Je dient dus de tellerunit uit elkaar te halen en dan zie je dat de tellerschijf een stukje gespoten plexiglas is. Als je heel voorzichtig met een scalpel mesje (hobby) gaat krassen om zo het verf op de gewenste plaats te verwijderen en daarna het plexiglas op die plaats polijsten om het zo helder mogelijk te krijgen. Vervolgens het segment display er tegen te drukken en rondom met zwarte kit bevestigen, dit was in mijn geval voldoende om hem goed te bevestigen. Om het helemaal af te maken een zwarte stikker aan de bovenzijde geplakt zie vorige pagina, ook om zo'n hoog mogelijk contrast verschil te krijgen. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote="Alex"] Dit had ik ook gedaan bij mijn 850, de beste plaats hiervoor is onder in de toerenteller. Je dient dus de tellerunit uit elkaar te halen en dan zie je dat de tellerschijf een stukje gespoten plexiglas is. Als je heel voorzichtig met een scalpel mesje (hobby) gaat krassen om zo het verf op de gewenste plaats te verwijderen en daarna het plexiglas op die plaats polijsten om het zo helder mogelijk te krijgen. Vervolgens het segment display er tegen te drukken en rondom met zwarte kit bevestigen, dit was in mijn geval voldoende om hem goed te bevestigen. Om het helemaal af te maken een zwarte stikker aan de bovenzijde geplakt zie vorige pagina, ook om zo'n hoog mogelijk contrast verschil te krijgen. Succes.[/quote] Dat ziet er mooi uit. Ook op de internetpagina Insite the TDM staat een mooie locatie. Op de vrije positie naast de grootlicht signalering. Ik heb een weinig een cockpit gekregen om de mogelijkheden te onderzoeken. Een dezer dagen gaat het onderzoek starten. Ik hou je op de hoogte Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Wel een eenvoudiger plaats voor de gearindicator, keurig achter het glas alleen zwarte dopje eruit halen en zonodig het bestaande gat iets opruimen. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag nav dit topic. 

 

Ik heb wat problemen met mijn gear indicator (ledje defect). Nu probeer ik Michiel te bereiken op [email protected]

Is zijn mail adres gewijzigd? Weet iemand hoe ik hem kan bereiken?

 

Bvd voor de reacties.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michiel is op dit moment druk bezig met voorbereiden op het raceseizoen en met z'n huis. Ik zie hem morgen en zal hem dan ff aan z'n jasje trekken.

 

 

grt,

Chris,

 

024/95,

 

3VD rules...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook op zoek naar een gear indicator voor mijn TDM 900 met ABS.

als ik het Email adres van Michiel gebruik om hem om info te vragen.

Dan krijg ik direct een mail terug met “uw mail is onbestelbaar”.

Is michiel nog bereikbaar en levert hij nog steeds Gear indicators voor de TDM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kannex 

Ik zal het dinsdag even aan Michiel vragen. Hij is niet meer druk bezig met gearindicators, misschien wil hij er nog wel 1 maken.

 

Grt,

Chris.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gear indicators zelf zijn op AliExpress te bestellen. Aansluiten op een zelf gemodificeerde neutraal schakelaar of één van een laat model TDM850. Deze passen 1op1 op de TDM900. Mocht je de inbouw niet aandurven, dan kan ik dat ook wel doen. HTB1pRKqeYwrBKNjSZPcq6xpapXaP.jpg?width=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bezig met het overzetten van een gipro van een TDM900 naar en TDM 900A. Het probleem id de ABS. Hiervoor is geen speciale kabel beschikbaar. Je moet het doen met de 4 gekleurde draden van de gipro. 12v en massa is geen probleem. Voor zover ik nu uit het electrisch schema zie zou ik voor de snelheid de wit/gele draad en voor het toerental van de krukas de groen/witte draad in de grote stekker bij de ECU kunnen gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Groeten, Onno hoes 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn 900 een indicator van Michiel gemonteerd. Bij openen van  linker carterdeel komt er wat olie vrij, ondanks het schuin staan. Moet je dat weer bijvullen in de carter of via de normale olievuldop onder de tank?

 

Wie heeft er nog leuke locaties voor de indicator ? Ik dacht het onder de controlelampjes te monteren, onder het neutraal lampje.

gearindi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olie volgens mij altijd via de gewone manier. De indicator kan je uiteraard plaatsen waar ie voor jou goed zit. Het plekje dat je aanwijst zit mooi in het zicht.

Je went overigens snel aan zo'n indicator, ik mis hem als ik op m'n 4TX rijdt, ik heb er alleen 1 op m'n 3VD.

Grt,

Chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze wel eens gezien links naast de toerenteller voor dat Yamaha logo-tje. Lekker hoog.

Onder de controlelampjes kan ook maar dan wel goed uitkijken of je die wel ziet vanuit je rijpositie en dat er geen sleutels of evt. een navi in de zichtlijn zitten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem zelf rechts boven tussen de teller en het kuipruitje. Dan hoef je ook niet zo naar beneden te kijken. Ik zal morgen even een foto plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd, de foto.

 

Display op een aluminium plaatje, kabeltje door één van de twee afwateringsgaatjes van de binnenkuip.

 

DSC_0058-1024x576.JPG

Edited by GuustFlater
Tekst toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de Gipro versnellingsindicator op een TDM900 met ABS  wilt aansluiten nog een advies voor de aansluiting op de kabel naar de ECU (bij de stekker aan de linkerzijde van de motor). Het signaal van de snelheid komt van de wit-gele kabel en het signaal van het toerental zit in de grijze kabel. De wit-gele kabel komt van de ABS ECU en de grijze kabel komt rechtstreeks van de opnemer bij de krukas. Als je zo weinig mogelijk wilt solderen bij de stekker van de ECU kun je de aansluiting met de grijze kabel ook maken in de buurt van de krukas. De massa en de 12V kun je overal vandaan halen. Zelf gaf ik de voorkeur aan de + en - van het stadslicht.

In mijn geval heb ik de Gipro naast de schakelaar van de handvatverwarming gemonteerd.

Plaats Gipro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information