Jump to content
Guest

Gear indicator TDM900 2009

Recommended Posts

Hoi, Ik heb op het forum al even gezocht welk type gear indicator ik moet hebben. Natuurlijk ook een aantal gezien maar volgens mij moetje deze allemaal ingeregeld worden. Nu weet ik dat er ook typen zijn welke op de versnellingspook kunnen en deze heeft mijn voorkeur. Wie o wie kan mij helen aan het juiste type en een adres? Groet, Marco

Ik heb op m'n 2002 900 een Gearindicator van Gipro, je moet er wel even de juiste draden voor vinden en wat solderen, maar werkt verder prima. Het ding stelt zichzelf in, dus dat is verder de moeite niet.

Zelf heb ik ook een Gipro op de TDM 2010. Stelt zichzelf in, was wat lastiger monteren vanwege de ABS, dan zitten er geen standaard stekkers aan. Waar jij naar opzoek bent, moet je denk ik Chris even een pb sturen, volgens mij levert zijn zoon de mechanische uitvoering. Nico heeft er dacht ik een van hem en is er tevreden over.

Klopt inderdaad, Michiel maakt op bestelling de gearindicators. Werken uitstekend, geven altijd de juiste versnelling aan. Ze werken via de neutraalschakelaar. Je kan ze kopen en zelf monteren of een afspraak maken om te laten monteren door Michiel. Ik rijd er zelf al een jaar mee, en als je eraan gewend bent wil je niet meer zonder. Je kan contact met hem opnemen via mail, [email protected]. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...

Even een simpel vraagje mijnerzijds maar wat heb je eigenlijk aan een gearindicator? :huh: Ik weet sowieso eigenlijk altijd in welke versnelling ik zit... hoewel..soms rij ik op de snelweg en probeer nog een keer te schakelen terwijl ik al in de hoogste versnelling zit, maar dat is meestal alleen als ik weer een tijdje op mijn Vmax gereden heb, dan zijn mijn toeren aanzienlijk lager als ik op de snelweg cruise, daar wen je dan aan. :D Maar om daar nou een indicator voor te knutselen..

Het is hetzelfde als met andere accessoires die men op zijn/haar motor knutselt, als het waarde voor je heeft, op wat voor manier dan ook, dan zet je het erop, anders niet. Persoonlijk vind ik het soms wel even makkelijk om te kunnen zien in welke versnelling ik ook alweer zit.

[quote="Vmaxxer"]Even een simpel vraagje mijnerzijds maar wat heb je eigenlijk aan een gearindicator? :huh: Ik weet sowieso eigenlijk altijd in welke versnelling ik zit... hoewel..soms rij ik op de snelweg en probeer nog een keer te schakelen terwijl ik al in de hoogste versnelling zit, maar dat is meestal alleen als ik weer een tijdje op mijn Vmax gereden heb, dan zijn mijn toeren aanzienlijk lager als ik op de snelweg cruise, daar wen je dan aan. :D Maar om daar nou een indicator voor te knutselen..[/quote] ik vind een gear indicator vooral waardevol bij sportief rijden waarbij mijn aandacht meer uit gaat naar het rijden zelf in plaats van de versnelling waar ik op dat moment in zit. Waarschijnlijk zal ik het daarom nooit leren. :oops:

[quote="chris"]Klopt inderdaad, Michiel maakt op bestelling de gearindicators. Werken uitstekend, geven altijd de juiste versnelling aan. Ze werken via de neutraalschakelaar. Je kan ze kopen en zelf monteren of een afspraak maken om te laten monteren door Michiel. Ik rijd er zelf al een jaar mee, en als je eraan gewend bent wil je niet meer zonder. Je kan contact met hem opnemen via mail, [email protected]. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...[/quote] Michiel inmiddels gemaild.

[quote="chris"]Klopt inderdaad, Michiel maakt op bestelling de gearindicators. Werken uitstekend, geven altijd de juiste versnelling aan. Ze werken via de neutraalschakelaar. Je kan ze kopen en zelf monteren of een afspraak maken om te laten monteren door Michiel. Ik rijd er zelf al een jaar mee, en als je eraan gewend bent wil je niet meer zonder. Je kan contact met hem opnemen via mail, [email protected]. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...[/quote] Mmm. Krijg ik mijn mail terug en zegt dat het mail adres niet bestaat. Zou je het mailadres kunnen dubbelchecken? B.v.d. Marco

Als je het hier gekopieerd hebt staat er waarschijnlijk een puntje teveel na .nl

[quote="chris"]Klopt inderdaad, Michiel maakt op bestelling de gearindicators. Werken uitstekend, geven altijd de juiste versnelling aan. Ze werken via de neutraalschakelaar. Je kan ze kopen en zelf monteren of een afspraak maken om te laten monteren door Michiel. Ik rijd er zelf al een jaar mee, en als je eraan gewend bent wil je niet meer zonder. Je kan contact met hem opnemen via mail, [email protected]. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...[/quote] Hoi Cris, kan dit ook op mijn TDM 850 (1997)?

[quote="Ruud"]Als je het hier gekopieerd hebt staat er waarschijnlijk een puntje teveel na .nl[/quote] Nope Recipient address: [email protected] Reason: Remote SMTP server has rejected address Diagnostic code: smtp;550 [email protected] bestaat niet / does not exist Remote system: dns;mx.mnd.mail.iss.as9143.net (TCP|17.172.220.113|29293|212.54.34.8|25) (mx22.mnd.mail.iss.as9143.net ESMTP Sun, 09 Jul 2017 20:19:24 +0200)

Ff opnieuw proberen email [email protected] moet beter gaan... De indicators zijn te gebruiken op xtz, trx 850, 3vd 850 4tx 850, 900, alle modellen tdm dus. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...

Guest

Even een simpel vraagje mijnerzijds maar wat heb je eigenlijk aan een gearindicator?

:huh: Ik weet sowieso eigenlijk altijd in welke versnelling ik zit... hoewel..soms rij ik op de snelweg en probeer nog een keer te schakelen terwijl ik al in de hoogste versnelling zit, maar dat is meestal alleen als ik weer een tijdje op mijn Vmax gereden heb, dan zijn mijn toeren aanzienlijk lager als ik op de snelweg cruise, daar wen je dan aan. :D Maar om daar nou een indicator voor te knutselen..

Heb er één geïntegreerd in mijn toerenteller van mijn TDM 850, erg handig als je wat sportiever aan het rijden bent en je wilt afremmen voor bijvoorbeeld een haarspeldbocht. Ik had al 2x een blokkerend achterwiel gehad bij het verkeerd terugschakelen (dacht dat ik van derde naar tweede versnelling ging maar het was van tweede naar eerste versnelling), na het plaatsen van gearindicator nooit meer problemen ermee gehad.  Nu een nieuw project voor de 900, geschikt plaatsje zoeken en ik maak de lichtsterkte regelbaar van het segmentdisplay.

DSC_2066.JPG

Edited by Guest

duo,bagage,bergen,haarspeldbochtje omhoog. een versnelling te hoog is dan écht niet grappig met in totaal +/- 430 kg. ík heb er erg veel plezier van.

[quote="chris"]Ff opnieuw proberen email [email protected] moet beter gaan... De indicators zijn te gebruiken op xtz, trx 850, 3vd 850 4tx 850, 900, alle modellen tdm dus. grt, Chris, 024/95, 3VD rules...[/quote] Dank maar weer!

[quote="RonSpoor"] Hoi Chris, kan dit ook op mijn TDM 850 (1997)?[/quote] Past op alle TDM's en TRX-en! :thumbsup: Ze hebben nl allemaal dezelfde versnellingschakelaar.

Guest
[quote="RonSpoor"] Hoi Chris, kan dit ook op mijn TDM 850 (1997)?[/quote] [quote="Pieter H"]Past op alle TDM's en TRX-en! :thumbsup: Ze hebben nl allemaal dezelfde versnellingschakelaar.[/quote] De 4TX (TDM 850 van 1996 t/m/ 2001) is het meeste geschikt ervoor aangezien hierbij de versnellingsschakelaar al helemaal voorbereid is met busjes waar je gelijk kleine boutjes in kan doen. Bij de andere moet je zelf nog gaatjes boren en busjes maken. Hieronder een link naar wat extra uitleg. [url]http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=GID[/url]

[quote="Pieter H"]Past op alle TDM's en TRX-en! :thumbsup: Ze hebben nl allemaal dezelfde versnellingschakelaar.[/quote] [quote="Alex"]De 4TX (TDM 850 van 1996 t/m/ 2001) is het meeste geschikt ervoor aangezien hierbij de versnellingsschakelaar al helemaal voorbereid is met busjes waar je gelijk kleine boutjes in kan doen. Bij de andere moet je zelf nog gaatjes boren en busjes maken. Hieronder een link naar wat extra uitleg. [url]http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=GID[/url][/quote] @Pieter, bedankt voor de link. Dat maakt een hoop duidelijk. proost