Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

1 van ons?

Recommended Posts

1 van de club vanmorgen tegen achten op de A20 en vervolgens A16? Zilver met zwarte TDM, linkerhandje los in de bocht naar de A16. Lage gympen, dunne katoenen broek en groene parka met capuchon........ Iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ik kan niet bepalen wat iemand wil en/of [b]KAN[/b] besteden aan motorkleding maar ik moet er niet aan denken wat er van je overblijft als je een schuiver maakt. :blauwoog: ff-

[quote="Robert"]1 van de club vanmorgen tegen achten op de A20 en vervolgens A16? Zilver met zwarte TDM, linkerhandje los in de bocht naar de A16. Lage gympen, dunne katoenen broek en groene parka met capuchon........ Iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ik kan niet bepalen wat iemand wil en/of [b]KAN[/b] besteden aan motorkleding maar ik moet er niet aan denken wat er van je overblijft als je een schuiver maakt. :blauwoog: ff-[/quote] Kan geen lid van deze club zijn :!: ff- wij hebben alleen maar verstandige leden, die hun hersenen gebruiken :thumbsup:

Als je het leven geheel zonder risico wilt leven moet je sowieso überhaupt al niet gaan motorrijden O-) Dan kun je beter in de couveuse blijven liggen 8-)

[quote="Vmaxxer"]Als je het leven geheel zonder risico wilt leven moet je sowieso überhaupt al niet gaan motorrijden O-) Dan kun je beter in de couveuse blijven liggen 8-)[/quote] Je draagt toch ook je helm niet alleen omdat het moet van de wet?

[quote="Manus63"] Je draagt toch ook je helm niet alleen omdat het moet van de wet?[/quote] Denk toch dat het zo werkt. Als de gordel in de auto niet verplicht zou zijn zou (bijna) niemand hem omdoen. Ik heb begin jaren zestig een aantal jaren zonder helm gereden. Pas toen het verplicht werd ben ik hem gaan dragen. @ Teus: verstand heeft ie, anders reed hij geen TDM

[quote="Manus63"] Je draagt toch ook je helm niet alleen omdat het moet van de wet?[/quote] Als er niet zoveel insecten rondvlogen en we in een ietwat warmer klimaat leefden dan had ik hem inderdaad niet altijd op, alleen misschien een zonnebril. 8-) Maar ff serieus, ik rij inmiddels bijna 40 jaar motor en ben in al die jaren best wel eens hard onderuit gegaan en weet donders goed dat je (bewust) risico loopt als je zonder beschermende kleding (of helm) rondrijd maar de enige die daardoor risico loopt ben je zelf, niemand anders, het moet dus je eigen keuze zijn of je wel of niet alle risico wilt mijden. Een argument wat je dan wel eens hoort is dat de samenleving voor kosten opdraait als er dan iets mis gaat en je je vel afschuurt maar dat is feitelijk vooral onzin, de echt kostbare schade (qua gezondheidszorg) voorkom je niet met een leren jas of broek, het grootste voordeel van een leren pak is dat je de gebroken boel een beetje bij elkaar houd na een harde crash :blauwoog: Als je dat argument hanteert moet je motorrijden sowieso volledig verbieden, en tegelijk wintersport en voetbal dan ook maar. En alcohol, suiker en frikadellen ook gelijk maar verbieden. dat levert nog veel, veel meer maatschappelijke schade op. Maar eerlijk gezegd, bij een lange tocht, of in de winter, ben ik ook altijd wel (redelijk) goed gekleed maar voor mij blijft dat een individuele keuze van iedere motorrijder voor zichzelf. leven en laten leven *O*

[quote="Vmaxxer"] Als er niet zoveel insecten rondvlogen en we in een ietwat warmer klimaat leefden dan had ik hem inderdaad niet altijd op, alleen misschien een zonnebril. 8-) Maar ff serieus, ik rij inmiddels bijna 40 jaar motor en ben in al die jaren best wel eens hard onderuit gegaan en weet donders goed dat je (bewust) risico loopt als je zonder beschermende kleding (of helm) rondrijd maar de enige die daardoor risico loopt ben je zelf, niemand anders, het moet dus je eigen keuze zijn of je wel of niet alle risico wilt mijden. Een argument wat je dan wel eens hoort is dat de samenleving voor kosten opdraait als er dan iets mis gaat en je [size=150]je vel afschuurt[/size] maar dat is feitelijk vooral onzin, de echt kostbare schade (qua gezondheidszorg) [size=150]voorkom je[/size] niet [size=150]met een leren jas of broek[/size], het grootste voordeel van een leren pak is dat je de gebroken boel een beetje bij elkaar houd na een harde crash :blauwoog: Als je dat argument hanteert moet je motorrijden sowieso volledig verbieden, en tegelijk wintersport en voetbal dan ook maar. En alcohol, suiker en frikadellen ook gelijk maar verbieden. dat levert nog veel, veel meer maatschappelijke schade op. Maar eerlijk gezegd, bij een lange tocht, of in de winter, ben ik ook altijd wel (redelijk) goed gekleed maar voor mij blijft dat een individuele keuze van iedere motorrijder voor zichzelf. leven en laten leven *O*[/quote] Een breuk heelt wel weer, vel wat aan de straat plakt komt niet meer terug High gear Wel eens hoor, iedereen mag het zelf weten. *O* :]