Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Iemand van hier onderuit met nieuwe banden ?

Recommended Posts

[quote="SoSo"]ach weet je groene rakker, als het zoals hier maar met een beetje humor gebeurd is er niets aan de hand toch. :) goed te horen Pieter. volgende keer laat ik m`n banden wel bij jou om leggen en dan mag jij de eerste 100km rijden met die lange stelten van je. :lol:[/quote] ff- En het is weer eens wat anders dan ergens een weekje te vroeg zijn. lol. lol. lol. lol.

Ff serieus on topic..... Eigenlijk is het te gek van woorden... de bandenfabrikant "spuit" de banden in met een siliconenlaag... hetzij voor produktie , bv om een band makkelijk uit een mal te laten komen, hetzij voor conservering om een band langer in opslag te kunnen houden.. Ze geven er geen methode bij om die band stroef te maken, op z'n best zegt de dealer " doe je 100 km rustig aan".. En de klant gaat dingen bedenken zoals opschuren of schoonmaken met remreiniger....voor een probleem die de fabrikant veroorzaakt... Zouden ze aansprakelijkheid aanvaarden als je ze aansprakelijk stelt voor geleden schade? het is namelijk wel mogelijk om een redelijk stroeve band te leveren zoals Continental. Zomaar even een gedachte.... grt, Chris, 024/95 3VD rules...

dit jaar kan ik er zowiezo niet bij zijn bertho, jammer vond het vorig jaar heel gezellig. :thumbsup: @ cris, denk niet dat zoiets gaat lukken. :N iets met juridisch indekken of zo. F.U.

Mijn bandenman haalt, na het monteren van de nieuwe banden, standaard een lapje met remmenreiniger erover. Nu 3x bij hem geweest en ook in de stromende regen erna naar huis geen enkel probleem gehad.

[quote="Robert"]Mijn bandenman haalt, na het monteren van de nieuwe banden, standaard een lapje met remmenreiniger erover. Nu [b]3x[/b] bij hem geweest en ook in de stromende regen erna naar huis geen enkel probleem gehad.[/quote] slijten nieuwe banden zo hard na behandeling met remreiniger? lol.

[quote="Robert"]Mijn bandenman haalt, na het monteren van de nieuwe banden, standaard een lapje met remmenreiniger erover. Nu 3x bij hem geweest en ook in de stromende regen erna naar huis geen enkel probleem gehad.[/quote] Mijn bandenboer doet er niets aan, ook geen enkel probleem gehad ff-

Guest
Ik heb ook mijn twijfels om iets "agressief" te gebruiken op één van de belangrijkste onderdelen omtrent je veiligheid van de motor. De vraag is wat heeft die remmenreiniger voor invloed op het rubber (levensduur, uitharding, scheurvorming), gewoon een beetje voorzichtig aan doen de eerste paar km's (zal iets van 40 zijn ofzo) en op de koop toe nemen zoals SoSo dat het risico aanwezig is dat je onderuit kan gaan. Ik ben zelf wel bij het midlandcircuit aangekomen met een nagel nieuwe band en gewoon de rondjes kunnen maken zoals ik gewend was, is overigens wel grappig te zien dat alle rubberen haartjes van de zijkanten af zijn en in het loopvlak er nog zitten. Mijn eigen B.A. Baracus band :D

SoSo heeft gewoon domme pech gehad. Dus niemand hoeft met samengeknepen binnen op de motor te zitten als er nieuwe banden gemonteerd zijn! Liever niet zelfs, want dan ga je rara bewegingen maken waardoor het risico op een val alleen maar groter wordt! Dus gewoon rustig en vloeiend rijden.

@ Pieter. helemaal met je eens Pieter. Niet panisch gaan doen, pech hebben we allemaal wel ooit gehad of zullen we ooit krijgen. als het dan zo goed afloopt als nu met mij dan is er weinig aan de hand, maar het kan ook bij hogere snelheid en op een gevaarlijker plek gebeuren. maar goed laten we niet te lang en te veel stilstaan bij wat er misschien wel niet had kunnen gebeuren, want dan rijden we nooit meer. en daar is onze hobby véééééééél te mooi voor. dus zoals een van ons altijd zegt.........gaank is alles, en daar is alles mee gezegd denk ik dan. green biker green biker green biker green biker green biker :thumbsup:

Guest
[quote="Pieter H"]SoSo heeft gewoon domme pech gehad. Dus niemand hoeft met samengeknepen binnen op de motor te zitten als er nieuwe banden gemonteerd zijn! Liever niet zelfs, want dan ga je rara bewegingen maken waardoor het risico op een val alleen maar groter wordt! Dus gewoon rustig en vloeiend rijden.[/quote] :}

Vandaag 350km op de nieuwe RS III banden gereden. Eerst rustig en vloeiend de bochten doorgereden en afhankelijk van de ruwheid van het asfalt steeds schuiner de bochten in. No problem...

Vanochtend de motor naar Hoornsterzwaag gebracht voor nieuwe banden, grote beurt kleppenstellen/meten ketting en tandwielen, ahterremschijf en wat ze nog tegenkomen. Zal me een beste 'klapper' geven :X

[quote="fernand"]Vanochtend de motor naar Hoornsterzwaag gebracht voor nieuwe banden, grote beurt kleppenstellen/meten ketting en tandwielen, ahterremschijf en wat ze nog tegenkomen. Zal me een beste 'klapper' geven :X[/quote] nee joh, alle kleppen nog netjes binnen de toleranties... jij bent veel te zuinig op die fiets.... :] maar wat wil je ook, hij heeft maar net 212.000 km op het klokje.. :thumbsup: :thumbsup: