Jump to content

De Beer is los!

Guest
 Share

Recommended Posts

Hallo menschen, Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een TDM 850 uit het jaar '93. De motor heeft maar 34 k gereden en is in goede staat. Momenteel ben ik nog aan het lessen voor mijn A. Heb mijn theorie en AVB al wel binnen. Hopelijk heb ik einde volgende maand het laatste onderdeel binnen zodat ik eindelijk op de TDM 850 mag rijden. Vanaf donderdag een dikke week vrij en wil dan ook wat gaan sleutelen aan de TDM 850. Electra nog even aanleggen zodat er een usb op het stuur en onder het zadel komt en mogelijk de motor nog wat verfraaien met andere knippers. De motor wordt mijn primaire vervoersmiddel aangezien ik niet beschik over een auto. Tot dusver altijd de trein gebruikt naar mijn werk... Wil de motor dan ook gebruiken buiten het seizoen om. Groeten, Sjaak de Beer [img]http://s29.postimg.org/fk5771t1z/foto_4.jpg[/img]

Late reactie maar... Bedankt voor alle reacties. Wil de motor nog wel gaan spuiten. Hetgeen wat nu zilver is wil ik matwit gaan maken. Net namelijk even de kappen er van af geschroefd en ik vind niet dat ie heel mooi is gespoten. ;) @Hielke Dan moeten we elkaar wel eens tegen gaan komen. Op welke fiets rijd jij?

[quote="SjaakDeBeer"]Zal mijn ogen open houden...[/quote] Eerst horen, dan een gele flits, afgesloten met nog wat nabranders Te herkennen aan uitstekende snorkel bij de integraal helm met PADI sticker. Denk dat hij op dit moment nog in koekblik langs komt of Project X moet ineens grote sprongen voorwaarts hebben gedaan. :mrgreen:

Aangezien ik (nog) geen topics kan openen dan maar even een vraag via deze weg: Wil graag mijn knipperlichten (voor-en achter) gaan vervangen door LED exemplaren. Nu kan ik natuurlijk voor elk knipperlicht een weerstandje plaatsen maar mijn voorkeur gaat uit naar he vervangen van het knipperlicht relais. Momenteel heb ik het werkplaatshandboek nog in bestelling en kan dus niet zoeken waar het relais zit. Aangezien de motor ook uit elkaar ligt kan ik hem niet even aanzetten om te luisteren waar ie zit. Heb een TDM 850 uit '93 3VD. Zit het relais onder de tank? Kan iemand mij vertellen wat voor type het is (aantal aansluitingen?) Zodat ik deze ergens kan bestellen?

Hallo Sjaak welkom, je hebt geluk, ik heb er een voor me liggen. Het relais zit inderdaad net onder de tank. (tegen je kruis aan zeg maar) Dus tank los en voorzichtig draaien om de benzineleiding niet te scheuren. Hij hangt verticaal in de accubak in een rubberschoentje. Van boven gezien is hij vierkant. Het standaard type heeft een platte klikstekker met 3 polen. Nou ben ik geen kenner, maar het volgende staat erop: Denso Japan 066500-2810 12,8V 85c/m TURN (21, 23, 27) W x 2 Hazard Warning 27 W max 4 bulbs FB249M DOT En aan de zijkant met kleine letters: 2L16 M6 Weet je vldoende zo? green biker

Held! Ik weet inderdaad voldoende. Google heeft met het relais laten zien en zal eens kijken of ik hem kan bestellen. Bedankt! Edit: Waarom kan ik geen nieuw topic maken? Moet ik daarvoor een x aantal posts hebben? Edit2: Prijstechnisch is het goedkoper om een weerstandje er tussen te zetten.... Heeft iemand ook een idee wat voor type lamp ik nodig heb voor de "dashboard verlichting" en welke lampje in het stadslicht (? kleine lamp boven de twee grote ronde lampen welke altijd aan staat)? Kan ik deze 1 op 1 overzetten met ledjes? Of moet ook daar een weerstand worden geplaatst? Edited by Guest

Als je een ander knipperrelais er op zet moet je nog wel je dashbordlampje aanpassen want anders knipperen ze alle vier tegelijk. Je kan dit simpel oplossen door twee goedkope signaallampjes in je kuip te monteren en aan de voorste richtingaanwijzers aan te sluiten. Wel moet je dan het lampje uit je dashbord verwijderen. In Hoorrnsterzwaag ligt wel een ander relais voor je.