Jump to content

Wat deed jij vandaag met je TDM/TRX/TRACER?

Recommended Posts

Posted (edited)

originele stuurgewichten hoeft voor mij niet perse maar ik heb 2 sets liggen, vandaar.

Het lijkt me dat de originele stuurgewichten een gewicht hebben die aangepast zijn aan het originele stuur, ivm de resonantie daarvan bij bepaalde toeren van de motor. Aangezien dit stuur heel anders is lijkt het me dat daar andere gewichten bij horen maar dat lijkt me te lastig om uit te zoeken. 

Dus als dit niet lukt wat ik nu probeer vind ik het prima om universele alu gewichten te gebruiken , meer voor de sier dan echt nuttig, lijkt me. Die gaten zien er ook niet uit😉

Edited by robnieuw
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nee, die kan je niet van mij hebben. Heb nooit de stalen variant gehad. Maar als je dan de originele draad stukken eruit gehoord hebt zou ik die weer in het nieuwe stuur lassen. Dat lijmen klinkt niet echt betrouwbaar. After Market kan natuurlijk ook. Die hebben vaak spreid pluggen en een meer gangbare maat bevestigingsbout M8 of M10. Maar ze zijn wel vaak lichter dan de originele.

Posted (edited)

Zie nu in mijn admin dat ik die idd niet van jou maar van TDMFUN ( Eric ) heb overgenomen. Ik heb ook mijn twijfels over het verlijmen. 

edit :na alle feedback .. niet verlijmen, gevaarlijk

Edited by robnieuw

Ik zou persoonlijk niks verlijmen. Je wilt er ten aller tijden van op aankunnen in een noodsituatie. Of als de motor je bijna omvalt in de schuur en je dan alleen nog maar de stuurdop vast hebt. 

13 uur geleden zei robnieuw:

Zie nu in mijn admin dat ik die idd niet van jou maar van TDMFUN ( Eric ) heb overgenomen. Ik heb ook mijn twijfels over het verlijmen.

Ga er flink aan hangen ter controle .. verwacht niet dat het die controle overleeft 😉

64B5047E-38C2-4602-B104-3ECF3D12E408.jpeg

Erg fijn om op de snelweg zo'n zwaar stuk staal te verliezen... Kan zomaar flinke schade veroorzaken aan een auto of persoon... Niet doen dus!

De zus van een vriendin van ons is zo om het leven gekomen.... 

1 uur geleden zei robnieuw:

Jullie hebben gelijk, slecht idee van me. Thx voor de feedback. Ga t laten puntlassen of aftermarket met spreider. 👍

Voor 35 euro heb je een origineel stuur met draadbussen er in..

Posted (edited)

bedoel je een ander stuur die rechter en breder is maar dan al fabrieks-af met draadbussen? ‘Origineel stuur’ wil ik juist vanaf stappen. 

Edited by robnieuw
Posted (edited)
11 uur geleden zei robnieuw:

bedoel je een ander stuur die rechter en breder is maar dan al fabrieks-af met draadbussen? ‘Origineel stuur’ wil ik juist vanaf stappen. 

die bestaan niet... dan moet je met stuurdoppen met klembus werken.

of het stuureind opboren en er M16x1,5 schroefdraad in tappen.

Edited by Pieter H
  • 3 weeks later...

Lekker dagje zo, ik reed vanochtend met mijn vrouw op mijn TDM naar een verassing voor haar, een proefles motorrijden,

worden we op de rotonde vlakbij huis van rechts aangereden. Een en ander ging gelukkig nogal langzaam.

Mijn vrouw had helaas door haar open jethelm haar kin behoorlijk geschaafd maar verder hadden we

gelukkig niets. Wel wat spierpijn her en der maar zo blijkt een goed pak verder alles netjes op te vangen dus.

We zijn voor haar natuurlijk nog wel even naar de huisarts geweest om haar kin even goed schoon te maken en te bekijken.

En nog een tetanusprik er achter aan.

Mijn motor ziet er nu niet uit en staat nu bij HSL Bikes in Vianen om de schade op te nemen en te wachten op de schade expert als het goed is. De tegenpartij bekende gelukkig meteen schuld, hij had ons gewoon faliekant over het hoofd

gezien. Hij kwam van de snelweg af en stopte bij de rotonde, ik keek en dacht zelfs oogkontak te hebben en reed door, en toen gaf hij gas. Gelukkig net achter het been van mijn vrouw tegen de uitlaat anders waren er wel wat meer fysieke issues...

En nu maar afwachten wat de schade is en of ie niet total loss wordt verklaard. Hij is van 2003 ten slotte.

20210519_111928.jpg

20210519_112114.jpg

20210519_112149.jpg

20210519_141051.jpg

Dat is schrikken zeg, en dat uitgerekend op de dag van de proefles. Hopelijk herstelt ze snel en komt het vertrouwen weer terug om weer op te stappen. De schade is volgens mij te repareren, maar dat moeten de experts maar beoordelen. Blij dat het bij een schaafwondje is gebleven! Zo zie je maar dat een goed pak en helm echt hoofdzaak is.

4 minutes ago, Digidesign said:

Dat is schrikken zeg, en dat uitgerekend op de dag van de proefles. Hopelijk herstelt ze snel en komt het vertrouwen weer terug om weer op te stappen. De schade is volgens mij te repareren, maar dat moeten de experts maar beoordelen. Blij dat het bij een schaafwondje is gebleven! Zo zie je maar dat een goed pak en helm echt hoofdzaak is.

Inderdaad ja, intussen wel wat spierpijn maar dat valt wel mee. Qua reparatie, geen idee zo. Hij leek wel goed te rijden/sporen nog toen ik hem wegbracht naar de motorzaak, maar waar de stepjes aan vastzitten zijn verbogen iig.

Ook het schakelpookje en de middenstandaard en de zijstandaard... schakelen verliep wat moeilijker omdat mijn voet nu te dicht bij de schakelpook zat.

Geen idee van de staat van de achterbrug, Ik zag ook de afdruk van de remklauw achter in de demper zitten. En ook toch nog een deukje in de tank aan de rechterkant aan de onderkant... vreemde plek...

Maar die kuipdelen zijn nogal prijzig vermoed ik.

Ben bang dat het een total loss wordt :-( ....  hopen dat ik dan nog een redelijk bedrag terug krijg.

Ik wil absolutt weer een 900 hebben in elk geval. Afgelopen vrijdag nog een heerlijke rit met @harald66en @slop

gereden in het kader van hemelvaart weekend ritten....

Overigens werken die AliExpress omhoogklappende hendels wel prima, klein schaaf plekje aan het eind maar de koppelingshendel stond mooi omhoog :-) weten we dat ook weer.

Verder is mijn vrouw wel een bikkel gelukkig, ze wil de proefles gewoon gaan doen gelukkig.

Goedemorgen, da's wel weer even een binnenkomer, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig geen ernstig letsel.

Zolang er geen structurele schade aan de 900 is, zal deze niet zomaar technisch total-loss worden verklaard.

Economisch is een ander verhaal, maar voor de vergoeding die je bij een total-loss voor deze terug zou krijgen, heb je niet zomaar weer een vergelijkbare motor.

Als de schade dus voornamelijk cosmetisch (op voetsteunen, schakelpook en demper na) is, zou ik toch aansturen op reparatie. 

Desnoods met gebruikte onderdelen, wat vooral op het kunststof werk nogal wat in prijs scheelt.

Succes met de afhandeling en natuurlijk de proefles van je vrouw.

potjandorie, dat is balen! 

Gelukkig geen ernstige verwondingen aan lijf en ledenmaten. Hoop dat het vertrouwen in het motorrijden bij je wederhelft niet ook een deukje heeft opgelopen en ze snel aan het lessen gaat zodat jullie samen kunnen rijden.

Schade aan de motor voelt nu shit maar dat komt wel weer goed.

We zien elkaar weer op een toertocht!

2 minutes ago, slop said:

potjandorie, dat is balen! 

Gelukkig geen ernstige verwondingen aan lijf en ledenmaten. Hoop dat het vertrouwen in het motorrijden bij je wederhelft niet ook een deukje heeft opgelopen en ze snel aan het lessen gaat zodat jullie samen kunnen rijden.

Schade aan de motor voelt nu shit maar dat komt wel weer goed.

We zien elkaar weer op een toertocht!

Hopelijk wel Jakob! En inderdaad, het belangrijkste is dat wij geen ernstige dingen hebben. Beetje beurs en mijn vrouw een behoorlijke schaafwond op haar kin. Als we weer wat minder stram zijn gaan we zeker de proefles weer inplannen.

Nu hopen dat er qua verzekeringen alles goed geregeld wordt... Gelukkig heb ik alle bonnen van de kleding en helmen enzo boven water gekregen.

Ben twee keer met mijn eerste motor onderuit gegaan. De eerste keer met de motor in een sloot beland en de tweede keer door olie onderuit op een rotonde. Beide keren niks behalve dat beurse spierpijn gevoel (en een gekrenkt ego 😉). Prijs me nog altijd gelukkig dat het zo is afgelopen. De motor is echt bijzaak. Ik heb toen overigens een vergoeding ontvangen vanuit het waarborgfonds. Dagwaarde iets van €1950 minus het bedrag wat opkopers er voor wilden geven (€650) en ik mocht de motor houden. Had ook de dagwaarde uit kunnen laten betalen en geen motor terug.

Succes in elk geval. Hopelijk een mooie plof  in het vooruitzicht en dat het goede gevoel snel terugkomt 👍

Wat een ellende! Gelukkig is het vooral bij materiële schade gebleven. Heb je eindelijk je soft luggage racks, krijg je dit...... Hopelijk komt het qua motor weer goed en kun je straks weer met plezier opstappen.

3 minutes ago, appie26 said:

Wat een ellende! Gelukkig is het vooral bij materiële schade gebleven. Heb je eindelijk je soft luggage racks, krijg je dit...... Hopelijk komt het qua motor weer goed en kun je straks weer met plezier opstappen.

Vast wel! Gelukkig zaten de racks er nog niet op! Had er nog geen tijd voor gehad...

Rondje Limburg gedaan. Hier bij Born . Heerlijk weertje in de doorwaai jas.

10Minuten in de volle zon stil staan wachten voor een brug die open ging was dan weer minder..

IMG-20210531-WA0002.jpeg

IMG_20210531_135937.jpg

Natuurlijk weer een dagje woon-werk. En net maar een werkplaatshandboek besteld. 

De TDM heeft de eerste 1000km goed gewerkt voor mij. Tijd om hem eens onder handen te nemen.

De koppeling vervangen is het eerste denk ik.