Jump to content
Ulympos

Wat deed jij vandaag met je TDM/TRX/TRACER?

Recommended Posts

11 minuten geleden zei jacobus cookie:

Ga je, niet, gereden route ook nog eens keertje rijden.

Tenx

Mwah, ik zag er al teveel rotondes en stoplichten in vergelijk met de routes National te Frankrijk en de doorgaande wegen in de Sauerland en Eifel. 

Eerst maar even de winter doorkomen en wat geld opzij leggen.

8 uur geleden zei Henk Helder:

Tenx

Mwah, ik zag er al teveel rotondes en stoplichten in vergelijk met de routes National te Frankrijk en de doorgaande wegen in de Sauerland en Eifel. 

Eerst maar even de winter doorkomen en wat geld opzij leggen.

Las elders iets over een injectie en nu hier iets over sparen. Ga je een Tracer kopen?

Nee hoor, daar ben ik veel te oud voor. Ik raadde @List een 900 aan, die standaard injectie heeft.

Met een zware Niken - die het motorblok van de Tracer heeft - ben ik al geschrokken van het vermogen, de acceleratie en de snelheid.

Uiteraard heeft m'n 900 al injectie en die gaat er al als de brandweer - althans in mijn beleving - vandoor. Zeker als ik net een stuk met de tank (bMWR1150RT )achter de rug heb. 

Daar moet absoluut niet nog eens een schepje geld en vermogen bovenop komen. Eerder nog koop ik een 850 olieboot ernaast, vooral de donkergeel -zwarte uitvoering is klassiek prachtig. 

Het geld wat opzij gelegd wordt is bestemd voor tripjes.   

Vandaag heb ik de routeMotor.nl route  van 12 en 13 oktober met de TDM  alvast voorgereden. Er komen nogal wat verschillen voor in de aangeboden route en track en die zijn altijd de moeite waard om even net elkaar te vergelijken en bij te werken. De track is daarbij leidend. Dan nog is het altijd de vraag of de praktijk daarmee overeenkomt. 

Het blijkt een prachtige route te zijn, door bos, langs het water en tussen de weilanden. Er komen nauwelijks rotondes en stoplichten in de route voor en het rijdt dan ook plezierig door. Rondom het Dudok gemeentehuis te H’sum wordt aan de weg gewerkt en dat kan nog wel even duren. Prachtig klassiek gebouwd gemeentehuis overigens. Wellicht zijn die werkzaamheden tegen die tijd al afgerond en anders kunnen de borden met de omleiding gevolgd worden.

Het startpunt heb ik - even alleen voor vandaag -  in MRA veranderd naar Ouderkerk, anders wordt de route bijna dubbel zo lang vanuit Amstelveen. Dat is een buitengewoon handige tool in dat route programma.  Het oorspronkelijke startpunt is het nieuwe redactieadres van MOTOR.nl , wat  aan de gevel nog niet direct te herkennen is als een typisch motorpand. Wel weer aan de blinkende testmachines op de stoep. Hoofdredacteur Eddy de Vries zag me vanaf de redactie klungelen met de zelfontspanner en bood aan een foto te maken. En die gevel? Die komt volgens Eddy echt wel in orde.

Mooie middag gehad met een fraaie en specifieke motorroute. De route kan ik iedereen aanraden, prachtige route voor de TDM, Tracer en Niken

motorpand.thumb.jpg.98abc39a2fe8e344e1c4036f6e567055.jpg 

Het nieuwe pand van Motor.nl , testmotoren voor de deur.

De route is te downloaden op:  https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/2400935?mode=share

Edited by Henk Helder