Jump to content
Ulympos

Wat deed jij vandaag met je TDM/TRX/TRACER?

Recommended Posts

Vandaag maar begonnen aan groot onderhoud.
Klepspeling controleren evt stellen, Vorkolie vervangen, Remmen nakijken en schoonmaken,en wat ik nog verder tegen kom.

IMG-20190103-WA0000.jpeg

IMG-20190103-WA0002.jpeg

IMG-20190108-WA0000.jpeg

IMG-20190108-WA0002.jpeg

zaterdag bij HPS mn GPR uitlaten toch maar vervangen voor iets geluids vriendelijker Marving uitlaten.

Door mn huidige werk als chauffeur moet ik soms heel vroeg de tdm gebruiken voor woon/werk verkeer, en daar waren de buren iets minder van gecharmeerd...😁

Pieter weer bedankt voor het meedenken en helpen, en mooi dat we het komend weekend weer samen met Maris, en Robje op de motorbeurs mogen staan.

voor diegenen die naar de ALV gaan... veel wijsheid en een goede vergadering  gewenst, voor degenen die naar de motorbeurs komen, hoop je daar te zien en spreken.....

Was mooi weer vandaag hier in NH. Lekker ff de 3VD gepakt voor een rondje.... Eigenlijk is het nauwelijks winter geweest... de landerijen zijn groen en de kievit weer terug..

Grt,

Chris,

024/95,

3VD rules...

Posted (edited)
Op 1/13/2019 om 8:49 PM zei Sjukko:

zaterdag bij HPS mn GPR uitlaten toch maar vervangen voor iets geluids vriendelijker Marving uitlaten.

Door mn huidige werk als chauffeur moet ik soms heel vroeg de tdm gebruiken voor woon/werk verkeer, en daar waren de buren iets minder van gecharmeerd...😁

Pieter weer bedankt voor het meedenken en helpen. 

Was ik vrijdag bij Pieter voor onderdelen wegens het slecht lopen en starten van mn TDM, had hij een mooi GPR set liggen... Ik kon het niet laten... Het lijkt, rijdt en klinkt beter dan de 2 in 1 pijp die ik had. Binnenkort zelf nog even nette rvs dbkillers maken, anders krijg ik ook ruzie... 

En hij loopt / start weer top, nieuwe bougies, andere gasschuiven en naalden. Heerlijk rijden zo! IMG_20190315_173245.thumb.jpg.d26c0b8efb246343b00e69600d5feb68.jpgIMG-20190316-WA0013.thumb.jpeg.d7882e27ba7b7c6a42d212a357463e9f.jpeg

Pieter ook bedankt! 

Nog 1 klus binnenkort, kleppen stellen, seals, zuigerveren en nokkenasketting vervangen.. 

Grtn Paul

Edited by DigiPaul

21 minuten geleden zei DigiPaul:

Was ik vrijdag bij Pieter voor onderdelen wegens het slecht lopen en starten van mn TDM, had hij een mooi GPR set liggen... Ik kon het niet laten... Het lijkt, rijdt en klinkt beter dan de 2 in 1 pijp die ik had. Binnenkort zelf nog even nette rvs dbkillers maken, anders krijg ik ook ruzie... 

En hij loopt / start weer top, nieuwe bougies, andere gasschuiven en naalden. Heerlijk rijden zo! IMG_20190315_173245.thumb.jpg.d26c0b8efb246343b00e69600d5feb68.jpgIMG-20190316-WA0013.thumb.jpeg.d7882e27ba7b7c6a42d212a357463e9f.jpeg

Pieter ook bedankt! 

Nog 1 klus binnenkort, kleppen stellen, seals, zuigerveren en nokkenasketting vervangen.. 

Grtn Paul

fraaie pijpen, ben lichtelijk jaloers ;-)

Vandaag een KKR (155km) door NH met een paar maten van mijn lokale kluppie gereden. Eén heftige bui op den snuffert gehad. Zo'n TDM900A biedt dan niet veel bescherming... Oude Macna textieljas en leder hose hielden me gelukkig toch droog.
Nog wel een klein momentje de wereld vanuit een horizontale positie aanschouwt. Moest na de koffie met appelpunt het 2e deel van de rit in m'n TTR550 laden. Allemaal prima. Ik wil wegrijden en zet vanuit het zadel de motor rechtop vanaf de jiffy. Windvlaag en motor uit balans. Wil corrigeren, maar doordat ik pal op de rand van het wegdek stond, moest ik m'n rechter voet in de berm zetten. Helaas, super drassig en m'n laars zakt weg. Gevolg, ik kukel om in het natte drassige gras. Een ideale plek om om te vallen. Geen schade (ook mentaal niet), alleen een beetje prut hier en daar. Eigen schuld om zo dicht langs de rand van het wegdek te stoppen. Een "leermomentje"...
Voor de rest lekker gereden.

Op 1/8/2019 om 11:10 AM zei harald66:

Vandaag maar begonnen aan groot onderhoud.
Klepspeling controleren evt stellen, Vorkolie vervangen, Remmen nakijken en schoonmaken,en wat ik nog verder tegen kom.

IMG-20190103-WA0000.jpeg

IMG-20190103-WA0002.jpeg

IMG-20190108-WA0000.jpeg

IMG-20190108-WA0002.jpeg

Daar is de sleuteldag toch voor?

Posted (edited)
5 minuten geleden zei Japie:

Daar is de sleuteldag toch voor?

Was denk ik sleutel week geworden, en had ik een tentje moeten meenemen. Maar hij is al weer klaar

Afbeelding kan het volgende bevatten: motor, buiten en natuur

Edited by harald66

Vandaag een Superbike stuur op m'n nieuwe 900 gezet, na eerst een lekker rondje van een dikke honderd kilometer over de prachtige Zeeuwse dijkjes gereden, heerlijk. 

IMG_20190324_123759.jpg

IMG-20190324-WA0002.jpeg

Op 3/17/2019 om 8:11 AM zei DigiPaul:

Pieter ook bedankt! 

Grtn Paul

Vandaag de Zuid-Holland toerrit die op de planning staat voor augustus proef gereden. Ik heb alvast genoten! 

IMG_20190421_112258_HDR.jpg

Prop-er, bedankt kerel voor het checken van de route.

Gr,

Jan van Ingen

Afgelopen weekend heerlijk bezig geweest met de TDM.
Nieuwe klepseals en zuigerveren moeten er in, evenals kleppen stellen.

Klus viel alles mee tot nu toe, mits je geduldig de tijd neemt.
Zelfs de beruchte uitlaatbochten werkten soepel mee, na een
uurtje gaven ze zich gewonnen.

Al met al een mooie klus tot nu toe! Nu alles schoonmaken en
reviseren...
Wat ook gunstig is, de cilnders zijn nog keurig rond, er zit
0,01 mm onrondheid in, iets waar ik prima mee kan leven.

Eerst wachten op onderdelen!

Groeten,
Paul

IMG_20190504_171822.jpg

Was meer iets voor in de winter geweest.....  Heb je nu wel iets om mee te toeren?

jazeker, onlangs een oude honda CB400N gekocht, oldtimertje
Daarmee kan ik prima naar het werk op en neer.
Over twee week wil ik de TDM afhebben, moet lukken.

's winters gebruik ik hem ook elke dag, dat maakt in mijn
geval niet zoveel uit dan....

En inderdaad, straks een heel stuk minder olieverbruik, ik zie
er nu al naar uit!
En een TDM die wil starten.... klepspeling was zo klein dat hij
erg lastig starten wilde de laatste tijd...

Ondertussen mooi verder gegaan met schoonmaken etc. Veel werk! Maar het resultaat is er ook na.
De kleppen zagen er ook echt niet meer uit, nu alles mooi schoon, alles ultrasoon gereinigd, uitlaatbochten
netjes, die lagen er toch naast. Komend weekend alles weer opbouwen.

IMG_20190506_210941.jpg

IMG_20190507_215108.jpg

IMG-20190514-WA0012.jpg

Posted (edited)

Nieuwe "zetel" van Topsellerie geplaats voor meer comfort. Oude zit was na 120k wel wat op. Zit nu weer prima en stevig. Op naar het BLW😃

IMG_1372.HEIC

Edited by Bierco