Jump to content

ik schroef de Db-killer weer in mijn uitlaat, wie volgt me?

Guest
 Share

Recommended Posts

Sommigen verpesten het ook voor anderen. Een motor mag best wat herrie maken maar wat ik ook veel meemaak zijn de volgende situaties: - Juist flink gas geven als je langs een vol terras rijdt. (want dan kijkt iedereen) - Bij het passeren van fietsers of voetgangers juist gas bij geven. - Bij het passeren van paarden en/of andere dieren geen gas terug - Optrekken bij een verkeerslicht met tien man tegelijk vol gas - Wheelies en andere capriolen zolang er mensen toekijken - Door een dorp rijden en steeds tussengas geven. (liefst nog met backfire zodat ie een keer knalt) Als je bovenstaande situaties vermijdt dan stoort niemand zich er aan dat je in een open gebied een keer wat herrie maakt. Ik stoor me aan de andere kant er wel aan dat de gemiddelde motorrijder nu wordt verketterd terwijl niemand iets doet of er iets van zegt als er een grote groep van een 1% MC langs rijdt. Van die Harleys komt er volgens mij geen enkele door wat voor geluidskeuring dan ook. Maar als er zo'n brommer clubje langs komt zit iedereen vol ontzag te kijken. Dat begrijp ik nu weer niet. Waarschijnlijk laten ze die lui maar doen omdat aanpakken iets te ingewikkeld is.

Ik heb mijn DB killers erin en nog steeds maakt ie een mooi geluid. Gas terug en zelfs stationair draaien met de koppeling in is bij Paarden wel wenselijk overigens, heb al een keer eentje in paniek gehad toen ik er normaal langsreed en dat is echt niet fijn voor de berijd(st)er. Maar er is ook een ander aspect wat je niet moet onderschatten. Ik heb vrij lawaaiige uitlaten, Sebring pijpen, en ik vind dat, naast het mooie geluid, het me ook veiligheid oplevert. Ik heb al meerdere keren gehad, dat je ergens in een straat rijd en dat mensen zich direct omdraaien en kijken waar ik vandaan kom. Een snorrende motor hoor je niet aankomen en kan grote risico's opleveren voor mensen (die ook nog vaak druk bezig zijn met hun iPhone) dromerig over straat slenteren.

Dat is ook mijn gedachte @Dominique. Ik had een paar vipers met Db killers en nu een 2in1 Exil (ex Bjorn) ook met Db killer. :thumbsup: Maak mijzlef nog voldoende verstaanbaar in het verkeer. Want wat automobilisten allemaal in de auto doen tegenwoordig heeft weinig meer te maken met auto rijden....... :copper2: Anne toppie

Middag, Heb gewoon de originele uitlaten (2 dus) aan de motor hangen. Geen DB killers nodig dus. Ben nog steeds zeer tevreden met het geluid en de prestaties, heb geen behoefte aan meer geluid. Kan ook gewoon door een dorpje rijden enzo. Ook niet onbelangrijk, vind hem met zijn originele uitlaten MOOI! Groet, Coos

Ik ben nog op zoek naar DB-Killers voor mijn Laser Pro Stocks... En dan vooral voor het woon-werk verkeer dat ik zo af en toe doe, hoor geen klachten, maar voelt wel ongemakkelijk als ik hem om 7:15 start....

[quote="Harm"]Ik ben nog op zoek naar DB-Killers voor mijn Laser Pro Stocks... En dan vooral voor het woon-werk verkeer dat ik zo af en toe doe, hoor geen klachten, maar voelt wel ongemakkelijk als ik hem om 7:15 start....[/quote] Bij mijn weten zijn daar geen db killers voor omdat het geen absorptie dempers zijn (dwz. demping door wol ) Wat ik ook nog wou melden is dat een race demper (wat de meeste aftermarket dempers zijn) meer herrie gaat maken als de dempings wol er uit brand na verloop van tijd (afhankelijk van de kwaliteit en hoe er mee gereden word), en dan helpt een db killer ook niet veel .

[quote="spondontrx"] Bij mijn weten zijn daar geen db killers voor omdat het geen absorptie dempers zijn (dwz. demping door wol ) Wat ik ook nog wou melden is dat een race demper (wat de meeste aftermarket dempers zijn) meer herrie gaat maken als de dempings wol er uit brand na verloop van tijd (afhankelijk van de kwaliteit en hoe er mee gereden word), en dan helpt een db killer ook niet veel .[/quote] De laser pro stock for racing use only is volgens mij wel een absorptie demper, die van mij kun je in ieder geval zo doorheen kijken 8-) en ik heb er ook Db killers voor, maar die blijven mooi in de la liggen.....

[quote="Bierco"] De laser pro stock for racing use only is volgens mij wel een absorptie demper, die van mij kun je in ieder geval zo doorheen kijken 8-) en ik heb er ook Db killers voor, maar die blijven mooi in de la liggen.....[/quote] :X :oops: Of verkoop ze aan Harm :eureka:

Van het weekend de db killer maar eens uit mijn barracuda 2in1 gehaald. :link: Moet eerlijk bekennen klinkt toch wel erg lekker, vooral in de nieuwe coentunel vanaf Zaandam. :Y Maar toch wel een beetje te luid. Nu toch het dempertje er maar weer er in. Maakt hij alsnog genoeg herrie. toppie Je moet wel een beetje hoorbaar zijn tussen dat verkeer tegenwoordig. green biker

• 2 weeks later...