Jump to content

C4R3L

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

C4R3L's Achievements

beetje nieuwkomer

beetje nieuwkomer (4/13)

  1. C4R3L

    TDM900 op één pit

    Update: Afgelopen week bij mooi droog en warm weer begon het stotteren opnieuw. Motor aan de kant gezet en diagnoseprogramma gestart. TPS vertoonde haperingen. TPS gedemonteerd en op de werkbank getest met ohmmeter en scoop. Strak in alle posities, geen fout te reproduceren. Serienummer TPS en chassisnummer naar de dealer (Motoport Hippolytushoef) gemaild, TPS bleek nog niet door Yamaha vervangen te zijn. Deze is besteld en een dag later afgeleverd. GRATIS, garantie! En dat voor een 19 jaar oude fiets! TPS gemonteerd en tot dusver geen problemen, loopt als de brandweer. Verbruik rond 1:20, soms iets beter. Ik hou jullie op de hoogte over de status van het probleem.
  2. C4R3L

    TDM900 op één pit

    Tot dusver rijdt ie weer als vanouds, maar het is dan ook geweldig weer. Even kijken wat er gebeurt als er weer een Oudhollandse hoosbui over komt 🥳
  3. C4R3L

    TDM900 op één pit

    Dank voor je reactie Yammer! Kabels heb ik getest op lekken met draaiende motor, niks te vinden. Wat vreemd is is dat er één van de cilinders op een heel andere waarde stond, de andere stond op de waarde waar ik hem na luchtfiltermod op had gezet. Ook vreemd dat de waarde tijdens rijden veranderd is. Om normaalgesproken CO te wijzigen moet ie eerst uit staan, knopjes op display ingedrukt houden, op contact zetten en knoppen 8 seconden vasthouden, etc.
  4. C4R3L

    TDM900 op één pit

    Goedemiddag, Vorige week een probleem gehad met mijn TDM900, liep plotseling, tijdens het rijden, op één pit, zo af en toe deed de tweede ook even mee. Motormanagement lamp bleef uit. Het regende behoorlijk, ben er net rijdend mee thuisgekomen. Onderzoek gepleegd, bougiedoppen, bobines plus aansluitingen en bougies bekeken. Eén bougie wit, te arm mengsel waarschijnlijk. Toch bougies gewisseld, zelfde probleem. Via diagnosemenu diverse sensoren bekeken, leek allemaal oké. Thermostaat bekeken, werkt Prima in bakje heet water. Vreemd was dat op het moment van storing ook mijn dagteller gereset was. Uiteindelijk bleek dat in het CO- menu plotseling de waarde voor cilinder 2 op -119 stond, cilinder 1 op 20. Ik heb 2000km geleden de luchtfiltermodificatie uitgevoerd, vacuümslang bovenop luchtfilter afgedopt. Een wereld van verschil, leek wel een andere fiets! Iemand ervaring met het spontaan wijzigen van CO-waardes in het CO-menu tijdens het rijden? En met het spontaan nulstellen van de dagteller?
  5. Goedemiddag, Ik ben Carel en sinds kort de gelukkige bezitter van een TDM900 bouwjaar 2003. Gr, Carel
×
×
  • Create New...

Important Information