Jump to content

Elmer

Members
  • Posts

    80
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Elmer's Achievements

meubilair

meubilair (10/13)

  1. Je kan dus niet een compleet trx systeem plug & play op de TDM schroeven? Vanaf de voorbochten word het dubbel. Maar als het niet om meer als een paar peekaa is ga ik er geen geld in stoppen. De dubbele uitlaat van Marktplaats zit geen e keur op, we wonen dicht bij Duitsland dus dat is niet zo'n goed idee. Zit zo te denken over nog meer werk, mods of andere dingen, weet niet veel meer.
  2. Definieer beste klus? Beetje beun ben ik niet vies van.
  3. Past een TRX uitlaat op een 4TX en zo nee waarom niet en zo ja waarom niet? @Pieter H zei dat ze er daarom op de top wat mee peekaas uitpersten, jij hebt er vast ook ervaring mee...
  4. Zelf ook wat groter, de ergonomie van jezelf veranderd niet veel als je de voorpoten doorsteekt. Alleen je nek en evt klein beetje rug krijgt een iets andere hoek. Dat de motor er makkelijker van instuurd komt doordat je wielbasis korter maakt en nog een paar andere Goniometrie redenen die mij wat te moeilijk zijn om mij in te verdiepen. Wil je een motor die makkelijker de bocht uit gast moet je het andersom doen. Op de FZR600R hier in de garage zit ik ook prima, niet voor meer als 4 uur maar kan prima. Zelf hendels, stuur, pedalen aanpassen naar eigen smaak vind ik zeer belangrijk.
  5. Die mag zeker wel een poets beurtje hebben ja, wel mooie dubbele. Daar ga ik over nadenken.
  6. Dat is geen slecht idee als m'n vrouw weer mag rijden, thanks, hou ik in m'n hoofd.
  7. Eergisteren met koffers uurtje gereden om iets op te halen, heerlijk met de nieuwe vering. Reed mn laarzen ook al aan de grond op een rotonde, ging dus goed. Op advies van Pieter de voorpoten 15mm doorgestoken zodat mn vrouw er later makkelijker op past. Je voelt wel dat de motor wat zwaarder is als dat je wilt als je snel van links naar rechts wil, en het vermogen valt me een beetje tegen, voor m'n vrouw zal het genoeg zijn. Rijd wel comfortabel. Daar kan ik niks van zeggen. Remt ook als een malle, met de dubbele greyspots voor. Nu aan het functionele, wat moet er nog anders: Ander ruitje, deze zit een scheurtje, weet nog niet of ik een hogere wil. Uitlaat, komt te weinig lawaai uit, ook volgens m'n vrouw. Verbruik testen. Zijn er anders nog dingen uit te voeren om het een betere fiets te maken? Kom gerust met ideeen. Zijn er hier mensen die een ruitje en/of een uitlaat met lawaai hebben en er vanaf willen?
  8. Vind poten uit elkaar trekken niet zo'n naar werk, tenzij je spontaan een lading met geld er tegenaan moet gooien om het te fixen. Zo, kappen etc zitten er weer op, morgen mee rijden. Als het niet regent. Barkbuster metaal gekregen van een vriend, kappen misschien ook, lekker warm met de handvat verwarming. Plan is om verbruik bij te houden van normaal tegen modificatie en andere naalden van Tovami, nu is compleet standaard, als baseline.
  9. Teddy kan weer op eigen poten staan. Nieuwe mt07 2021 remmen met remblokjes er op. Was me het projectje wel. Bedankt voor de OEM glijbussen @Pieter H
  10. https://streamable.com/hwncgv Zat was roest, nu niet meer
  11. Nice, Binnenbussen en buitenbussen? Kom ze morgen ophalen tussen 1130 en 1230, koffie bij doen? Heb alles al behalve de bussen, anders was ik er ook niet aan begonnen Heb ik gedaan, op youtube, er bestaat maar 1 filmpje waarbij ze de keerring er uit persen, na goed zoeken. Zal de volgende keer hier vragen. Wel een gehannes met zon strap en hopen dat je vork olie niet tegen het plafond zit. Meh, volgende keer beter.
  12. Hoe pers je een seal er uit, ik ken niet anders dan dat je aan de binnenpoot trekt en de seal er uit klapt.
  13. Slangen zaten goed, alleen het plaatje aan de voorkant van de reserve switch moest andersom, lekker geregeld Yamaha, kan je op de kop lezen waar de kraan heen moet. Voor de rest met de voorkant bezig geweest, schoonmaken onder de randjes, en volgens mij had ik alles om de voorvorken te doen, behalve...: De glijbussen, en die zijn wel aan vervanging toe, de olie ook, denk dat die nog nooit gewisseld is in de 43000kilometer die de TDM gereden heeft. Heeft HPS alle twee types; binnen en buiten, respectievelijk 41 20 01 en 47 43 12 02 liggen? Dan ga ik er woensdag langs. Bel er morgen achteraan. Snap nooit dat die dingen zo moeilijk te regelen zijn, als je de hele voorvork uit elkaar hebt liggen moet je ze toch 80% van de gevallen vervangen. Zijn meestal alleen via ebay te krijgen.
  14. Voorste is bovenste, check. Straks controleren, volgens mij zit het goed maar er kan ook meuk uit de tank in het kleine tuutje in de tank zitten. Die heb ik gereviseerd, rubbertje met 4 rondjes was nog dik genoeg, alleen zijkant rubbertje gedaan. Andere kraan wel nieuw rondje in gezet. Internet zegt 9400rpm, dan zit je bijna uit de toerenteller, Werkt het ontstekingsgewijs dat de 1 en de 2 wat tammer zijn? Kan me geen andere manier voorstellen. Bedankt voor de info, als ik in de buurt ben kom ik je graag een keer lastig vallen.
  15. Teddy werkt, met handvat verwarming. Had nog ietsje de hik met de straat uit, ging na tanken als de brandweer. Denk dat ik de reserve en de normale slang omgedraaid heb, voorste van de tank was bovenste in m'n hoofd, klopt toch? Haalt de 200kmh op de teller. Ander detail vraag; waar zit de toeren begrenzen? In de 2e versnelling doorgetrokken tot net boven de 9000 tpm, was er naar op zoek. Blij dat Teddy werkt, nog een paar dingen doen.
×
×
  • Create New...

Important Information