Jump to content

Digidesign

Members
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

277 profile views

Digidesign's Achievements

is er al lang bij

is er al lang bij (9/13)

  1. Buiten dat die remblokjes rammelen in de klauw, merkte ik ook dat de linker remschijf rammelt. Rechts beweegt niet. Wie weet hoe dit zit? Onderstaande link is een filmpje om het te verduidelijken. https://1drv.ms/v/s!AnjS0cELzx1qia4-GPBvylnlJe5igA
  2. Jazeker, remt ook als een beer. Maar dit gerammel is gewoon irritant. Ik heb ook nog een foto van het remblokje. https://1drv.ms/u/s!AnjS0cELzx1qia1q8MmDWVZOUea4xA https://1drv.ms/u/s!AnjS0cELzx1qia1pfjcnBqz0N447tA
  3. Mijn TDM 900 heeft op de Belgische wegen nogal last van rammelende voorremblokken. Op de mooie gladde wegen in Luxemburg gaat het een stuk beter. Het klinkt alsof er een knikker in de kuip zit, maar vanmiddag kwam ik erachter dat het de remblokken zijn die wat ruimte hebben in de de klauw. In het handboek zag ik dat er shimmetjes achter de blokken horen, deze heb ik er niet tussen. Zou dit het probleem kunnen zijn? Om het verhaal te verduidelijken heb ik een filmpje gemaakt. https://1drv.ms/v/s!AnjS0cELzx1qia1oJ8jyLqPDw82yHA
  4. Nou, het is weer gelukt, we hadden afgelopen weekend fantastisch weer. Goed hotel in Kautenbach en van daaruit de Tourenfahrer - Luxembourg Nord gereden. Heerlijk om daar te rijden, goed weer, goed eten, goed asfalt echt helemaal top! ☺️ Bij thuiskomst zag ik wat viezigheid aan de rechterkant van het blok een beetje zwarte smeer. Toen nog wat beter gekeken. En aan de onderkant. Klein drupje olie, heb het nooit eerder gezien. Ik heb het een beetje schoongemaakt om te kijken hoe ernstig het is. Zou dit achter de waterpomp weg kunnen komen?
  5. Ondertussen zijn de kleppen netjes gesteld, stuurtje een poosje terug vervangen en van de week een nieuw ketting/tandwiel setje erop, en dan ook meteen alle asjes van de brug en vering opnieuw in het vet gezet. Het zag er allemaal brandschoon uit en niet ingesleten, keurig onderhouden dus. Meteen maar even al het rondgeslingerd vet opgeruimd, K-klusje. Het begint steeds meer mijn motor te worden, ik ben er nog elke keer erg blij mee en we hebben vorig jaar al samen afgesproken dat we goed voor elkaar zorgen. 😊 Nog even een vraagje over de ketting, maken jullie de ketting eerst met een doek schoon voordat je de ketting in gebruik neemt? Er zit een soort boter op de ketting, ik denk tegen corrosie tijdens opslag? Of wacht je tot het tegen de velg aan gevlogen is? Ik ga vrijdag naar Luxemburg voor een weekendje toeren.
  6. Mooie motoren, en welkom hier. Ook die Trx vind ik zo wel wat hebben, erg cool.
  7. Digidesign

    Angel Eyes 3VD

    Getverderrie wat ongelooflijk K met P zeg! Veel succes met al het werk van het ophalen en terug sleutelen.
  8. Mooie motor, veel veilige kilometers gewenst. 3 ton op TDM's hulde!!πŸ˜ƒ Ik hoop dat deze je ook zo goed bevalt πŸ€—
  9. Ik heb een mailtje gestuurd naar HPS motoren omdat ik het niet in de webshop zag staan.
  10. https://1drv.ms/a/s!AnjS0cELzx1qiaplmkmAzVXwTwdtWA Als het goed is kan je met bovenstaande link de foto's in het album zien. Het omzetten is vrij eenvoudig. Je moet 2 gaatjes boren voor de schakelaars, ik heb hier een stukje schilders tape voor gebruikt en een afdruk gemaakt door het kleine pikkie in te kleuren met een stift en deze onder de juiste hoek tegen het stuur te drukken. Het linker handvat moet ik nog even beter vastzetten maar daar had ik nu de spullen niet voor. Vanmiddag een blokje om gereden, mijn eerste bevindingen: 1. Armen staan rechter langs het lichaam, het stuur is ietsje breder. Dat is prettiger, en voelt wat actiever. 2. Je zit iets meer Γ¬n de motor doordat het stuur iets platter is zit je iets minder rechtop. Ik heb dat verschil in hoogte geprobeerd op de foto's te zetten waar het stuur op tafel ligt. 3. De stand van de polsen zijn wat minder naar binnen en de druk op de binnenkant van de handen is gelijkmatiger verdeeld. 4. De gewichtjes aan het stuur uiteinde zijn niet zo zwaar als de originele maar ik heb tijdens het rijden geen verschil gemerkt in trillingen of wiebelen. Op de foto's lijkt het verschil heel klein maar zodra je op de motor zit lijkt het verschil groter. Ik ben vrij lang maar je mag gerust even komen proberen. Groet Michel
  11. Ik heb gisteren een nieuw stuur binnen gekregen van HPS. Een klein beetje rechter dan het origineel. Ik zal morgen een foto maken.
  12. Na 2 jaar niet opgetreden te hebben met de band hebben we uitgerekend dit weekend een optreden. Dus helaas kan ik niet mee, iets met prioriteiten. Heel veel plezier, hopelijk komt er nog wat foto of video materiaal voorbij zodat de thuisblijvers kunnen nagenieten.
  13. Welkom vanuit Zeewolde πŸ€—
  14. Welkom Vincent, Succes met je speurtocht naar een TDM, ik zou gaan voor de volledige bekendheid van het onderhoud in plaats van een lage kilometerstand. Zoals je al weet zit de TDM goed in elkaar. Wat trouwens ook een sterk punt van de TDM is, is het verbruik. Zeker in deze tijden met hoge brandstof prijzen. πŸ€‘
×
×
  • Create New...

Important Information