Jump to content

Super7

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Super7

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Super7

    Lastig starten

    Helder! Dank voor de uitleg!
  2. Super7

    Lastig starten

    Helder! En dank voor deze correctie. Maar hoe werkt het dan? Alleen op vacuum?
  3. Super7

    Back-fire!

    Dank voor je reactie Pieter! Wat zijn hierbij de handigste stappen? Ik heb de mengselschroeven nu beiden drie slagen uitgedraaid. Steeds een kwart slag extra? Wat is het effect van het verhogen van de gasnaald?
  4. Super7

    Back-fire!

    Dank je Mike! En wat is jouw gedachte over de plaatsing vd gasnaalden om het mengsel bij licht verhoogd toerental wat te verrijken?
  5. Super7

    Lastig starten

    Hoi Gerrit, ik denk dat jouw TDM net als de mijne een op vacuum gestuurde klep heeft die zorgt dat de benzinetoevoer bij het niet lopen van de motor onderbroken is. Het is dus geen pomp. Zodra je start, ontstaat er een vacuum en zorgt deze klep dat de benzine richting motor gaat stromen. Normaliter zou de aanwezige brandstof in de vlotterkamers gewoon moeten starten. Maar als de motor heel lang heeft stil gestaan kan de benzine verdampt zijn. Je zou deze klep kunnen omzeilen door de ingaande leiding en uitgaande leiding door te verbinden. Start de motor dan wel direct, dan heb je de
  6. Super7

    Lastig starten

    Start de TDM inmiddels wel beter na het kleppen stellen?
  7. Super7

    Back-fire!

    Afgelopen dagen nog wat getest. In de opwarmfase heeft de motor na het sluiten van de shoke bij lichtjes gas geven en dus met licht verhoogd toerental de neiging wat te sputteren met wat back-fire. Als de fan eenmaal is ingeslagen is dit euvel weg al hoor je dat hij rond dat toerental (1500-2000) toeren niet mooi rond loopt. Ik weet niet hoe de motor heeft gelopen in het verleden. Die had 8 jaar stil gestaan. De gasnaald heb ik 1 gleufje laten zakken nadat ik de aanpassing heb gedaan aan de gasschuif waardoor de naald nu netjes recht in de gasbuis zit. Mijn theorie is dat het m
  8. Super7

    Back-fire!

    Vanavond de carburateurs weer gedemonteerd en gecontroleerd en weer alles doorgeblazen. Monteren, starten en zelfde probleem. Na synchronisatie nog. Met wat remmenreiniger getest op valse lucht. 1 lekke aansluiting op de flens vh inlaatspruitsstuk. Beiden inlaatspruitstukken gedemonteerd en lekkage verholpen. Starten... nu backfire op beide cilinders. Wederom synchroon gesteld. Probleem nog steeds aanwezig. Luchtfilter gemonteerd... geen verschil. Mengselschroef staat drie slagen uit. Nog maar een keer met remmenreiniger op zoek naar of er sprake is van valse lucht. Du
  9. Super7

    Back-fire!

    Inmiddels heb ik de TDM 1991 zo’n twee weken en een inventarisatie gemaakt van het benodigd onderhoud. Na lange tijd stilstand staan de remmen vast, lekten de carburateurs, waren de keeringen vd voorvork lek en kon de motor wat TLC gebruiken. Nu ben ik begonnen met lopend maken. Alarm uitgebouwd en benzine erin. Starten en lopen! Altijd weer een geweldig moment. De carburateurs lekten de nodige brandstof dus heb ik deze gedemonteerd, ultrasoon laten reinigen en een nieuw pakkingsetje gemonteerd. Tevens de scheve plaatsing vd gas naald verholpen en de gas naald 1 gleufje laten zakken.
  10. Is die O-ring die op de tekening staat niet gewoon aan vervanging toe? Nr31
  11. Netjes gespoten die kroonplaat. Alles afgeplakt of gedemonteerd?
  12. Super7

    dimlicht

    Heb je spanning gemeten bij de fitting? Anders de draad volgen en de stekkerverbindingen controleren. Je moet dan wel ff het top kuipje eraf halen. Zekering kun je ook controleren.
  13. Super7

    Lastig starten

    Dag Gerrit, afgelopen week heb ik mijn TDM850 opgehaald bij de vorige eigenaar. De TDM had meer als 8 jaar stil gestaan en was bij Alpa gebracht om weer lopend te maken. Dat was niet gelukt, diagnose:”kan van alles zijn”. Het kostte mij twee uur om het alarm uit te bouwen, een accu te monteren en de carburateurs rechtstreeks te voorzien van brandstof. Starten en lopen. Wat is dat tegenwoordig toch dat de gemiddelde handige sleutelaar de professional te slim af is?
  14. Beste TDM liefhebbers, Afgelopen week kreeg ik van een goede bekende deze TDM uit 1991. Is gebruikt als vervoermiddel in het vakantieverblijf in Portugal. Eerste eigenaar.. en 15.000 km. Nadat hij een half jaar geleden is terug gekomen uit Portugal is de motor bij een motorzaak gebracht omdat hij niet wilde starten. Helaas kreeg de eigenaar te horen dat "hij inderdaad niet start" en dat het wel van alles kon zijn. Zelf kan ik wel e.e.a. verzinnen, neem bijvoorbeeld de benzine.... meer dan 8 jaar oud. De bedoeling is om hem zo snel mogelijk naar huis te transporteren en te beginnen me
×
×
  • Create New...

Important Information