Jump to content

SjoerdvR

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About SjoerdvR

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hier 2 chinese lampen erin zitten. Zijn lampen met een normale H7 fitting, past zo 1:1 in de houder met het clipje. Dan zit er een kort draadje met een H7 aansluiting aan, daar gaat de verloopconnector van de TDM in, die dan nog steeds in de rubber behuizing zit. Dan daarop de stekker van de TDM en het werkt. Doubletronics module zit er ook tussen, twee koplampen werken. Het afstellen wil alleen niet zo lekker, voor mijn gevoel is de rechterlamp wat te laag. Ik zie veel van de weg, maar met bijv. grootlicht valt het beeld me wat tegen.
  2. Goed om jullie mening te horen, TPS modificatie gaat een keer gedaan worden! Aangezien het onderhoud en poetswerk voor deze keer gedaan is, de motor gisteren naar buiten genomen voor een rondje. Blijft mooi op temperatuur, geen waarschuwingslampjes. Iridium bougies scheelt echt een hoop, rustig 20-30 rijden zonder bokken, geweldig! Aangezien ik ook nog wat plaatjes maak als bijberoep, en ik aanneem dat jullie hier dol op foto's zijn aangezien iedereen altijd sprakeloos is, bij deze!
  3. Zojuist ook een belletje gedaan met een Yamaha dealer. Deze zag aan de hand van het chassisnummer dat het een geimporteerde TDM is, en dat de TPS modificatie nog niet is uitgevoerd en gratis gedaan kan worden. Het lijkt mij goed om dit te doen, ook al ervaar ik geen problemen en heb ik de choke klep etc allemaal schoongemaakt in deze onderhoudsronde. Zijn er argumenten waarom wel/niet?
  4. Alles gepolijst. voor de liefhebber een paar stappen-foto’s. Begin met de polijstpad goed in het polijstmiddel te zetten. Vervolgens een aantal stippen te drukken op het te polijsten deel. vervolgens op een laag toerental (1000rpm) even inpoetsen, en op hoger toerental (3000-4200rpm) polijsten. Ongeveer 2cm per seconde. daarna met een zachte doek uitwrijven. Vervolgens alles een nieuwe laag wax geven en dat ook weer uitpoetsen. Morgen alles weer monteren, en dan is het onderhoud gedaan! nog 1 ding waar ik niet uitkom... het afstellen van de koplampen in de hoo
  5. Ziet er goed uit! Voor het LED lampje in de maat W5W heb ik deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/32948686038.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7ad129d2altV94&algo_pvid=5136075b-743f-4ac9-80e5-f54119c4520b&algo_expid=5136075b-743f-4ac9-80e5-f54119c4520b-9&btsid=0b0a119a16020519963452665ec294&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Ruitje eraf, oude lampje eruit, nieuwe erin, ruitje erop. Past precies! Geeft bij mij een mooi wit licht wat gelijk is aan de koplampen. Koplampen heb ik dit setje gekocht, ook plug en pla
  6. Afgedekt met karton, stuur en contactslot + chrome werk afgeplakt. Vorken waren nog niet gemonteerd. En heel lokaal spuiten
  7. Weer wat verder... Voorvorken weer gemonteerd, stofkap met kopervet. Koelwater, olie weer gevuld. Alles nagelopen en starten maar! Loopt mooi rustig, choke regelt automatisch het toerental als hij opwarmt. Netjes 1200 tpm stationair. kroonplaat gespoten, sleutelkrassen toch niet fraai... achterbrug volledig schoongemaakt. Een berg oud vet en vuil verwijderd. begin zo langzamerhand aan te komen bij het polijsten van het koetswerk en de afbouw... Kroonplaat voor: Kroonplaat na: Blijven poetsen...
  8. Ik ben een poosje zoekende geweest wat hiervoor geschikt is, maar ook voor de auto. vanwege mijn meubelmaak-werkzaamheden heb ik diverse schuurmachines met instelbaar toerental. In dit geval de Makita BO6050J gebruikt, met een medium pad 150mm, de meguairs Ultimate compound als stap 1, afgewerkt met wax/polish. compound: https://www.winparts.nl/schoonmaken-beschermen/auto-poetsen-en-waxen/c1814/ultimate-compound-g17216/p241119.html wax: https://www.bol.com/nl/p/meguiars-a1216-cleaner-wax-liquid-473ml/9200000022068713/?Referrer=ADVNLGOO002060-G-92045965578-S-86317
  9. Weer wat verder geknutseld. choke teruggeschroefd met inbusboutjes. Radiateur weer teruggeplaatst. motor aan de voorkant opgebokt, remmerij, abs en voorwiel verwijderd, en vorken eruit. die ABS sensor zat echt knoepert vast, maar met veel heen en weer bewegen is die losgekomen. de stofkappen van de vorken verwijderd. Daaronder ook roest, wat neergeslagen was op de montageclip bovenaan in de vork. Met WD40 en een oude tandenborstel, schroevendraaier en staalwol het meeste weggekregen. Het lekt niet dus vanmiddag gaan de nieuwe kappen erop. ook gelijk het spatbordje gepo
  10. Bougies wisselen... nodig?! best een verschil, zo al. olie is eruit, koelvloeistof ook, automatische choke ook schoongemaakt (let op: terugzetten met inbusboutjes, wat een k*tschroeven!) Morgen de voorvorken er maar uitplukken. Zaterdag komt het spul binnen en kan die weer in elkaar..
  11. Hoi Pieter, Dit filter is op, en moet je dus toch al weggooien. Ik las https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=FL9 hier een interessant stuk over het gebruiken van een autofilter element. Aangezien een nieuw filter of 25 euro, of 75 euro (K&N) kost, en dit autofilter 7 euro was ik wel eens benieuwd hoe dat bevalt. Immers, weggooien en een nieuwe kopen kan altijd nog. En deze past ook heel goed.
  12. Inmiddels al een stukje onderweg. 2x LED koplampen en het kleine lampje vooraan in LED uitgevoerd, doubletronics aangesloten en netjes gesoldeerd weggeknoopt (scotch-lock heeft niet mijn voorkeur). Ook de nieuwe handvatten met verwarming gemonteerd en de nieuwe telefoonhouder met ingebouwde oplader. Deze moet ik nog aansluiten (is geschakeld en beveiligd met een zekering). Het luchtfilter is onderhanden genomen, zie ook de foto met de hoeveelheid vuil in de lamellen. Een filter van een nissan note is exact de juiste afmeting (buiten 227x168mm) en past, na het weghalen van het
  13. Zo, de TDM staat binnen voor groot onderhoud! wat gaat er gebeuren: - led koplampen monteren + doubletronics - afstellen (ik kreeg met de originele lampen al regelmatig knippers...) - nieuw luchtfilter (eerst een autoluchtfilter erin bouwen. Mocht dit bevallen, prima. Anders is een K&N Filter zo gekocht, maar dat kost 10x meer als een filter. - oliewissel + filter (putoline 10W40, nu zit er 15W50 in van de vorige eigenaar) - nieuwe handvatverwarming - telefoonhouder incl. Draadloos laden (elektravoorziening naar dashboard toe opnieuw) - schoonmaken -
  14. Hoi Arjan, wat een mooie motor! Ik heb nagenoeg dezelfde, ook een 900A uit 2005.
  15. Vandaag voor het eerst de vrouw mee achterop. Van beide kanten zeer positieve reacties dus dat smaakt naar meer!
×
×
  • Create New...

Important Information