Jump to content

SjoerdvR

Members
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

About SjoerdvR

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nee, heb ik gesoldeerd, gekrimpkousd e.d. Ik ga de zekeringen nakijken, welke moeten het zijn ? Oke. De rest functioneert wel namelijk. maar groot licht doet ook niets, dat loopt buiten het contactslot om lijkt me?
  2. Inmiddels wordt er nog lekker gereden op de TDM. Heerlijke fiets! Ook na de aanpassingen van vorig jaar (luchtfilter, bougies) loopt hij onder de 3000TPM ook erg soepel. Toen ik gisteren startte waren er echter geen koplampen te bekennen. Wel het kleine lampje boven de koplampen die netjes aan is, maar zowel normaal als grootlicht geen beeld. Ik moet er nog naar gaan kijken, maar wellicht hebben jullie vast een richting waar het in zit? Er zit een doubletronics tussen met 2x LED lampen. Lijkt me sterk als dat in 1x stuk gaat.
  3. Thuiswerken, mooi weer en aan een dijk wonen blijft een super combinatie...
  4. Haha, zeker. Werd vroeger gebruikt als veerstoep voor de veerboot, echter pontje is al jaren uit de vaart en sindsdien braak...
  5. Hier 2 chinese lampen erin zitten. Zijn lampen met een normale H7 fitting, past zo 1:1 in de houder met het clipje. Dan zit er een kort draadje met een H7 aansluiting aan, daar gaat de verloopconnector van de TDM in, die dan nog steeds in de rubber behuizing zit. Dan daarop de stekker van de TDM en het werkt. Doubletronics module zit er ook tussen, twee koplampen werken. Het afstellen wil alleen niet zo lekker, voor mijn gevoel is de rechterlamp wat te laag. Ik zie veel van de weg, maar met bijv. grootlicht valt het beeld me wat tegen.
  6. Goed om jullie mening te horen, TPS modificatie gaat een keer gedaan worden! Aangezien het onderhoud en poetswerk voor deze keer gedaan is, de motor gisteren naar buiten genomen voor een rondje. Blijft mooi op temperatuur, geen waarschuwingslampjes. Iridium bougies scheelt echt een hoop, rustig 20-30 rijden zonder bokken, geweldig! Aangezien ik ook nog wat plaatjes maak als bijberoep, en ik aanneem dat jullie hier dol op foto's zijn aangezien iedereen altijd sprakeloos is, bij deze!
  7. Zojuist ook een belletje gedaan met een Yamaha dealer. Deze zag aan de hand van het chassisnummer dat het een geimporteerde TDM is, en dat de TPS modificatie nog niet is uitgevoerd en gratis gedaan kan worden. Het lijkt mij goed om dit te doen, ook al ervaar ik geen problemen en heb ik de choke klep etc allemaal schoongemaakt in deze onderhoudsronde. Zijn er argumenten waarom wel/niet?
  8. Alles gepolijst. voor de liefhebber een paar stappen-foto’s. Begin met de polijstpad goed in het polijstmiddel te zetten. Vervolgens een aantal stippen te drukken op het te polijsten deel. vervolgens op een laag toerental (1000rpm) even inpoetsen, en op hoger toerental (3000-4200rpm) polijsten. Ongeveer 2cm per seconde. daarna met een zachte doek uitwrijven. Vervolgens alles een nieuwe laag wax geven en dat ook weer uitpoetsen. Morgen alles weer monteren, en dan is het onderhoud gedaan! nog 1 ding waar ik niet uitkom... het afstellen van de koplampen in de hoo
  9. Ziet er goed uit! Voor het LED lampje in de maat W5W heb ik deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/32948686038.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7ad129d2altV94&algo_pvid=5136075b-743f-4ac9-80e5-f54119c4520b&algo_expid=5136075b-743f-4ac9-80e5-f54119c4520b-9&btsid=0b0a119a16020519963452665ec294&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Ruitje eraf, oude lampje eruit, nieuwe erin, ruitje erop. Past precies! Geeft bij mij een mooi wit licht wat gelijk is aan de koplampen. Koplampen heb ik dit setje gekocht, ook plug en pla
  10. Afgedekt met karton, stuur en contactslot + chrome werk afgeplakt. Vorken waren nog niet gemonteerd. En heel lokaal spuiten
  11. Weer wat verder... Voorvorken weer gemonteerd, stofkap met kopervet. Koelwater, olie weer gevuld. Alles nagelopen en starten maar! Loopt mooi rustig, choke regelt automatisch het toerental als hij opwarmt. Netjes 1200 tpm stationair. kroonplaat gespoten, sleutelkrassen toch niet fraai... achterbrug volledig schoongemaakt. Een berg oud vet en vuil verwijderd. begin zo langzamerhand aan te komen bij het polijsten van het koetswerk en de afbouw... Kroonplaat voor: Kroonplaat na: Blijven poetsen...
  12. Ik ben een poosje zoekende geweest wat hiervoor geschikt is, maar ook voor de auto. vanwege mijn meubelmaak-werkzaamheden heb ik diverse schuurmachines met instelbaar toerental. In dit geval de Makita BO6050J gebruikt, met een medium pad 150mm, de meguairs Ultimate compound als stap 1, afgewerkt met wax/polish. compound: https://www.winparts.nl/schoonmaken-beschermen/auto-poetsen-en-waxen/c1814/ultimate-compound-g17216/p241119.html wax: https://www.bol.com/nl/p/meguiars-a1216-cleaner-wax-liquid-473ml/9200000022068713/?Referrer=ADVNLGOO002060-G-92045965578-S-86317
  13. Weer wat verder geknutseld. choke teruggeschroefd met inbusboutjes. Radiateur weer teruggeplaatst. motor aan de voorkant opgebokt, remmerij, abs en voorwiel verwijderd, en vorken eruit. die ABS sensor zat echt knoepert vast, maar met veel heen en weer bewegen is die losgekomen. de stofkappen van de vorken verwijderd. Daaronder ook roest, wat neergeslagen was op de montageclip bovenaan in de vork. Met WD40 en een oude tandenborstel, schroevendraaier en staalwol het meeste weggekregen. Het lekt niet dus vanmiddag gaan de nieuwe kappen erop. ook gelijk het spatbordje gepo
×
×
  • Create New...

Important Information