Jump to content

MarcelT

Members
  • Content Count

    131
  • Joined

  • Last visited

About MarcelT

  • Rank
    meubilair

Recent Profile Visitors

253 profile views
  1. Vraagje voor een vriend, in verband met een schuiver is hij op zoek naar de linker zijkap, binnenkuip rond de tellers en het liefst ook de topkuip. Ook zijn de hokjes afgebroken van de kilometer opnemer, het gedeelte wat zich in de velg bevindt. Iemand nog iets in een schuurtje liggen?
  2. MarcelT

    Welke RAL kleur?

    Ik heb een muntje in de zoekmachine van het forum gegooid, bij ‘kleur’ kreeg ik vele treffers maar bij ‘RAL’ kreeg ik geen enkel resultaat. Ik heb namelijk naast mijn 4TX ook nog twee 3VD’s. Een ervan is ‘A-C-Tion zwart’, de andere is volgens mij formeel iets van ‘Vivid Red cocktail 7’. Maar wat is daarvan de RAL code? Op diverse sites gekeken maar ik kom er niet achter. Wie weet het?
  3. @Japie....alles is hier mooi. We hebben wel de bolletjestrui gepakt en als kers op de taart een verbruik van 1 op 23,5 😊
  4. Ieder, dank voor de tips en reactie. Zo voel ik me niet zo alleen 1200 km verderop 😊 Voor mij was het ook best spannend, deze TDM kende ik alleen van een proefrit toen ik ‘m kocht enige tijd geleden. Het was de bedoeling om de vakantie te vieren met een Vstrom 1000 die ik had aangeschaft na de verkoop van mijn BMW GS 1200 Adventure. Maar wat ben ik positief verrast met de TDM zeg. Veel dynamischer dan de Vstrom, en mijn maat houdt me niet bij door de bergen met zijn GS. Op de rechte stukken is de GS geen partij bij uitaccelereren maar dat is geen kunst. Het tanken is echt een lachertje. Het verbruik van 1 op 20,6 heb ik nog nimmer meegemaakt met een motorfiets. En dat met een 850-je, mijn 129 kilootjes en 3 koffers met zooi. Eigenlijk wilde ik gaan voor een Tracer 900 / KTM Adventure 1190 / Triumph Explorer 1200 / BMW S 1000XR maar ik ben ‘bang’ dat het bij deze TDM blijft! @Prop-er, foto’s van de omgeving (Gap, Hautes Alpes), zo onwijs schitterend of van het TDM-etje? Hierbij een boeketje van beide
  5. Vandaag tijdens de rit naar de Gorges de Verdon ging de motor heel onregelmatig lopen en hield ik m moeizaam aan de praat. Mijn ‘privé monteur’ bedacht dat ik de navigatie en druppelader op het startrelais had aangesloten en kwam erachter dat ik, stom stom stom, andere langere boutjes heb gebruikt. We hebben het boutje van de plus vervangen voor het kortere boutje van de bevestiging van het koelvloeistofreservoir. Het ringetje hebben we toegevoegd bij de min en de andere ringetjes een beetje gebogen erin ge-Macgyvered. Starten en lopen....ook geen uitvallende tellers meer!
  6. Vandaag bijna probleemloos de eerste 685 kilometers richting Beaune afgelegd, morgen nog 370 richting Gap. Eerst nog even het door Pieter verstuurde LSL stuur gemonteerd. Vanochtend starte de 4TX erg moeizaam, sterker nog, er moest een lader aan te pas komen. Met moeite kon ik het gas aanhouden, veel ploffen uit de uitlaat. Ook had ik het idee dat de choke niet werkte, wellicht door montage van het nieuwe stuur? 40 km verder mijn maat opgepikt, 4TX starte nu probleemloos, ook na alle tankbeurten. Inmiddels diep in Frankrijk valt tijdens het rijden een paar keer de tellers uit, alleen de benzinemeter doet het. Kan dit te maken hebben met het aanbrengen (en jutteren aan kabels) van het nieuwe stuur en klinkt eea nogal logisch? Zit er ergens een stekker die aangedrukt moet worden? Alvast dank voor de tips.
  7. MarcelT

    Breder stuur op 4TX

    Dankjewel @DickieDick
  8. MarcelT

    Breder stuur op 4TX

    Dank @appie26....voor de zoveelste keer de gouden tip. Stuur is besteld
  9. MarcelT

    Breder stuur op 4TX

    @Robert Timmer, ik heb eergisteren via het forum contact gehad met Pieter over de LSL sturen en hij gaf aan dat hij er een paar had. Maar vervolgens reageert hij niet meer, ook niet via de e-mails die ik naar HPS motoren heb gestuurd. Vandaar dat ik een nieuw draadje heb gewijd. @chris, aangezien ik de 4TX alleen maar ken van de proefrit en ik in een eerder draadje heb aangegeven dat deze onverwacht de ‘vakantiefiets’ wordt, leek het me makkelijk om alvast een breed stuur te plaatsen aangezien ik toch nog nergens aan gewend was geraakt bij deze motorfiets. Het makkelijkst leek het me om dan ook direct een breder stuur te plaatsen maar nu gezien ik een week voor mijn vakantie zit zal ik inderdaad jouw optie van het stuur van de 3VD omzetten uitvoeren.
  10. MarcelT

    Breder stuur op 4TX

    Op mijn 3VD heb ik een stuur van Tomasselli, deze is iets breder dan het standaard stuur waardoor ik voor mijn gevoel meer controle heb. Voor mijn 4TX zoek ik dus ook een breder stuur. Als ik op de diverse websites kijk dan raak ik door de vele varianten het spoor bijster. Ook heb ik er geen zin in om de kabels te verlengen, mede doordat ik over 1,5 week met de motor op vakantie wil. Dus als ik een geschikt stuur heb gevonden dan is haast gewenst i.v.m de levertijd. Wie weet wat opties?
  11. Gaaf zeg, dit helpt me zeker om inspiratie op te doen. En hierbij ook de bevestiging dat de 3VD het meest spannende uiterlijk heeft van alle TDM’s ☺️
  12. Deze banden worden standaard op de nieuwe GS-en gemonteerd, ik had ze ook op mijn Adventure. Ik vond ze erg prettig. Aan jullie reacties te zien voldoen ze ook op de TDM dus als mijn Pirelli’s op zijn gaan de Bridgestones eronder.
  13. Ik heb al een tijdje niks meer geplaatst dus voelde ik een enorme aandrang ☺️ Zoals eerder aangegeven heb ik een 3VD helemaal naar mijn smaak gebracht, heb ik nog een 3VD die ik wil aanpassen naar een Kenny Robberts uitvoering en heb ik een paar weken geleden een 4TX gekocht ‘voor de handel’. Dagelijks rij ik op een Suzuki Vstrom 1000. In de eerste week van september ga ik met een maat op motorvakantie richting Grenoble, de Vstrom is nagenoeg alvast vakantiegereed gemaakt. Voor de 4TX bestond interesse vanuit de vriendenkring, zo werkt het nu eenmaal als er iets ‘moois’ te koop is in de omgeving ☺️. Een proefrit werd gemaakt maar enthousiast werd er niet afgestapt, mede doordat ik ook al had aangegeven dat er nog een beurt moest worden uitgevoerd. Voor de grap werd een rondje op de Vstrom gereden en daar werd wel enthousiast afgestapt. Juist wat ik vind van een TDM vond die kennis van mijn Vstrom qua rijdynamiek, gasreacties etc. Dus, i.p.v. de 4TX is de Vstrom verkocht. Gisteren heb ik de 4TX een beurt gegeven, olie- en luchtfilter, verse olie en nieuwe bougies. Remblokken en -schijven, banden en de kettingset zijn optisch en in de praktijk gewoon goed. Een ellenlange inleiding voor de volgende vraag...voor degenen die nog niet zijn afgehaakt..bij het wisselen van het luchtfilter was een datum en kilometerstand toegevoegd, 10 jaar geleden en 3200 kilometer terug. Er is dus in de tussentijd nauwelijks mee gereden. Zijn er dan ook andere zaken die een nadere inspectie vereisen?
×
×
  • Create New...

Important Information