Jump to content

MarcelT

Members
  • Posts

    142
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

514 profile views

MarcelT's Achievements

meubilair

meubilair (10/13)

  1. Hoe kan het dat je dit allemaal weet!?
  2. Maar die andere carburateurs hebben toch ook revisiesetjes nodig lijkt me?
  3. Opvallend, al deze setjes (tientallen!) zijn voor de modellen vanaf 1991 tot 1998. Mijn TDM is de 4TX van 2000 en daarvoor komt geen enkel setje voorbij op eBay. Heeft iemand daar een verklaring voor?
  4. Top, dank voor je moeite!
  5. Verbruik is 1:23 tot zelfs 1:25. De km stand is nog geen 40.000. Aan de binnenkant van de vlotterbakken zat wat gelige aanslag. We hebben ze in de remmenreiniger gelegd en de aanslag is weg. Verder zat er geen gruis of ander residu.
  6. Sorry....stomme Ipad! Maar goed, waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door de vergane rubberen ringetjes waarin de naalden van de vlotterkamerafsluiting zich bevinden. Zijn deze onderdeel van een revisiesetje of heb ik alleen deze rubberen ringetjes nodig? Via @Pieter H te verkrijgen?
  7. @MipeTDM.....inderdaad kon ik niet bij de schroefjes, heb de carbid er met ‘gepaste’ druk afgevloekt....ik bedoel afgehaald.
  8. @MipeTDM....dank voor het advies. Ik ga weer wat moed verzamelen en van het weekend weer aan de slag. @chris...klopt, is van 2000
  9. Dus functioneert de brandstofpomp maar werken de vlotters niet. Carbs uitbouwen dus. Nog speciale TDM truukjes die ik moet toepassen of is dit gewoon straight forward?
  10. Bij mij staat alles inderdaad vol met brandstof maar ik heb maar 2 aansluitingen op de brandstofpomp en geen “middelste” zoals eerder genoemd. Deze slang losgehaald en geeft brandstof als ik het contact omzet. Ik neem aan dat de vlotter in de carburateur zorgt dat de brandstof niet doorloopt de cilinder in. Kan het dan zijn dat de vlotter niet werkt?
  11. Als ik het bovenstaande verhaal zo beschouw lijkt het op de symptomen die ik ook ondervind. ‘s Morgens na het indrukken van de startknop draait het blok een slagje. Daarna een hoop getik als ik de startknop ingedrukt houd. Bij langdurig indrukken draait het blok regelmatig rond en start hij. Wel ligt er dan wat brandstof op de vloer en stinkt de motor naar benzine. De rest van de dag start de motor ‘gewoon’. Dit duurt nu zo’n 3 dagen. Sinds eergisteren alleen wat getik bij het ingedrukt houden van de startknop. Spanning van de accu gemeten, op het startrelais, deze gaf 3,7 volt. Nieuwe accu gekocht. Het aansluiten van de nieuwe accu: De ‘plus’ aan het startrelais, de ‘min’ aan het frame. De motor begon direct rond te draaien zonder dat de sleutel er in zat, dus dat maar niet gedaan. Er kwam in dat korte moment ook wat rook van de ring waarmee de aansluiting op het frame wordt gezet. Ik heb dan ook de ‘min’ van het startrelais eraf gehaald, daarna de ‘min’ van de accu op het frame aangesloten en als laatste de ‘min’ weer bevestigd aan het startrelais. Helaas start de motor nog steeds niet. De accu meet 12,89 volt. Heb ik nu dezelfde ‘schade’ als bovenstaand of kan de startmotor (ook) kapot zijn?
  12. MarcelT

    Welke RAL kleur?

    Ik heb een muntje in de zoekmachine van het forum gegooid, bij ‘kleur’ kreeg ik vele treffers maar bij ‘RAL’ kreeg ik geen enkel resultaat. Ik heb namelijk naast mijn 4TX ook nog twee 3VD’s. Een ervan is ‘A-C-Tion zwart’, de andere is volgens mij formeel iets van ‘Vivid Red cocktail 7’. Maar wat is daarvan de RAL code? Op diverse sites gekeken maar ik kom er niet achter. Wie weet het?
  13. @Japie....alles is hier mooi. We hebben wel de bolletjestrui gepakt en als kers op de taart een verbruik van 1 op 23,5 😊
  14. Ieder, dank voor de tips en reactie. Zo voel ik me niet zo alleen 1200 km verderop 😊 Voor mij was het ook best spannend, deze TDM kende ik alleen van een proefrit toen ik ‘m kocht enige tijd geleden. Het was de bedoeling om de vakantie te vieren met een Vstrom 1000 die ik had aangeschaft na de verkoop van mijn BMW GS 1200 Adventure. Maar wat ben ik positief verrast met de TDM zeg. Veel dynamischer dan de Vstrom, en mijn maat houdt me niet bij door de bergen met zijn GS. Op de rechte stukken is de GS geen partij bij uitaccelereren maar dat is geen kunst. Het tanken is echt een lachertje. Het verbruik van 1 op 20,6 heb ik nog nimmer meegemaakt met een motorfiets. En dat met een 850-je, mijn 129 kilootjes en 3 koffers met zooi. Eigenlijk wilde ik gaan voor een Tracer 900 / KTM Adventure 1190 / Triumph Explorer 1200 / BMW S 1000XR maar ik ben ‘bang’ dat het bij deze TDM blijft! @Prop-er, foto’s van de omgeving (Gap, Hautes Alpes), zo onwijs schitterend of van het TDM-etje? Hierbij een boeketje van beide
  15. Vandaag tijdens de rit naar de Gorges de Verdon ging de motor heel onregelmatig lopen en hield ik m moeizaam aan de praat. Mijn ‘privé monteur’ bedacht dat ik de navigatie en druppelader op het startrelais had aangesloten en kwam erachter dat ik, stom stom stom, andere langere boutjes heb gebruikt. We hebben het boutje van de plus vervangen voor het kortere boutje van de bevestiging van het koelvloeistofreservoir. Het ringetje hebben we toegevoegd bij de min en de andere ringetjes een beetje gebogen erin ge-Macgyvered. Starten en lopen....ook geen uitvallende tellers meer!
×
×
  • Create New...

Important Information