Jump to content

Eenpitter

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About Eenpitter

  • Rank
    beetje nieuwkomer
  1. Gisteren lekker een dagje aan het sleutelen geweest.De cush drive rubbers waren nog in goede staat. Ketting en tandwielen wel vervangen en dat maakt een wereld van verschil! Motor rijdt weer lekker - schokken zijn nu weg. Ik kijk het een week af voordat ik besluit om de carburateurs open te maken (om het brandstofverbruik van 1:16 te verminderen).
  2. Enig idee waar ik de gasbuizen kan vinden? Zat net even op het internet te zoeken maar ik krijg niets gevonden.
  3. Hi, @Prop-erBij gas dicht bokt de motor, met name bij hogere toeren/snelheden. Ik voel dit op het achterwiel. Mijn idee is dat dit probleem tweeledig is; enerzijds staat de carb niet juist afgesteld en gaat de motor dus niet lekker van het gas (lees bokken), en anderzijds versterkt de lange ketting de schokken. Of de motor uit zichzelf gas geeft vind ik moeilijk te zeggen. Voor mij voelt het soort van dat de motor er voor een halve seconde helemaal mee ophoudt en dan weer een halve seconde doorpakt - en dit dan meerdere malen na elkaar. Even ter info, de motor bokt soms ook bij lage toeren (tot 3,500RPM) in een lage versnelling. Nu heb ik wel vaker gelezen dat dit typerend is voor deze motor en daarom tot dusverre niets mee gedaan. Motor heeft inmiddels ruim 56K gelopen en zover ik weet is er nog nooit iets aan de carbs gedaan. De speling op de gaskabel is minimaal. @Pieter H Dank voor de info; mijne is dan een overjarige (lees van voor 1999 en in 1999 ingevoerd). Enig idee hoe lang gazbuizen op dit type motor meegaan? Of bij hoe veel km de carbs synchroon moeten worden gesteld?
  4. Hi, Ik zal me even voorstellen hier: ik ben Jan en kom uit Eindhoven. Ik heb eerder dit jaar een TDM 850 aangeschaft en inmiddels ruim 10K op de teller gezet. De motor wordt gebruikt voor dagelijks woon werk verkeer. Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik persoonlijk nogal gecharmeerd van de eenpitters en ADV bikes. Vorig jaar nog een enkeltje naar Mongolië gedaan op een DR650 en eerder dit jaar heel veel plezier beleefd met miijn XT660Z Tenere. De TDM kan echter ook aardig mee in dit segment en heeft een hoge fun factor als je het mij vraagt! Bijkomend voordeel is dat er gewoon nog power in het blok zit als je met 120+ nog wat extra gas geeft :)! Tot horens, Jan
  5. Hi, Eerder dit jaar een TDM 850 uit 1999 aangeschaft, inmiddels ruim 10k km verder en het nodige onderhoud/aanpassingen gedaan. Dit forum zodoende al vaak geraadpleegd en wil even zeggen dat ik dit een prachtig forum vind! De TDM wordt denk ik deze winter ook verwend op dagelijks gebruik :). Echter wel een vraagje aan de experts hier. Mijn TDM loopt momenteel 1 op 16 (standaard behalve GPR 2-in-1). Heb zelf het idee dat dit best al wel aan de rijke kant is. Echter, als ik op de snelweg rij en dan plots het gas dichtdraai, dan schokt de motor nogal. Dit heeft niet met de remmen o.i.d. te maken, want als ik de koppeling in knijp dan rolt de motor weer vlot. De ketting is momenteel aan de lange kant en aan vervanging toe (is al besteld), maar geloof niet dat dit alleen de ketting is. De cush drive rubbers heb ik nog niet gechecked; doe ik dit weekend tegelijk met het vervangen van de ketting. De carbs zijn nog afgesteld op origineel; in hoeverre heeft een andere demper hier invloed op? Ik begrijp ook dat de gasbuizen in oudere modellen wel eens willen slijten maar geloof dat dat in het '99 model opgelost is? Hoor graag van jullie, Jan
×
×
  • Create New...

Important Information