Jump to content

mjduijn

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About mjduijn

  • Rank
    nieuwkomer
  1. Ja de stofkappen worden sowieso gehaald (er zit nog een pitje aan de zijkant die slecht te zien is) Ik ga met het schuurpapier aan de slag, bedankt voor de tip
  2. Bedankt voor het advies, ga ik doen!
  3. Hi! Mijn naam is Maarten, ik woon in Amsterdam en ben sinds een maand de trotse eigenaar van een TDM 900A uit 2006. De motor is jarenlang gebruikt voor woon-werk verkeer en heeft dan ook de nodige kilometers gelopen. Mijn plan is het wat rustiger aan te doen en hem hoofdzakelijk te gebruiken voor korte ritjes en toertochten. Tijdens de eerste tocht (zie kaartje) is de motor is zeer goed bevallen, hij rijdt heerlijk rustig, ligt goed in de bochten en heeft een leuk koppel boven de 4500 toeren. Ik wil het onderhoud voor de motor hoofdzakelijk zelf gaan doen, het werkplaats handboek op dit forum heb ik inmiddels gevonden Direct na aanschaf heb ik maar gelijk de olie, oliefilter, bougies, luchtfilter, remvloeistof en koelvloeistof vervangen. De volgende klus staat alweer te wachten: de rechter voorvorkkeerring lekt en is (volgens onderhoudboekje) nog nooit vervangen. Omdat de motor al wat kilometers heeft gemaakt wil ik ook gelijk maar de glijbuizen vervangen. Ik twijfel over het vervangen van de chromen voorvork buis, er zitten een aantal pitjes in het en ik heb begrepen dat dit een lekke keerring kan veroorzaken. Kan dit af met glad maken mbv fijn schuurpapier of kan ik ze beter vervangen?
×
×
  • Create New...

Important Information