Jump to content

vensz

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

About vensz

  • Rank
    is er al lang bij

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik ben inmiddels bij Hornbach wezen shoppen; uit m'n hoofd was het m4 x 10. Alles zit weer in elkaar, en met verse remvloeistof! Testritje komt vanmiddag
  2. Nou hoer, het is gelukt. Zonet met een rubber hamer een torx 15 erin geslagen en de boel eigenlijk heel gemakkelijk los gekregen! De boutjes die erin zaten leken echter heel erg kort, nog geen 10 mm denk ik, of is dat normaal?
  3. Ja, ik denk dat het die aanpak gaat worden, er vanuit gaande dat de boel los komt..! De hornbach zal ze vast wel hebben.
  4. Goed punt - gaat om een 4TX uit '96.
  5. Afgelopen weekend wilde ik de remvloeistof (voor) verversen van mijn 4TX uit '96. Echter bleek geen enkele inbussleutel die ik heb te passen; 2.5 mm is te klein, en 3 mm te groot. En ook mijn imperial inbussleutels passen allemaal (net) niet... Iemand enig idee of dit een of andere gekke Japanse maat kan zijn? Origineel hoort er volgens mij een kruiskop in... En kan iemand mij de diameter en lengte (en draad) vertellen van deze boutjes (onderdeelnummer 987070401200)? Na meermaals insprayen met WD40 begint de infameuze methode met een torxbitje toch wel verleidelijk te worden... Wel zo handig om meteen een vervangend boutje te hebben. Alvast bedankt!
  6. Ik had ook zoiets (gelukkig in de garage en niet tijdens het rijden); bij mij was het opgelost door de aftapschroef van de vlotterbak beter vast te draaien.
  7. vensz

    Tikkende motor

    Hahaha tja, dat klopt... Ik kom er echter liever achter met 0km/h in de garage dan met x km/h op de weg 🤓 Maar goed, ik ga blok nu ook weer niet preventief open trekken, dus er dan maar vanuit gaan dat het goed zit tot het tegendeel bewezen is ***klopt op hout***
  8. vensz

    Tikkende motor

    Ah, hier nog een tikker...! Ik zit ook met een (zacht) tikje in het blok. Kleppen zijn pas gesteld, maar het tikken is er nog. Het is best zacht ; alleen hoorbaar bij stationair /net daar boven. Of het uit de kop komt, of elders uit het blok durf ik niet te zeggen. Wel eens gelezen dat de kleppen hoorbaar (kunnen) zijn bij de tdm, maar toch lichte vrees dat het bijvoorbeeld het big end lager is. Komt dat veel voor? Of (waarschijnlijk) niks aan de hand?
  9. Haha in mijn geval zou de openlucht werkplaats hier op de stoep betekenen... Morgen eens kijken of ik wat vloeibare pakking erop kan smeren; wie weet sluit dat goed genoeg af. Zo niet, dan maar af een toe een doekje erover 🤫
  10. Het druppelen is na het vervangen van het koperen ringetje inderdaad niet opgehouden... Na beter kijken lijkt de olie vanaf de kleppendekselpakking te komen... Rond kerst heb ik die vervangen na het stellen van de kleppen; toch vreemd dat ie na een klein half jaar ineens begint te lekken..! Is er een simpele manier om dit op te lossen? Momenteel geen garage tot mijn beschikking om het kleppendeksel eraf te halen en de boel dicht te smeren met vloeibare pakking. Is van buitenaf een beetje vloeibare pakking aanbrengen aan te raden?
  11. vensz

    Remklauw achter

    Uiteindelijk een set rvs splitpennen gekocht ipv borgveren. Past perfect!
  12. Dank voor je antwoord! Dan moet het goed gaan zonder al te veel rommel te maken.
  13. Het viel me op dat aan een boutje in de cilinderkop een drupje olie hing (linker zijde). Drupje weggeveegd, maar na een paar dagen hing er weer een nieuwe... Het gaat om bout nr 14 (linkje); op die tekening zit hier een ringetje (nr 15) achter, omschreven als een gasket (pakking). Gaat het hier nu echt om een pakking, of gewoon een koperen ringetje? Dat laatste lijkt me toch logischer.... Maar het lijkt me toch handig zeker te weten wat er terug achter moet voordat ik 'm loshaal🤓 En om idee te krijgen hoeveel olie eruit gaat komen als ik de bout eruit draai, waarvoor dient deze bout precies? In m'n Haynes manual staat ie te boek als 'oil gallery bolt', bedoeld om de oliedruk te checken. Of betekent dat effectief dat er dus geen olie 'boven' de bout staat (of zou moeten staan) als de oliepomp niet draait?
  14. vensz

    Remklauw achter

    Dank voor het aanbod. Omdat ik (verwacht) wel vaker van die veertjes nodig (te) heb(ben) maar een setje gekocht.
  15. vensz

    Remklauw achter

    Ik heb een 4TX uit '96. Ik wilde wat een set koperen ringetjes bestellen dus meteen maar een set bordveren meebesteld.
×
×
  • Create New...

Important Information