Jump to content

Henri TDM

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

About Henri TDM

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Henri TDM

    Vering

    Dat klopt wel 😂 Ik ben ook verwend met de Buell. Hoefde ik bijna niet te schakelen. In de Eiffel kon ik bijna alles in de 3e versnelling doen. Het is al heel wat dat ik nu moet schakelen, moet ik ook nog eens mijn voeten verzetten. Dat is wel héél actief 😂
  2. Henri TDM

    Vering

    Dus als ik de achterkant omhoog breng gaan mijn laarzen langer mee?
  3. Henri TDM

    Vering

    Bedankt, nuttige informatie! Ik vraag het omdat ik er nu ook Hyperpro in laat zetten. Zondagmiddag had ik een schroef in mijn achterband. Toen ik de band stond op te pompen bij een tankstation kwam er een dame aanrijden van de motorzaak 100 meter verderop. Had me zien rijden met een lekke band, mocht de motor daar wel neerzetten. Daar zagen ze ook dat de voorvork lekte. En als de boel toch los moet kan ik net zo goed voor een upgrade gaan. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken.
  4. Henri TDM

    Vering

    Als je een voorvorkkit van Hyperpro koopt zit daar dan standaard SAE15 olie bij? Is dat te dik voor een TDM 900?
  5. Henri TDM

    Yuasa accu TDM900

    Ik heb voor mijn vorige motor een accu besteld bij Accudienst. Die geeft 2 jaar garantie. Die garantie ben ik helaas 2x nodig geweest maar het werd prima opgelost. De laatste keer was de accu net voor een weekendje weg stuk. Ik heb toen een nieuwe accu besteld en betaald. Daarna de defecte accu terug gestuurd in de doos van de nieuwe. Na onderzoek bleek het een garantiegeval te zijn. Normaal sturen ze dan direct een zelfde accu op maar omdat ik aangegeven heb dat ik al een nieuwe had kreeg ik zonder problemen mijn geld terug.
  6. Lijkt de zekering intact of weet je het zeker? Soms is het niet goed te zien. Heb je de zekering doorgemeten?
  7. Als je dat echt wilt kun je wel een momentsleutel van mij lenen. Maar ik denk dat het niet echt nodig is. Je zou voor de zekerheid een drupje loctite aan de boutjes kunnen doen om te voorkomen dat ze lostrillen. Of een veerringetje onder de kop van de bout. Gewoon niet te onbenullig aandraaien.
  8. Afgelopen dinsdag bij een onderhoudsbeurt bij HPS ook 2 iridium bougies laten plaatsen. Motor reageert inderdaad lekkerder op het gas bij lagere toerentallen. Nu weet ik niet of het alleen aan de bougies ligt want het slangetje op het luchtfilter is ook dichtgemaakt en de CO is bijgesteld. Maar het resultaat bevalt mij wel. Prijs viel mij ook wel mee. Wel duurder dan Ali natuurlijk, €24,90 voor 2 stuks. Nu weet ik wel zeker dat ik het goede type heb en ik hoef niet een paar weken te wachten.
  9. Dank jullie. Ben er zelf ook erg blij mee.
  10. Goede tip. Ga ik die mooi gebruiken voor de navigatie. Dank je.
  11. Bedankt. Ik heb me natuurlijk eerst netjes voorgesteld. Ik heb ook vooral voor de TDM gekozen omdat ik nu graag een betrouwbare motor wilde en ik wist al dat ze erg goed sturen.
  12. Misschien verstandig om even een beurtje te laten doen in Hoornsterzwaag.
  13. Bedankt. Ik had begrepen dat er al een startonderbreker op de motor zit. Wat zou dan het nut zijn van een startonderbreker in het alarmsysteem?
  14. Het zal niet zo vaak voorkomen dat ik hoog in de toeren rijd, ben meer gewend om laag in toeren te rijden. Het viel me op toen ik net een keer iets doortrok. Dan denk je achteraf, heb ik dat nu goed gezien? En door het nog een paar keer te proberen kom je er achter dat het verschijnsel elke keer optreedt boven de 6000 toeren. Het is ook niet zo dat het mij stoort, ik vraag het hier omdat het misschien een bekend verschijnsel is. Ik ben nog niet zo bekend met de TDM, heb deze net vanaf 31 mei.
  15. Kan iemand mij vertellen waar de stekkers op de foto voor zijn? Ze zitten onder het zadel van mijn TDM900. Vriendelijke groet, Henri Amsink.
×
×
  • Create New...

Important Information