Jump to content

Henri TDM

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About Henri TDM

  • Rank
    beetje nieuwkomer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank jullie. Ben er zelf ook erg blij mee.
  2. Goede tip. Ga ik die mooi gebruiken voor de navigatie. Dank je.
  3. Bedankt. Ik heb me natuurlijk eerst netjes voorgesteld. Ik heb ook vooral voor de TDM gekozen omdat ik nu graag een betrouwbare motor wilde en ik wist al dat ze erg goed sturen.
  4. Misschien verstandig om even een beurtje te laten doen in Hoornsterzwaag.
  5. Bedankt. Ik had begrepen dat er al een startonderbreker op de motor zit. Wat zou dan het nut zijn van een startonderbreker in het alarmsysteem?
  6. Het zal niet zo vaak voorkomen dat ik hoog in de toeren rijd, ben meer gewend om laag in toeren te rijden. Het viel me op toen ik net een keer iets doortrok. Dan denk je achteraf, heb ik dat nu goed gezien? En door het nog een paar keer te proberen kom je er achter dat het verschijnsel elke keer optreedt boven de 6000 toeren. Het is ook niet zo dat het mij stoort, ik vraag het hier omdat het misschien een bekend verschijnsel is. Ik ben nog niet zo bekend met de TDM, heb deze net vanaf 31 mei.
  7. Kan iemand mij vertellen waar de stekkers op de foto voor zijn? Ze zitten onder het zadel van mijn TDM900. Vriendelijke groet, Henri Amsink.
  8. Ik heb nu sinds kort een TDM900. Deze was al voorzien van handvatverwarming. De voeding daarvan heb ik gebruikt om een 12V aansluiting en de Tomtom mee te voeden. Werkt prima, zit geschakeld achter het contact. Het vreemde is dat zodra ik boven de 6000 toeren kom de Tomtom aangeeft dat de spanning weggevallen is. Als ik onder de 6000 toeren kom is de spanning weer aanwezig. Zal waarschijnlijk niet een groot probleem worden omdat ik niet constant boven de 6000 toeren rijd maar ben wel nieuwsgierig hoe dit kan. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Groeten, Henri.
  9. Ik ben Henri, bijna 50. Toen ik met mijn brommer, een Yamaha RD50 naar stage reed kwam ik steeds langs Oude Monnik in Vroomshoop waar ze een TDM850 hadden staan. Regelmatig gestopt om even te kijken naar de motor die ik zou kopen als ik mijn rijbewijs had. Liep natuurlijk anders, mijn eerste motor was een Kawasaki GPX600, daarna een KZ1100 LTD, een Z1000 Eliminator en een GPZ900. Hierna heb ik in 2000 een Buell Thunderbolt S2 gekocht. Prachtig ding, reed heerlijk. Enorm koppel, kon ik de 3e versnelling wegrijden zonder bokken. Ook heb ik daarnaast nog een Duitser R100RS met Moturist zijspan gehad als vervanger van de Yamaha FJ600 van mijn vrouw. Die heb ik na een aantal jaren verkocht wegens ruimtegebrek in de schuur. Kan hem gelukkig nog wel af en toe lenen. 2 jaar geleden ontdekte ik de dag voor vertrek naar het meer van Annecy dat de vorkpoten van de Buell lekten. Was niet op tijd te repareren maar kon gelukkig een TDM900 van een vriendin lenen. Erg goed bevallen, stuurt erg goed maar miste toch wel wat koppel. Moest ineens actief gaan schakelen. Nog 2 jaar kunnen genieten van de bijzondere Buell, zijn er 3 van in Nederland. Helaas is na bijna 19 jaar de krukas eruit gelopen op weg naar een weekendje Eifel. Complete blokrevisie en de nodige andere reparaties zoals een gescheurde uitlaat en banden die bijna aan vervanging toe zijn werd iets teveel voor de portemonnee, dus einde Buell-tijdperk. Ding verkocht met kapot blok. Nu deze TDM900 uit 2006 gekocht na proefrit van 3 kilometer, voelde direct goed. Heb er nu in een week iets meer dan 800 km mee gereden dus het schakelen begint ook al te wennen. Begin al aardig vriendjes te worden. Dus al een vertraging van een 30 jaar toch eindelijk een TDM. Heb ik direct al een vraag. De stickers op de kuip zie ik niet zo vaak, komt dat doordat het een importmotor is?
×
×
  • Create New...

Important Information