Jump to content

pannekoek

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About pannekoek

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gezond! Die van mij ook
  2. Iridium bougies geïnstalleerd. Loopt ook stiller ineens? En beter! Nieuw windscherm erop ook van fabbri en een set valdoppen. Nog maar even het verbruik aankijken, hopelijk even testen door volgende week met de motor naar adam te gaan ipv de trein, een waardige test. Als het dan nog slecht is Pieter maar even bellen en naar Hoornsterzwaag. En nog fotos van de bougies. die eruit kwamen
  3. Zie je hem nu wel Vincent?
  4. Ik heb het met zo'n soort constructie gedaan, en zou nauwkeurig mogelijk afgesteld. Zonder onderbrekingen in het buisje, werkte naar mn idee wel goed. of moet het echt met een luchtmeter? En beide kanten zijn afgesloten met slangetjes waar schroeven in zitten die ze goed afsluiten van de lucht Dit gedaan omdat ik de airbox flap en actuator ook heb verwijderd
  5. Op de korte stukje die ik rij lijkt het verbruik nog steeds erg hoog te zijn. Is voornamelijk een beetje door de stand en wat landweggetjes, hoef niet echt met de motor ergens heen dus testen is wat lastig. Ik kijk het nog even aan, anders toch nog een keertje bij pieter langs
  6. En nog een koude start met een blije accu Als de verlichting brand meet die netjes 13,20 volt Is het wel normaal als die een beetje nukkig is tijdens een koude start met normale bougies? nah goed we gaan zien hoe die start met die iridium knapen.
  7. Is nieuw­čśů maar even aan de lader gooien. Hoop gestart gister
  8. Zojuist koud gestart en even filmpje gemaakt. Ging dit keer wel heel stroef, is normaliter niet zo erg. Je hoort m oom wat bokken en inhouden of ploppen ofzo? klok die reset ook tijdens de start. Ik heb die bougies die bij de motor kwamen gewoon gebruikt, zagen er prima uit. Als die warm is loopt die eigenlijk wek weer prima
  9. Nee loopt goed inderdaad, geen Engine light. Wel de Airbox flap mod gedaan Ik kan eventueel nog een flesje injector cleaner halen bij mn volgende tankbeurt. eerst maar is meten waar ik nu na het schoonmaken van de injectors op uitkom. Luchtfilter zag er zo uit, iets lichter(foto van internet). Anders idd sensoren checken. Maar dan zou ik toch wel warning light moeten krijgen Om even de website erbij te pakken Sluggish Oxygen Sensors - Controleren, 02 waardes 10-10 Inaccurate or Defective Coolant Sensor - Geen koelproblemen, fan spring aan zoals het hoort Defective Engine Thermostat - Werkt goed dus Engine Misfire - Hij doet wel zoiets, maar lijkt opgelost te zijn na injector cleaning Intake Manifold or EGR Valve Leak - Nog gechekt of het er goed op zat allemaal, luchtfilterhuis zat een beetje vaag Worn or Fouled Spark Plugs - Nog te controleren Dirty Fuel Injectors - Schoongemaakt Low Compression - Boi oh boi hoop t niet, blok voelt krachtig aan Wrong Oil Viscosity - 10W40 van pieter, zit vast goed Dirty Air Filter - Is dit vies? Clogged Converter or Exhaust Restriction - Heeft de tdm dit? Slipping Clutch or Transmission - Denk het niet, koppeling krijgt goed aan, schakelt goed Low Tires - Recent opgepompt naar Bar's in manual Dragging Brakes - Zo voelt het niet Poor Driving Habits - Ik heb wel een zware rechterhand, maar dan zou 1/16 alsnog wel moeten lukken
  10. Ik krijg ergens deze week iridium bougies binnen om te vervangen, zal dan even een foto maken.
  11. Ik heb de injectors echt uit elkaar gehaald en doorgespoten met carb cleaner, maar zal idd 98 tanken!
  12. Injectors schoon gemaakt met carb cleaner, O2 waardes verlaagd Luchtfilter zag er opzich nog prima uit. Nu nog bij de volgende tankbeurt maar is kijken of het al wat beter is. Liep al wel beter, hopelijk ook zuiniger nu
  13. Er zat al wel nieuwe peut in, die oude van 4 jaar oud er zoveel mogelijk uit geschud. en verse peut erin. Choke heb voor het starten helemaal uit elkaar gehad en gesmeerd, dat is het denk ik ook niet. Hij zakt mooi naar de 1200 toeren als die warm is. O2 waardes zal ik nog is mee spelen. Als het verbruik aanhoudt ga ik zo volgens de tutorial van JBX reinigen. Zelf niet bijzonder goeie ervaring met dat forte spul. Luchtfilter heb ik nog niet gezien! die ook maar is bekijken
  14. Ik heb eens even gemeten hoeveel hard het ging met de benzine, en het verbruik ligt wel erg hoog, al helemaal als men zegt dat de TDM900 eigenlijk wel zuinig is Nu heb ik wel aardig aan het gas gehangen, maar alsnog o2 waardes zijn nu 15-19, Standaard uitlaat. Hij had 4 jaar stilgestaan volgens de vorige eigenaar Mogelijke oorzaken? Vieze injectors ? ?
×
×
  • Create New...

Important Information